آشنایی بااصول و عناصر تفسیر موسیقایی در نوازندگی سه قطعه ی سولوی فلوت در دوره ی باروک
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
- نویسنده مریم گلزاریان پور
- استاد راهنما آذین موحد محمد رضا تفضلی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1391
چکیده
با پیشرفت های حاصل شده در مطالعات موسیقایی و کاربرد آنها در هنر نوازندگی، امروزه یکی از رئوس مهم در هنر نوازندگی و تدریس موسیقی، رعایت و بکارگیری اصول و سلائق هر دوره است تا اجرا ی آثار به جا مانده، بیانی در راستای مفاهیم همان دوره داشته باشد. این گفتار در مورد تفسیر درست قطعه بر مبنای اصولی است که رعایت نکردن آنها باعث بی مفهوم شدن موسیقی و یا بسیار متفاوت با سبک تاریخی آن می شود. همانطور که یک متن ادبی از جملاتی شکل گرفته که مفهومی کلی تر از معانی لغت به لغت آن دارد، برای بیان مفهوم نهفته شده در یک قطعه ی موسیقی نیز باید شناخت ودانشی فراتر از فقط نت نوازی داشت. بدین منظور در این نوشتار به دنبال بررسی اصولی هستیم که در تفسیر موسیقی باروک نقش دارند. و به بررسی دیدگاه ها و ارزش ها و تفکرات تاریخی که در خلق آثار موسیقایی دوره ی باروک نقش داشتند ، می پردازیم . این نوشتار از طریق مطالعات کاربردی، تحقیق و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز با استفاده از منابع کتابخانه ای و همچنین آموزش های عملی کلاس ساز فلوت انجام شده است. در ابتدا به شرح هر یک از اصول تفسیر وتأثیر آن در ظوابط هنری که آهنگساز تحت تاثیر آن عمل می کرده، می پردازیم و سپس نقش این عناصر را در تفسیر سه قطعه از رپرتوآر سولوی فلوت در دوره ی باروک بررسی می کنیم.
منابع مشابه
Survey of the nutritional status and relationship between physical activity and nutritional attitude with index of BMI-for-age in Semnan girl secondary school, winter and spring, 2004
دیکچ ه باس فده و هق : ب یناوجون نارود رد هیذغت تیعضو یسررب ه زا ،نارود نیا رد یراتفر و یکیزیف تارییغت تعسو لیلد ب تیمها ه تسا رادروخرب ییازس . یذغتءوس نزو هفاضا ،یرغلا ،یقاچ زا معا ه هیذغت یدق هاتوک و یناوـجون نارود رد یا صخاش نییعت رد ب نارود رد یرامیب عون و ریم و گرم یاه م یلاسگرز ؤ تـسا رث . لماوـع تاـعلاطم زا یرایسـب لـثم ی هتسناد طبترم هیذغت عضو اب بسانم ییاذغ تاداع داجیا و یتفایرد یفاضا...
متن کاملپارامترهای سمعی در آموزش نوازندگی فلوت
سبک نوازندگى فلوت در دوران معاصر که معیارها و استانداردهاى جهانشمولى را دربرمىگیرد، تحت نفوذ مکتب فرانسه توسعه یافته و کنسرواتوار پاریس در پایهریزى رویکردهاى پداگوژیک در نوازندگى این ساز، نقش کلیدى داشته است. علیرغم تعداد زیاد کتب و تمرینات به جای مانده از معلمان این مؤسسه، هیچیک از آنها دستورالعملی مربوط به تکنیک صداسازی و سونوریته مطرح نکردهاند و هر آنچه باقی مانده است، موارد مربوط به مها...
متن کاملمقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure
کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...
متن کاملSurvey of cancer incidence during a 5-year (1998-2002) period in Semnan province
هدیکچ هقباس و فده : ناطرس زا بسانم تاعلاطا اب یم صاخ یئایفارغج هیحان رد فلتخم یاه همانرب ناوت ار یبط یاه یارب لابرغ و نامرد یرگ ) Screening ( هورگ دومن صخشم رطخرپ یاه . نآ زا هک اج گرم نازیم نانمس ناتسا تشادهب زکرم لااب ریم و ی زکرم رد یناقوف شراوگ هاگتسد ناطرس رثا رب ار ی ا هدرک شرازگ ناریا تس . یماـمت تـبث و یـسررب یارـب تفریذپ ماجنا یعماج قیقحت نانمس ناتسا یموب تیعمج نیب رد ناطرس دراوم ...
متن کاملDegenerate Four Wave Mixing in Photonic Crystal Fibers
In this study, Four Wave Mixing (FWM) characteristics in photonic crystal fibers are investigated. The effect of channel spacing, phase mismatching, and fiber length on FWM efficiency have been studied. The variation of idler frequency which obtained by this technique with pumping and signal wavelengths has been discussed. The effect of fiber dispersion has been taken into account; we obtain th...
متن کاملLarp _icee 2009_
کچ ی هد هکبش هکبش رگسح یاه رگسح زا یا هنیزه مک و دودمح یژرنا اب ،کچوک یاه دنتسه یا یم شخپ رظن دروم هقطنم رد هک هداد ات دنوش عجم طیمح زا ار ییاه شزادرپ یارب و هدونم یروآ یزکرم هرگ هب ١ دننک لاسرا . م نینچهم ی هب و هداد صیخشت طیمح رد ار یدادخر عوقو دنناوت دنناسرب یزکرم هرگ علاطا . هکبش هنوگنیا ریخا یالهاس رد هنیمز رد اه یاهدربراک فلتمخ یاه هدرک ادیپ یدایز دنا . زا دنترابع اهدربراک نیا هلجم زا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023