بررسی و تبیین عکس یادگاری با نگاهی به عکس های سالی مان و نن گلدین(عکسه های یادگاری من)

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی
  • نویسنده اسماعیل احمدی
  • استاد راهنما پروین طاعی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1389
چکیده

عکس یادگاری همیشه و همه جای دنیا در میان مردم جایگاه خاصی داشته است . عکسی با صراحت کامل و بی ریا که سندی تصویری از گذر ایام ، چهره ها ، آداب و رسوم و خاطرات مردم است . این نوع عکاسی که امروزه بسیار گسترده تر از همیشه مطرح است بعنوان یک ژانر در دنیای عکس شناخته می شود که سبک هایی را در خود جای داده است ، عکسهای خانوادگی ( پرتره ها ، پرتره های جمعی ) ، عکس های آنی ، عکاسی زنده و ... را می توان از جمله زیر مجموعه های این نوع عکاسی دانست و امروزه می توان این ژانر را یکی از علاقه مندی های عکاسان حرفه ای از جمله سالی مان و نن گلدین وعکاسان دیگری دانست که در این حوزه فعالیت دارند . عکاسان ، چه حرفه ای و چه غیره حرفه ای با عشق به دنیای اطرافشان ، با توجه ویژه به خانواده و دوستانشان دست به خلاقیت می زنند و با ماندگار کردن لحظه هایشان روایتی می سازند که برای دیگران نیز جالب و قابل خواندن است انگار دفتر خاطراتی است که آنها نیز می توانند بخوانند . این پروژه به بررسی و تبیین این ژانر از عکاسی می پردازد که یکی از پرمخاطب ترین ها در میان هنر دوستان است و با تشریح و شناسایی عکاسان بزرگ و مجموعه کارهایشان به تعریف جامعی از عکس یادگاری می رسد .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure

کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...

متن کامل

تداوم مبانی سنت بصری ایرانی با تأکید بر ترکیب بندی عکس های یادگاری دورة ناصری

در قالب های مختلف هنر درباری ایران، نوعی تداوم در به کار بردن برخی مفاهیم و اصول از جمله رعایت تشریفات مشاهده می شود. این تداوم به گونه ای موجب تبدیل ترتیب ها و تشریفات به قواعد اساسی در فرهنگ سنت بصری مقامی ایرانی شده است. عکاسی در دورة قاجار که تعارفات و تشریفات جزء لاینفک زندگی مردم به شمار می رفت، وارد ایران (1842م/1258هـ.ق) شد. تقارن ورود عکاسی به ایران و حکومت ناصرالدین شاه که سخت شیفتة پ...

متن کامل

عکس های هوایی

عکاسی بعنوان یکی از روش ­های اصلی انتقال اطلاعات و جمع­ آوری داده­ های جغرافیایی دارای کاربرد گسترده­ ای است و متداول­ ترین شیوه دستیابی سریع به اطلاعات جغرافیایی از راه دور، عکسبرداری هوایی و تصویربرداری فضایی (دورکاوی) می­ باشد. - شناخت هر چه بهتر سرزمین با مشاهده تصویر و تفسیر عکسهای هوایی و فضایی؛ - تشخیص پدیده­ ها و عوارض طبیعی ومصنوعی و اندازه ­گیری هندسی آنها؛ - معرفی ع...

متن کامل

بررسی یادگاری های مسجد جامع اصفهان

مسجد جامع اصفهان نه تنها از نظر ارزش های معماری و هنری دارای اهمیت است، بلکه به عنوان پایگاه مستحکم اقتصادی و اجتماعی و مذهبی، در دوران حیات خود، نقش مهمی را ایفا کرده است. از دید معماران و مورخان هنر، این بنا به عنوان دایرهالمعارف هنر و معماری بررسی شده است. از دید بعضی از کارشناسان، یادگارنویسی بر دیوار بناهای تاریخی نوعی تخریب به شمار می رود؛ اما پاره ای از این دست نوشته ها حاوی اطلاعات اجتم...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023