بررسی ساختار طنز درآثار نثرابوالقاسم حالت
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
- نویسنده فاطمه مظفری
- استاد راهنما علیرضا نبی لو یحیی کاردگر
- سال انتشار 1390
چکیده
در این رساله اثارنثرابوالقاسم حالت ازنظرساختارزبانی وادبی موضوعات مطرح شده وساختار روایی داستانها مورد بررسی قرارگرفته است.
منابع مشابه
بررسی انواع آشناییزدایی درآثار مهدی اخوان ثالث
آشناییزدایی یکی از اساسیترین مفاهیم مطرح در نظریة فرمالیستهای روس است که هدف آن، بررسی جنبههایی از زبان است که منجر به آفرینش ادبی میشود. تمهیدات ادبی به سبب کاربرد فراوان تکراری میشوند و توانایی ایجاد غرابت را از دست میدهند. در یک تعریف گسترده آشناییزدایی، عبارت از تمام شگردها و فنونی است که نویسنده یا شاعر از آنها بهره میبرد تا جهان متن را به چشم مخاطبان خود بیگانه بنمایاند. هنرمند...
متن کاملبررسی ساختار نواری بلور حالت جامد 60 fcc-C
We studied the architecture of the C60 cluster to drive its atomic positions which can be seen at room temperature. We then used the obtained carbon positions as a basis set for the fcc structure to construct the fcc-C60 compound. Self consistent calculations were performed based on the density functional theory (DFT) utilizing the accurate WIEN2K code to solve the single-particle Kohen-Sham eq...
متن کاملبررسی طنز منثور در برخی از مطبوعات رسمی طنز کشور براساس نظریه عمومی طنز کلامی
در این مقاله به توصیف و بررسی طنز منثور در مطبوعات رسمی طنز کشور پرداخته شده است. دادههای این تحقیق شامل 260 متن منثور برگرفته از 7 مجله طنز میباشد که در 25 سال اخیر در ایران منتشر شدهاند. این دادهها براساس رویکرد «نظریه عمومی طنز کلامی» که شامل شش متغیر پایه یا منابع دانش است، مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که چارچوب معرفی شده این قابلیت را دارد که برای تحلیل متون ط...
متن کاملبازتاب افکار اسماعیلیه درآثار ناصرخسرو
برای فهم هر شاعر و نویسنده ای درک زمینه های فکری او لازم است.نویسنده در این مقاله می کوشد بازتاب اندیشه های اسماعیلیه را درآثار ناصرخسرو به اجمال بررسی کند و توضیحی مختصر آنگونه که علاقه مندان را به کارآید‘ ارائه دهد.
متن کاملبررسی ساختار طنز در هنرهای تجسمی
طنز در هنرهای تجسمی از پارادکس ،جناس ،مهمل نویسی یا مهمل نگاری،اغراق و غلو،همچنین نظیره سازی ،نقیظه سازی و وارونه سازی های ساختاری و نمایشی در کنار هجو و هزل تصویری بهره ی بسیار می برد .در این بین طنز برای برای محقق ساختن قدرت خود از بازنمایی عناصر بیرونی نمایشی چون ماسک یا نقاب با بهره گیری از مفاهیم روانشناسیک یا اعمال نوعی از لال بازی در هنر اجرا استفاده می کند.همچنین هنرمند با حضوری دلقک وا...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023