تحلیل تاثیرات سینمای انیمیشن غرب برکودکان 7 تا10 سال (مطالعه ی موردی: انیمیشن «دلیر»)
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علم و فرهنگ - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده زهره بلک
- استاد راهنما جواد علیمحمدی اردکانی کیانوش هاشمیان
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1392
چکیده
پژوهش حاضر به بررسی توانایی¬ها و قابلیت¬های انیمیشن به عنوان رسانه¬ی مورد توجه کودکان و تحلیل تاثیرات رفتاری آن، بر کودکان گروه سنی 7 تا 10 سال می¬پردازد و در مطالعه¬ی موردی، انیمیشن «دلیر» را از نگاه آموزش رفتاری، مورد توجه قرار می¬دهد. این تحلیل بر پایه¬ی اصول روان¬شناسی و نظریه¬های یادگیری انجام شده و از بحث «سرمشق -گیری» در نظریه «یادگیری اجتماعی» آلبرت بندورا بهره برده است. تحقیقات نشان می¬دهد که امروزه کودکان زمان زیادی را صرف تماشای انواع محصولات انیمیشن می¬کنند و این رسانه با توجه به برخورداری از جذابیت¬های بالا در جلب کودکان و همراه نمودن آنها با مفاهیم خود موفق بوده است، به همین جهت ضرورت دارد تا مفاهیم و ابعاد این تولیدات مورد بازبینی و تحلیل قرار گیرد. از سوی دیگر هدف از این مطالعه بررسی تحلیل تاثیر¬ پذیری کودکان از این انیمیشن بود و نتایج کلی اذعان داشت که، اکثر کودکان با حس هم-ذات¬پنداری با قهرمان داستان، رفتارهای شجاعانه و جسورانه¬ی او، که بارزترین مشخصه¬ی رفتاری¬اش بود، مهارت در کمان¬گیری و اسب¬دوانی را تحسین کردند و با رفتاری هم¬چون پرخاشگری و خشونت مخالف بودند.
منابع مشابه
نقد کتاب عناصر جذابیت در سینمای انیمیشن
انیمیشن رسانه و هنری ترکیبی است که از عناصر بیانی سایر هنرها استفاده میکند. این ویژگی، علاوه بر امکان خلق جهانی فانتزی، دارای جذابیتهای ویژهای است که میتواند تمامی گروههای سنی را مخاطب قرار دهد. به همین لحاظ ضرورت انتشار متون علمی، آموزشی و انطباق آن با آخرین یافتهها با توجه به پیشرفت روزافزون شیوههای تولید، اهمیت این کنکاش را مضاعف مینماید. در این حوزه پرداخت به موضوع عناصرجذابیت ...
متن کاملانیمیشن پست مدرن مطالعه ای بر انیمیشن های خارج از استودیو
چکیده چکیده پست مدرنیسم در انیمیشن به صورت ترکیبی از سبک ها، روش ها و تکنیک های مختلف متحر کسازی خود را نشان می دهد. هرچند ممکن است در ساخت این نوع کارها روش های سنتی و مدرن بطور هم زمان مورد استفاده قرار گرفته باشند، باز هم انیمیشن هایی از این دست غالباً در زمر هی کارهای تجربی بشمار م یآیند. انیمیشن تجربی هما نگونه که از معنای لغوی آن پیداست به انیمیشنی دلالت دارد که به روشی کاملاً اکتشافی...
متن کاملسینمای انیمیشن برای تفکر
در خلق آثار هنری، مخاطب شناسی یک اصل است و کارگردانی که فیلم های انیمیشن را برای بزرگسالان و اندیشمندان خلق کرده اند، نکاتی را باید در نظر بگیرند، آنها با یک فکر شروع می کنند و قابلیت و توان ساخت و پرداخت فیلمنامه اساس طرح اولیه برای ساخت فیلم می باشد. در اینجا تمامی تجربیات او به شکلی زیبا در وازه های واقعیتی را از راز هستی و زندگی آدمیان به روی تماشاگر می گشاید. در این مقدمه از انینیمیشن دیدگ...
15 صفحه اولجایگاه طراحی محیطی و مدیریت فضاسازی در سینمای انیمیشن رویکرد تحلیلی – آموزشی
هر اثر هنری برای جذابیت و تاثیرگذاری بیشتر، سعی دارد مخاطب را وارد فضای اثر هنری کند. این فضا در ابتدا شکلی مجازی دارد و ناشی از ذهن هنرمند است؛ سپس شکل عینی یافته و در قالب اثر هنری بروز می کند. فیلمساز نیز فضای مجازی فیلم را که درون ذهن وی و نویسنده فیلمنامه نهفته است با واسطه تصویر، در قالب توالی نماها آشکار می کند. قبل از قرارگیری پلان ها، صحنه ها و سکانس ها در کنار هم، برای تحقق تصور مجازی...
متن کاملمؤلّفههای بیانی انیمیشن و چگونگی اقتباس از قصّهها و افسانههای ایرانی (بررسی موردی: انیمیشن سینمایی جمشید و خورشید)
اقتباس از ادبیات کهن، بهخصوص قصّهها و افسانهها و کشف روابط و مناسبات چندلای افسانه با سبک و سیاق بیانی انیمیشن، یکی از شیوههایی است که امروزه مورد توجّه بسیاری از فیلمنامهنویسان انیمیشن قرار گرفته است. با توجّه به ویژگیهای ساختاری و قابلیتهای شگفتانگیز قصّهها و افسانههای ایرانی برای انطباق با زبان انیمیشن، فراگیری زبان رسانه و استفاده از شیوههایی چون اقتباس و بازآفر...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علم و فرهنگ - دانشکده هنر و معماری
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023