‘We at least had our Ancient Trees’: The Development of Myth and Identity in Nineteenth Century American Painting

نویسندگان

چکیده

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

the crisis of identity in jhumpa lahiris fiction: interpreter of maladies and the namesake

شکل گیری هویت(identity) مقوله مهمی در ادبیات پراکنده مردم(diasporan literature) می باشد. آثار جومپا لاهیری(jhumpa lahiri) ، نویسنده هندی آمریکایی، در سالهای اخیر تحسین منتقدین را به خود معطوف کرده است. وی در این آثار زندگی مهاجران و تلاش آنان برای پیدا کردن جایگاهشان در یک فرهنگ بیگانه را به تصویر کشیده است. این تجربه همواره با احساساتی نظیر دلتنگی برای گذشته، بیگانگی و دوری همراه است. با این ح...

15 صفحه اول

the survey of the virtual higher education in iran and the ways of its development and improvement

این پژوهش با هدف "بررسی وضعیت موجود آموزش عالی مجازی در ایران و راههای توسعه و ارتقای آن " و با روش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی صورت پذیرفته است. بررسی اسنادو مدارک موجود در زمینه آموزش مجازی نشان داد تعداد دانشجویان و مقاطع تحصیلی و رشته محل های دوره های الکترونیکی چندان مطلوب نبوده و از نظر کیفی نیز وضعیت شاخص خدمات آموزشی اساتید و وضعیت شبکه اینترنت در محیط آموزش مجازی نامطلوب است.

the interaction of literature and painting in nineteenth century france with a look at the novel manette salomon by goncourt

from the nineteenth century onwards, exactly at the time when paintings no longer relied on literature for their images, and their topics were not taken from literary sources, literature became highlyinspired by painting. manette salomon, a novel about a failed painter, is allocated to describe such an artistic environment. manette salomon is a character who appeares only in the second half of ...

متن کامل

AMERICAN ECONOhfIC GROWTH IN THE NINETEENTH CENTURY

There Is no conflict between these stories, becatise the absence of

متن کامل

Painting and Society The Formation of the Persian Painting in the 14th Century

Persian painting has usually been studied from historical point of views. But its formation is rooted in a specific social context. In this study, we will try to contextualize it and we will show that this social context has a crucial role regarding its aesthetic. Persian painting is an art of royal courts and it represents the life of princes combined with Persian epic legendes. This social co...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Constellations

سال: 2010

ISSN: 2562-0509

DOI: 10.29173/cons8052