ضرورت تولید بازیهای دیجیتال در ایران با محوریت سناریونویسی و شخصیت پردازی - پروژه عملی : ساخت فیلم " بدون عنوان "

پایان نامه
چکیده

پژوهشی که با عنوان " ضرورت تولید بازیهای دیجیتال در ایران، با محوریت سناریو نویسی و شخصیت پردازی" صورت گرفته ، بر آن است که اهمیت و جایگاه داستان ، روایت و شخصیتها و همچنین نحوه پردازش هر یک از آنها را در قالب رسانه ای نوین و مدرن به نام بازیهای رایانه ای(دیجیتال) روشن سازد. رسانه ای که امروزه باعث جذب طیف وسیعی از مخاطبان از گروههای سنی مختلف در سراسر دنیا به سوی خود شده است. اگر چه این صنعت هنوز در کشور ما نو پاست وامکانات سخت افزاری و نرم افزاری و فنی موجود قابل رقابت با غولهای تولید کننده جهانی نیستند اما میتوان گفت با توجه به قدمت فرهنگ ، هنر، ادبیات و اساطیرغنی ما؛ پتانسیل پیشرفت در بعد هنری (داستانپردازی و مراحل طراحی شخصیت) درکشور وجود دارد که باید آن را تقویت کرد و در جهت رشد آن گام برداشت. باتوجه به این پیش فرض، سعی شده است ابتدا به مقوله بازی از منظر روانشناسی و جامعه شناسی پرداخته شود و در ادامه با ورود به حوزه های ادبیات روایی، دراماتیک و سینما مساله داستان و داستانگویی در بازیهای رایانه ای وساختارتعاملی یک روایت غیر خطی و نقاط ضعف و قوت آن با روایت خطی مورد مقایسه قرار گرفته، ودر فصل بعدی، ابعاد مختلف یک شخصیت واقعی و کنشها و واکنش های او؛ انواع مختلف شخصیتها و عوامل موثردر رشد یک شخصیت و همچنین ابزارهای تعاملی و محاوره ای آنها؛ مثل دیالوگ در یک بازی رایانه ای مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت بحث بامعرفی تقسیم بندی های بازیهای رایانه ای در قالب گونه (ژانر) و تعریف سطح انتظارات کاربر از هر ژانر، عوامل موثر در جذابیت داستان برای مخاطب و نقد نمونه های برجسته بازیهای ایرانی و خارجی مرتبط با هر گونه تکمیل میگردد. کلید واژگان : بازی های رایانه ای ، داستان گویی، روایت ، شخصیت پردازی

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

شخصیت پردازی در انیمیشن از فیلمنامه تا اجرا - پروژه عملی : ساخت فیلم"بی خوابی"

این پایان نامه با بررسیمراحل مختلف شخصیت پردازی در انیمیشن و تحلیل کاربردی این مباحث در فیلم های انیمیشن سعی دارد تا حد ممکن در این زمینه راه کارهای عملی بیان کند. به این منظور ابتدا به سراغ موضوع شخصیت رفته ایم و ضمن بررسی نظریاتی مانند نظریه فرایند شخصیت و همچنین نقش تجربه مرکزی در شکل گیری شخصیت، ویژگی های شخصیت دراماتیک و تفاوت آنها با شخصیت واقعی و همچنین کارکرد دراماتیک شخصیت را مورد بر...

15 صفحه اول

بررسی روایت در انیمیشن های بدون کلام - پروژه عملی : ساخت فیلم "بدون عنوان"

این تحقیق با بررسی انیمیشن های بی کلام، به این مطلب می پردازد که چگونه اجزای مختلف این نوع انیمیشن ها بدون استفاده از عنصر گفتاری، روایت خود را به پیش می برند. منظور از انیمیشن های بدون کلام آن دسته از فیلم هایی است که به عمد از گفتگو استفاده نکرده اند. در این تحقیق پس از پرداختن به پیشینه ی روایت در سینمای زنده و انیمیشن، و نیز پیشینه ی شخصیت های انیمیشنیِ بی کلام، برای تحلیل ساختار روایی، ابتد...

15 صفحه اول

بررسی عوامل بوجود آورنده gag (شوخی) در انیمیشن – پروژه عملی: ساخت فیلم : «بدون عنوان»

در این رساله سعی بر این شده است تا مفهوم شوخی(gag) بررسی شود. با توجه به اینکه واکنش انسان نسبت به شوخی خندیدن است، به همین دلیل ابتدا تعریفی از خنده آورده شده، سپس از نظر فیزیولوژی و روانشناسی مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه، اشاره ایی به اثرات آن از نظر روحی، جسمی، اقتصادی و جامعه شناسی می شود و به طبع، دلائلی که موجب بوجود آمدن خنده شده، مورد بررسی قرار می گیرد. از آنجایی که در سینما و تئ...

15 صفحه اول

اثر بربرین در تنظیم آستروسیتهای Gfap+ ناحیه هیپوکمپ موشهای صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوتوسین

Background: Diabetes mellitus increases the risk of central nervous system (CNS) disorders such as stroke, seizures, dementia, and cognitive impairment. Berberine, a natural isoquinolne alkaloid, is reported to exhibit beneficial effect in various neurodegenerative and neuropsychiatric disorders. Moreover astrocytes are proving critical for normal CNS function, and alterations in their activity...

متن کامل

اثر بربرین در تنظیم آستروسیتهای Gfap+ ناحیه هیپوکمپ موشهای صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوتوسین

Background: Diabetes mellitus increases the risk of central nervous system (CNS) disorders such as stroke, seizures, dementia, and cognitive impairment. Berberine, a natural isoquinolne alkaloid, is reported to exhibit beneficial effect in various neurodegenerative and neuropsychiatric disorders. Moreover astrocytes are proving critical for normal CNS function, and alterations in their activity...

متن کامل

بررسی عوامل تأثیرگذار جهت اصلاح ساختار تولید انبوه انیمیشن در ایران- پروژه عملی: ساخت فیلم «جعبه»

سابقه تولید انبوه انیمیشن در ایران به نسبت دیگر کشورهای پیشرو اندک است، ولی کشورهایی با همین سابقه، هم اکنون در دنیا جایگاهی به مراتب بهتر یافته اند. از این رو با توجه به عدم وجود سیستم تولید انبوه مناسب در انیمیشن ایران، در این تحقیق عوامل تأثیر گذار بر اصلاح ساختار تولید انبوه انیمیشن ایران مورد بررسی قرار گرفته است. در این رساله ویژگی های تولید انبوه، دلایل عدم وجود سیستم تولید انبوه انیمیش...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر و معماری

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023