Linguistic Imagery of Sadness in Slovenian Phrasemes
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
from linguistics to literature: a linguistic approach to the study of linguistic deviations in the turkish divan of shahriar
chapter i provides an overview of structural linguistics and touches upon the saussurean dichotomies with the final goal of exploring their relevance to the stylistic studies of literature. to provide evidence for the singificance of the study, chapter ii deals with the controversial issue of linguistics and literature, and presents opposing views which, at the same time, have been central to t...
15 صفحه اولeplicitation in interlingual and intralingual translations of shahnameh ferdowsi: a text linguistic approach
بررسی و مقایسه تفاوتها و شباهت های ترجمه ی درون زبانی و برون زبانی با تمرکز بر زبانشناسی متن. برای امر مقایسه میزان بسامد تصریح به کار رفته در ترجمه ی درون زبانی و نیز برون زبانی شاهنامه ی فردوسی مورد بررسی قرار گرفت.
epistemic modality in english and persian academic writing: a cross-linguistic study of genre on the notion of transfer
چکیده حیطه ی نوشتار دانشگاهی اخیرا شاهد تغییرات عمده ای از غیرشخصی بودن (عینی بودن) به شخصی بودن بوده است. شخصی بودن متون دانشگاهی اهمیت استفاده از وجهیت معرفتی را برجسته می سازد چرا که? وجهیت معرفتی? بر اساس یکی از تعاریف ارائه شده از این مقوله? ارتباط تنگاتنگی با شخصی بودن داشته و به عنوان بیان نظر شخصی گوینده در مورد جز گزاره ای گفته در نظر گرفته میشود. بنابراین? با در نظر داشتن نقاط مشترک...
15 صفحه اولSpatial and Linguistic Aspects of Visual Imagery in Sentence Comprehension
There is mounting evidence that language comprehension involves the activation of mental imagery of the content of utterances (Barsalou, 1999; Bergen, Chang, & Narayan, 2004; Bergen, Narayan, & Feldman, 2003; Narayan, Bergen, & Weinberg, 2004; Richardson, Spivey, McRae, & Barsalou, 2003; Stanfield & Zwaan, 2001; Zwaan, Stanfield, & Yaxley, 2002). This imagery can have motor or perceptual conten...
متن کاملPlacing joy, surprise and sadness in space: a cross-linguistic study
The valence-space metaphor posits that emotion concepts map onto vertical space such that positive concepts are in upper locations and negative in lower locations. Whilst previous studies have demonstrated this pattern for positive and negative emotions e.g. 'joy' and 'sadness', the spatial location of neutral emotions, e.g. 'surprise', has not been investigated, and little is known about the e...
متن کاملذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Jezikoslovni zapiski
سال: 2015
ISSN: 1581-1255,0354-0448
DOI: 10.3986/jz.v9i1.2606