the blame game: stigma and hiv/aids in an african metropolis

نویسندگان

wa akande

mm tserere

mf adewuyi

e titilola akande

چکیده

background: the purpose of the present study was to explore further the cross-cultural validity, consistency, and replicability of faidss among students when assessing hiv/aids-related stigma and fear of people living with hiv/aids (plwha) in lagos metropolis. methods: using a purposive method, participants in lagos metropolis were surveyed using a questionnaire and concep­tualization derived from the work of ross and hunter (1992) to measure a variety of hiv-related attitudinal and behavioural items. quantitative data analyzed employing factor analysis using maximum-likelihood extraction followed by oblique rotation (direct oblimin, delta= 0). results: on the factor scale measuring having fear of sex with a particular person, younger respondents especially females significantly more likely to report greater fear than for any other groups. our findings further suggest that levels of fear of outsiders are high among males and need urgent action and intervention at both individual and societal levels. conclusion: it is argued that messages and interventions must be targeted to promote a positive social environment for those living with or affected by hiv/aids, and to be useful in understanding stigma, fear and prejudice more fully and in reducing them. a crosscurrent behavioral change that can transform aids from an inevitably fatal pandemic to a chronic and manageable disease is the answer.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

The Blame Game: Stigma and HIV/AIDS in an African Metropolis

BACKGROUND The purpose of the present study was to explore further the cross-cultural validity, consistency, and replicability of FAIDSS among students when assessing HIV/AIDS-related stigma and fear of people living with HIV/AIDS (PLWHA) in Lagos metropolis. METHODS Using a purposive method, participants in Lagos Metropolis were surveyed using a questionnaire and conceptualization derived fr...

متن کامل

The Blame Game: The Effect of Responsibility and Social Stigma on Empathy for Pain

This investigation combined behavioral and functional neuroimaging measures to explore whether perception of pain is modulated by the target's stigmatized status and whether the target bore responsibility for that stigma. During fMRI scanning, participants were exposed to a series of short video clips featuring age-matched individuals experiencing pain who were (a) similar to the participant (h...

متن کامل

The Blame Game

I propose a textual analysis-based measure to detect when corporate executives blame bad performance on external factors such as industry or the economy (BLAME measure). Using this methodology to analyze quarterly earnings announcement conference call transcripts, I find that: (1) executives are more likely to blame these external factors when their companies experience bad performance, but are...

متن کامل

the aesthetic dimension of howard barkers art: a frankfurtian approach to scenes from an execution and no end of blame

رابطه ی میانِ هنر و شرایطِ اجتماعیِ زایش آن همواره در طولِ تاریخ دغدغه ی ذهنی و دل مشغولیِ اساسیِ منتقدان و نیز هنرمندان بوده است. از آنجا که هنر در قفس آهنیِ زندگیِ اجتماعی محبوس است، گسترش وابستگیِ آن با نهاد ها و اصولِ اجتماعی پیرامون، صرفِ نظر از هم سو بودن و یا غیرِ هم سو بودنِ آن نهاد ها، امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. با این وجود پدیدار گشتنِ چنین مباحثِ حائز اهمییتی در میان منتقدین، با ظهورِ مکتب ما...

an investigation into the impact of m-game-enhanced blended module of teaching and learning on iranian students english literacy skills and subskills learning

پژوهش حاضر با پیوند رسانه های قدیمی و جدید یاد دهی و یادگیری _طرح داستان و بازی های همراه ــ در یک پو دمان ترکیبی، در صدد قیاس شیوه ی یاد دهی و یادگیری مبتنی بر بازی مهارت های فرعی و اصلی واژگان، خواندن و نوشتار سواد انگلیسی با شیوه های مرسوم آن بود. به این منظور با کاربرد یک طرح سه گانه همراه با الگوی نظام آموزشی (تومی، 2010)، بازی های از پیش ساخته شده و بومی قابل عرضه از طریق ارتباطات سیّار (ب...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
iranian journal of public health

جلد ۴۰، شماره ۱، صفحات ۳۲-۴۰

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023