مطالعه کاربردی کردن طراحی در انیمیشن
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده مهری فهیمی نیک
- استاد راهنما رامین مهدی نژاد حبیب توحیدی
- سال انتشار 1394
چکیده
در میان هنرهای تجسمی هیچ هنری به اندازه انیمیشن قابلیت پیوند رویا، تخیل و واقعیت مصور در ذهن هنرمند را ندارد، فضای ذهن انسان با توجه به استعداد بی نظیرش برای ترسیم خیال، هر روز دچار تغییرمسیر وحرکت به سوی تجربه های جدید می باشد. انیمیشن می تواند این حرکت را به سمت متجلی و تصویری نماید. پویانما باید قدرت طراحی خوبی داشته باشد تا بتواند ایده ها را بر روی کاغذ پیاده کند. پویانما (انیماتور) باید به صورت دانشگاهی مباحث طراحی را گذرانده باشد. این مباحث شامل آناتومی،ترکیب بندی ، وزن، تعادل، نور و سایه می باشند. جذبه در یک شخصیت کارتونی کار فرهمندی را در یک بازیگر زنده و واقعی انجام می دهد. کاراکتری که جذبه دارد لازم نیست کاراکتر خوب پویانمایی باشد. اما نکته مهم در اینجاست که بیننده احساس کند کاراکتر، واقعی وزنده است.در خلق کاراکتر ماهیت خطوط بسیار موثر است و خالق ان بایدطراح قابلی باشد.
منابع مشابه
حرکت دوربین در رابطه با روایت در انیمیشن: مطالعه ای در جهت استخراج الگوهای کاربردی
در این نوشتار به بررسی مواردی از روایت که می تواند با حرکت دوربین در انیمیشن بیان شود می پردازیم. هدف اصلی پژوهش یافتن پاسخ این پرسش است که «آیا با تکیه بر نظریه های گوناگون ارائه شده درباره ی روایت و در کنار آن، از طریق مشاهده و تحلیل آثار انیمیشن، می توان به الگویی کاربردی در خصوص تأثیرات روایی حرکت دوربین در انیمیشن، برای ارائه به سازندگان فیلم انیمیشن، دست یافت؟» برای استخراج چنین الگوهایی،...
متن کاملحرکت دوربین در رابطه با روایت در انیمیشن: مطالعهای در جهت استخراج الگوهای کاربردی
در این نوشتار به بررسی مواردی از روایت که میتواند با حرکت دوربین در انیمیشن بیان شود میپردازیم. هدف اصلی پژوهش یافتن پاسخ این پرسش است که «آیا با تکیه بر نظریههای گوناگون ارائه شده دربارهی روایت و در کنار آن، از طریق مشاهده و تحلیل آثار انیمیشن، میتوان به الگویی کاربردی در خصوص تأثیرات روایی حرکت دوربین در انیمیشن، برای ارائه به سازندگان فیلم انیمیشن، دست یافت؟» برای استخراج چنین الگوهایی،...
متن کاملانیمیشن پست مدرن مطالعه ای بر انیمیشن های خارج از استودیو
چکیده چکیده پست مدرنیسم در انیمیشن به صورت ترکیبی از سبک ها، روش ها و تکنیک های مختلف متحر کسازی خود را نشان می دهد. هرچند ممکن است در ساخت این نوع کارها روش های سنتی و مدرن بطور هم زمان مورد استفاده قرار گرفته باشند، باز هم انیمیشن هایی از این دست غالباً در زمر هی کارهای تجربی بشمار م یآیند. انیمیشن تجربی هما نگونه که از معنای لغوی آن پیداست به انیمیشنی دلالت دارد که به روشی کاملاً اکتشافی...
متن کاملمفاهیم کاربردی در طراحی احساس گرا
برخی محصولات حاوی پیام احساسی هستند که به صورت ناخودآگاه توسط مخاطبان تشخیص داده می شود و درک می گردد. چنین محصولاتی می توانند ضمن برقراری ارتباط قوی تر با استفاده کنندگان، پاسخگوی نیازهای حسی آنها باشند. طراحی احساس گرا، پاسخ به نیازهای حسی کاربران را محور اصلی طراحی می شناسد و سعی می کند تا معیارهای طراحی را به سوی این هدف متمایل سازد، اما شناسایی نیازهای حسی در حال رشد و تغییر کاربران و کارب...
متن کاملحرکت دوربین در رابطه با روایت در انیمیشن: مطالعه ای در جهت استخراج الگوهای کاربردی
در این نوشتار به بررسی مواردی از روایت که می تواند با حرکتِ دوربین در انیمیشن بیان شود پرداخته می شود. هدف اصلی پژوهش یافتن پاسخ به این پرسش است که «آیا با تکیه بر نظریه های مختلف ارائه شده در مورد روایت و در کنار آن از طریق مشاهده و تحلیل آثار انیمیشن، می توان به الگویی کاربردی در خصوص تأثیرات روایی حرکتِ دوربین در انیمیشن، برای ارائه به سازندگان فیلم انیمیشن دست یافت؟» برای استخراج چنین الگوهای...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023