نقد و بررسی داستان های بهرام صادقی(تاثیر پذیری ها و تاثیر گذاری ها)
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
- نویسنده سارا رفیعی
- استاد راهنما منوچهر تشکری مختار ابراهیمی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1389
چکیده
نام خانوادگی دانشجو: رفیعی نام : سارا عنوان پایان نامه: نقدو وبررسی داستان های بهرام صادقی(تاثیرپذیری ها و تاثیرگذاری ها) استاد راهنما: جناب آقای دکتر منوچهر تشکری درجه تحصیلی: کارشناسی ارشد رشته: زبان وادبیات فارسی گرایش: محل تحصیل( دانشگاه):شهید چران اهواز دانشکده:ادبیات و علوم انسانی تاریخ فراغ التحصیلی: اسفندماه 89 تعداد صفحه:194صفحه کلید واژه ها: بهرام صادقی، داستان ، عناصر داستان، سنگر و قمقمه های خالی ، ملکوت چکیده در این رساله - که موضوع اصلی آن ، نقد وبررسی داستان های بهرام صادقی ، نویسنده ی برجسته ی معاصر است- ابتدا در نگاهی گذرا، نظریه های ادبی و شیوه های نقد مرتبط با آثار بهرام صادقی و سپس تعاریفی درباب داستان کوتاه و همچنین عناصر داستان مطرح شده و پس از آن جایگاه نویسندگی بهرام صادقی در ادبیِّات معاصر فارسی و سبک داستان های وی ( سنگر و قمقمه های خالی و داستان بلند ملکوت) نقدو بررسی شده است . بهرام صادقی ، نویسنده ای پیشرو در شکل و فرم داستان ، مضمون های ذهنی و برخوردار از طنزی نیرومند و تلخ و گزنده است که با توجه به حجم اندک آثارش ، توانسته به عنوان یکی از برجسته ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان معاصر ایران در ادبیّات داستانی مطرح شود . مضمون داستان های وی -–که در نثری ساده ، معمولی و فاقد آرایش های ادبی امّا سرشار از تنوّع و گوناگونی شکل و فرم داستانی است – جستجو در عمیق ترین لایه های ذهنی بازماندگان شکست های تاریخی در بیانی طنزالود ، با ذهنیّتی اندوه زده ، مرگ اندیش، پوچ گراو نهلیستی است . وی با ابتکار و نوآوری هایی که در فرم و محتوا داشته، بر نویسندگان پس از خود تاثیر به سزایی گذاشته است .
منابع مشابه
Robust Governor Design for Hydro Turbines Using a Multivariable-cascade Control Approach
حي ت يو جذومنلأا ىلع يطخلا ريغ أ ،ءاملا ةمدص رث جاوملأاو يلاقتنلاا ه ، ةفاضإ ىلإ ضيف ءا ملا . مب ا نمق ه تءافآو ما ظنلا ة ناتم ة ساردلو أ ة شقان تاز يمملاو تابارط ضلاا ر ث (Parameters) ملا ر يغت ة بُ لطتيو ، مُيم صت ةَ فرعم ما ظنلا اذ ه ي ف ر يغتلا ىد م هذ ه مي ق تازيمملا . ةُقيرط تمدخُتسا دقو H ∞ يف دودحلا ةد يدع ميمصتلا . تا نارتقلاا را بتخا م ت ا مآ لا ة يكيمانيدلا ة ننقملا مكحت لل ة بولطملا ...
متن کاملنقد و بررسى نشانه ها در داستان "لکه ها" از زویا پیرزاد
نشانه شناسى از مباحث قابل تأمل در عرصه نقد ادبى است. منتقد ادبى، نشانه را در متن، به مثابه عنصرى معنىدار در نظر مىگیرد که بر مبناى نظامهاى نشانهشناختىفرهنگى قابل تأویل است. به طور کلى هدف غایى نشانهشناسى کشف همین تأویلهاى متن است. در این رویکرد که مىتوان متن را به عنوان نظامى از نشانهها دید که بازشناسى آنها به خصوص در عرصه داستان مدرن، به شناسایى بهتر روایت مىانجامد. از پرکاربردترین...
متن کاملبررسی و نقد انواع شاخص های نقدینگی شرکت ها
در این مقاله شاخص های نقدینگی که در دو دسته شاخص های سنتی نقدینگی و شاخص های نوین نقدینگی تقسیم شده اند مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش شاخص های سنتی ‘ به نسبت جاری و آنی توجه شده و ضمن بیان نقاط ضعف و ایرادات آنها به ارائه پیشنهادهایی برای قابل استفاده کردن این شاخص ها پرداخته ایم . در بخش شاخص های نوین ‘ شاخص هایی همچون شاخص فراگیر نقدینگی ‘ شاخص تطبیق سررسید‘ شاخص مانده نقدی خالص‘ شاخص ل...
متن کاملبررسی و نقد انواع شاخص های نقدینگی شرکت ها
در این مقاله شاخص های نقدینگی که دردو دسته شاخص های سنتی نقدینگی و شاخص های نوین نقدینگی تقسیم شده اند مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش شاخص های سنتی، به نسبت جاری و آنی توجه شده و ضمن بیان نقاط ضعف و ایرادات آنها به ارائه پیشنهادهایی برای قابل استفاده کردن این شاخص ها پرداخته ایم. در بخش شاخص های نوین، شاخص هایی همچون شاخص فراگیر نقدینگی ، شاخص تطبیق سررسید، شاخص های مانده نقدی خالص،شاخص لامب...
متن کاملنقش شخصیت ها در داستان های قرآن
در این مقاله انواع شخصیت ها را در داستان های قرآن بررسی می کنیم که عبارتند از :نوع اول، شخصیت ثابت است و آن شخصیت کاملی است که در داستان ظاهر می شود بدوناین که در پیدایش آن تغییری به وجود آید و نــوع دوم شخصیت نــامی ( رو به رشد ) استو آن شخصیتی است که هماهنگ با حوادث داستان متحول می شود و بالاخــره نوع سوم ازشخصیت های داستانی در قرآن شخصیت مبهم است که متن داستان به دلایل فنی و هنـریکه به موض...
متن کاملمآخذِ داستان ها و افسانه های جواهرالاسمارعماد بن محمدالثغری
قصه های زنجیره ای جواهر الاسمار که با شگرد قصه درقصه نوشته شده است، یکی از برجسته ترین ویژگی این مجموعه داستان است. این اثر، گرد آوری شده از قصه های به هم پیوسته وگاهی نیز به تمامی جداگانه است که در شب های پیاپی از زبان راوی بازگو می شود. شمار قصه ها برخلاف عنوان فرعی کتاب، به 40 قصه نمی رسد، بلکه « طوطی»، 100 داستان را به مدت 52 شب نقل می کند. غالب این داستان ها و افسانه ها به نوعی در طول همان...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023