بررسی جایگاه و اهمیت دراماتورژی تماشاگر در فرایند اجرا(از تولید تا دریافت) با تاکید بر دو گروه نمایشی دن کیشوت و پاپتی ها
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
- نویسنده طاهره پرورده
- استاد راهنما حمید رضا افشار
- سال انتشار 1393
چکیده
در این پژوهش، سعی بر آن است تا با توجه به دو مفهوم فاعلی و مفعولی از «دراماتورژی تماشاگر» به تبیین اهمیت و جایگاه «دراماتورژی تماشاگر» در فرایند اجرا، در جهت هدایت نمایش به سمت «اجرای باز» و مشارکت فعالانه ی تماشاگر خاص و عام در «ساخت معنا» پرداخته شود. همچنین تا حد ممکن به این پرسش ها پاسخ داده شود که، اجرا، برای آن که توانایی دستیابی به ساختاردهی توجه تماشاگر را کسب کند، باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ تمهیدات و روش های کاربردی «دراماتورژی تماشاگر» در فرایند «پیش تولید»، «تولید» و «اجرا» کدام است؟ نقش تماشاگران در یک اجرای تئاتری کدام است؟ در نهایت تا حد ممکن مولفه های «دراماتورژگی تماشاگر» در دو گروه نمایشی «دن کیشوت» و «پا پتی ها» بررسی می شود
منابع مشابه
مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure
کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...
متن کامل[Syntheses of 1,3,4-thiadiazole derivatives].
ةصلاخلا بكرملل ةدیدج تاقتشم ریضحت ىلا ثحبلا يمری 4,3,1 ةیتلاا تلاعافتلا ءارجا للاخ نم لوزایادایاث : ًلاوأ : ب كرملل فیش ةدعاق ریضحت ) 2 و نیما 5 و تبكرم 4,3,1 لوزا یادایاث ( يلیفو یلكوینلا ضیو عتلا ءارجاو ةدعاقلل يرتسلاا ب كرملا نیو كت ى لا يدؤ یل مویدو صلا دیسكوثیا دو جوب ل ثیلاا تاتیسا ومورب عم ) 3 ( ، يذ لا یازاردیھلا عم ھتلعافم تمت ن 99 % د یازاردیھلا قتشم ریضحتل ) 4 ( فیش دعاوق نم د یدع...
متن کاملتطبیق جایگاه واقعیت و خیال در گلستان و بوستان سعدی با دن کیشوت سروانتس
سعدی و سروانتس دو سلطان سخن در دو حوزه زبانی مختلف هستند و هر دو از چهرههای ادبی جهان هستند که شاهکارهایی را خلق کردهاند و واقعیات زمانه خود و آرمانهایشان که همان آرمانهای بشری هستند را بیان نمودهاند، اما آن گونه که سزاوار آنهاست شناخته نشدهاند. به همین منظور در این تحقیق به تطبیق جایگاه واقعیت و خیال در گلستان و بوستان سعدی با دن کیشوت سروانتس پرداختهایم که مشخص شد، دنکیشوت، با خود در...
متن کاملتطبیق جایگاه واقعیت و خیال در گلستان و بوستان سعدی با دن کیشوت سروانتس
سعدی و سروانتس دو سلطان سخن در دو حوزه زبانی مختلف هستند و هر دو از چهرههای ادبی جهان هستند که شاهکارهایی را خلق کردهاند و واقعیات زمانه خود و آرمانهایشان که همان آرمانهای بشری هستند را بیان نمودهاند، اما آن گونه که سزاوار آنهاست شناخته نشدهاند. به همین منظور در این تحقیق به تطبیق جایگاه واقعیت و خیال در گلستان و بوستان سعدی با دن کیشوت سروانتس پرداختهایم که مشخص شد، دنکیشوت، با خود در...
متن کاملایده الیسم انتزاعی در دن کیشوت و دایی جان ناپلئون
چهارصد سال پیش، یعنی در سال 1604 میلادی، میگوئل دو سروانتس اسپانیایی این امکان را یافت تا اولین بخش کتاب جاودانهء خود دن کیشوت را به چاپ برساند. اثری که بعدها عنوان نخستین رمان ادبیات داستانی جهان را به خود اختصاص داد. در سال 1351 شمسی نیز ایرج پزشکزاد نویسندهء ایرانی کتاب جنجالی خود دایی جان ناپلئون را منتشر کرد، کتابی که با استقبال گستردهء قشر کتابخوان مواجه شد و با ساخته شدن مجموعهء تلویزیو...
متن کاملتطبیق جایگاه واقعیت و خیال در گلستان و بوستان سعدی با دن کیشوت سروانتس
سعدی و سروانتس دو سلطان سخن در دو حوزه زبانی مختلف هستند و هر دو از چهره های ادبی جهان هستند که شاهکارهایی را خلق کرده اند و واقعیات زمانه خود و آرمان هایشان که همان آرمان های بشری هستند را بیان نموده اند، اما آن گونه که سزاوار آن هاست شناخته نشده اند. به همین منظور در این تحقیق به تطبیق جایگاه واقعیت و خیال در گلستان و بوستان سعدی با دن کیشوت سروانتس پرداخته ایم که مشخص شد، دن کیشوت، با خود در...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023