mv-جبرهای کامل

پایان نامه
چکیده

در فصل اول، به بیان مبحث کاتگوری و برخی از مفاهیم آن به طور مختصر می پردازیم. سپس مفاهیمی از توپولوژی را مطرح کرده و پس از آن به معرفی کوتاهی از bl- جبر ها و طیف اول خواهیم پرداخت. مطالب این فصل پیش نیازی برای بیان فصل های بعدی می باشند. در فصل دوم پس از تعریف l-گروه و طرح چند قضیه مرتبط با آن، به سراغ mv- جبر و اصول و ساختار حاکم بر آن می رویم. بدون آشنایی با مبحث mv- جبر قادر به بررسی و درک مطالب فصل پایانی نخواهیم بود. در فصل سوم بعد از معرفی mv- جبرهای کامل، نشان می دهیم که کلاس mv- جبرهای کامل، یک کلاس عمومی است، برای هر mv- جبر a و ایدآل اول p از a، mv- جبر موضعی ap می تواند نسبت به a کانونی باشد و در واقع ap کامل است، همچنین خواهیم دید برای هر زیر جبرa از a و ایدآل ماکسیمال p داده شده، طیفی از a?o_p که o_p اشتراک همه ی ایدآل های اول مشمول در p است، با زیر فضایی از spec(a) همریخت است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

mv-جبرهای مغلوب بولی

mv-جبرهای مغلوب بولی تعمیم واضحی از mv-جبرهای ابرارشمیدسی است. در این پایان نامه با شناخت و معرفی mv-جبرهای خاص مانند mv-جبرهای موضعا متناهی، موضعی، کامل و ابرارشمیدسی گامی در جهت شناخت mv-جبرهای مغلوب بولی برداشته است و رابطه آنها را با mv-جبرهای مغلوب بولی در قضایایی بیان کرده است. نتایج مهم این پایاننامه درباره mv-جبرهای مغلوب بولی است.

15 صفحه اول

شبه mv-جبرهای موضعی

شبهmv-جبرها ، توسیعی از جبر ناجابجایی mv-جبر است . در این پایان نامه ،شبه mv-جبرهای موضعی را بررسی کرده و همچنین یک رده بندی برای این ساختار ارائه داده و زیر کلاسهای شبه mv-جبر کامل را به طور عمیق مورد بررسی قرار می دهیم.بعلاوه، ثابت می کنیم که رستهl-گروه ها با زیررسته هایی از شبه mv-جبرهای کامل معادل هستند.

15 صفحه اول

جبرهای فیستر با برگردان

در این مقاله به مرور فرم‌های دوخطی فیستر روی میدان‌ها و برگردان‌های فیستر روی جبرهای ساده‌ٔ مرکزی می‌پردازیم. همچنین به بیان حدس‌های مهم در این راستا، تلاش‌های انجام شده برای اثبات آن‌ها و نیز مسائل باز باقیمانده در مشخصه‌ٔ مخالف دو خواهیم پرداخت. درنهایت، تلاش‌های انجام شده برای تعمیم این حدس‌ها به مشخصه‌ٔ دو و تفاوت‌های نتایج به دست آمده در این مشخصه با سایر مشخصه‌ها نیز مرور می‌شوند.

متن کامل

MV* - Algebras

In this paper we make an algebraic study of the variety of M V * –algebras introduced by C. C.Chang as an algebraic counterpart for a logic with positive and negative truth values. We build the algebraic theory of M V * –algebras within its own limits using a concept of ideal and of prime ideal that are very naturally related to the corresponding concepts in –groups. The main results are a subd...

متن کامل

Mv - Cycles and Mv - Polytopes in Type A

We study, in type A, the algebraic cycles (MV-cycles) discovered by I. Mirkovi´c and K. Vilonen [MV]. In particular, we partition the loop Grassmannian into smooth pieces such that the MV-cycles are their closures. We explicitly describe the points in each piece using the lattice model of the loop Grassmannian in type A. The partition is invariant under the action of the coweights and, up to th...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023