امکان سنجی ارتقا سیستم کنترل متمرکز به سیستم کنترل گسترده در یک نیروگاه بصورت کامل یا جزئی

پایان نامه
چکیده

از سال 1960 با گسترش علم فناوری اطلاعات و شبکه های رایانه‏ ای، توجه کاربران به اتوماسیون فرآیندها با استفاده از سیستم های کنترل تحت شبکه معطوف شده است. این سیستم ها علاوه بر امکان کنترل فرآیند ها از راه دور از طریق شبکه، دارای مزایای بسیاری از جمله کنترل و پایش وضعیت تجهیزات، کاهش سیم کشی ها و اندازه تجهیزات، کاهش مدت زمان اجرای پروژه، سادگی عیب یابی و تعمیرات، ارتباطات انسان با ماشین مناسب تر و غیره می باشد. هدف این پایان نامه استفاده از سیستم های کنترل تحت شبکه برای نیروگاه های کشور است. با توجه به مسائل و مشکلات موجود در سیستم های کنترل متداول، و اهمیت تامین انرژی برق با استانداردهای روز، ارتقا سیستم نیروگاه های کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

منابع مشابه

مونیتورینگ سیستم های کنترل گسترده (DCS) بر اساس اینترنت

در این مقاله توسعه یک سیستم بر اساس اینترنت که ما را قادر به مونیتورینگ متغیرهای مهم یک فرایند در یک سیستم DCS می کند، ارائه می شود. در این مقاله طراحی های نرم افزاری و سخت افزاری که به کاربران اجازه می دهد تا به متغیرهای فرایند در سیستم DCS به صورت از راه دور و بسیار مؤثر فقط با استفاده از یک Web Browser معمولی دسترسی داشته باشند، تبیین می شود.

متن کامل

امکان سنجی کنترل صدا در صنایع نساجی

یک رویکرد سیستمی برای تعریف معیارها و انطبقات سروصدا در قوانین سلامت و امنیت شغلی سال 1970 گسترش یافته است. نتیجه این رویکرد یک نمودار گردشی است که به عنوان "نقشه راه" برای تعیین پیشرفت به سوی انطباق با قانون استفاده می شود. نمودار گردشی به عنوان یک راهنما نیز گسترش می یابد تا امکان سنجی کنترل نویز مهندسی را ارزیابی کند. برای کنترل نویز برخاسته از منابع هوا، بدنه های نوسانی، منابع اصطکاکی، ضربه...

متن کامل

پایداری سیستم های کنترل

در این مقاله، کنترل غیر مستقیم سیستم غیرخطی به صورت : را در نظر گرفته و با استفاده از روش لیاپونف1 و تابع لیاپونف، ابتدا پایداری سیستم را با بدست آوردن روابطی بین پارامترهای کنترل ثابت کرده و سپس با یک مثال روش خود را روشن ساخته ایم.

متن کامل

مونیتورینگ سیستم های کنترل گسترده (dcs) بر اساس اینترنت

در این مقاله توسعه یک سیستم بر اساس اینترنت که ما را قادر به مونیتورینگ متغیرهای مهم یک فرایند در یک سیستم dcs می کند، ارائه می شود. در این مقاله طراحی های نرم افزاری و سخت افزاری که به کاربران اجازه می دهد تا به متغیرهای فرایند در سیستم dcs به صورت از راه دور و بسیار مؤثر فقط با استفاده از یک web browser معمولی دسترسی داشته باشند، تبیین می شود.

متن کامل

کنترل تطبیقی در یک سیستم بازوی چندوظیفه‌ای با افزونگی سینماتیکی

در این مقاله یک الگوریتم کنترلی غیرخطی تطبیقی برای یک سیستم چندوظیفه‌ای ارائه می‌شود. این روش با تعریف و تحلیل یک سیگنال فیلتر شده مناسب برای خطا و براساس اولویت‌های از پیش‌تعیین‌شده برای ربات، در حضور عدم قطعیت‌های پارامتری قانون کنترلی مناسب را ارائه می‌دهد. به منظور بسط الگوریتم در حالت وظایف شامل کنترل زاویه در فضای وظیفه از بازخورد کواترنیون استفاده شده است. پایداری مجانبی سیستم و همگرایی ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده برق

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023