ارائه ی یک کپچای تصویری با استفاده از ایجاد تغییرات بر روی عناصر چهره ی انسان
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد - دانشکده برق و کامپیوتر
- نویسنده سیده آزاده طباطبائی
- استاد راهنما علی محمد لطیف مهدی رضاییان
- سال انتشار 1393
چکیده
امروزه با رشد گسترده کاربران اینترنت، سرویس های اینترنتی زیادی از قبیل پست الکترونیکی، موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی به صورت رایگان ارائه شده است. با توسعه سرویس های اینترنت، از کار انداختن خدمات توسط برنامه های مخرب خودکار، مانند ربات های اینترنتی (bots) و script ها، تبدیل به مشکل اصلی سرویس های اینترنتی شده است. کپچا، یک روش تأیید انسان بودن کاربر است که آزمون هایی را برای تشخیص این که آیا کاربر یک انسان است یا یک برنامه کامپیوتری مخرب، تولید و ارزیابی می کند. پاسخگویی به این آزمون ها برای انسان راحت و برای ربات های اینترنتی مشکل است. روش های کپچای کنونی سعی در افزایش سختی این آزمون ها برای برنامه های خودکار با استفاده از افزایش تحریف و پارازیت دارند. در نتیجه حل آن برای انسان نیز مشکل خواهد شد. در این پایان نامه یک کپچای تصویری با استفاده از ایجاد تغییرات بر روی اعضای چهرهی انسان ارائه می شود. در این روش اعضای چهرهی انسان با استفاده از الگوریتم تشخیص چهرهی ویولا-جونز پیدا شده و بر روی یکی از اعضای چهره، اعوجاج بشکه ای اعمال می شود. سپس با انجام تغییراتی بر روی تصویر برای بالا بردن امنیت کپچا، به کاربر ارائه می شود و کاربر باید عضو دارای اعوجاج را تشخیص داده و بر روی آن کلیک کند. ارزیابی ها نشان می دهد که این روش به دلیل آشنایی کامل کاربران با چهرهی انسان و آسان بودن روش پاسخ گویی به آن و هم چنین ناتوانی برنامه های کامپیوتری مخرب در حل آن، نسبت به سایر روش ها از کارایی بالاتری برخوردار است.
منابع مشابه
ارایهی یک کپچای تصویری جدید با استفاده از مورفولوژی
امروزه با رشد گسترده کاربران اینترنت، سرویسهای اینترنتی زیادی از قبیل رایانامه، موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی به صورت رایگان ارائه میشود. با توسعه سرویسهای اینترنت، از کار انداختن خدمات توسط برنامههای مخرب خودکار، مانند رباتهای اینترنتی و هکرها، تبدیل به مشکل اصلی سرویسهای اینترنتی شده است. کپچا، یک سازوکار تأیید انسانی است که آزمونهایی را برای تشخیص اینکه آیا کاربر یک انسان است یا ...
متن کاملارائه یک رویکرد ترکیبی برپایه ی تئوری مجموعه ناهموار- درخت تصمیم در پایش تغییرات کاربری اراضی با استفاده از تصاویر سنجنده ی TM (مطالعه موردی: شهرستان شوشتر)
با پیشرفت علم و تکنولوژی، حجم زیادی از دادههای فضایی و غیرفضایی در پایگاه دادههای بزرگ ذخیره میشوند. تحلیل این دادهها به منظور تصمیمگیری نیاز به داده کاوی فضایی را بطور جدی برای کشف دانش ضروری می<...
متن کاملارائه ی یک مدل جهت دستهبندی متون فارسی با استفاده از ترکیب روش های دسته بندی
برای دستهبندی متن از تکنیکهای استخراج اطلاعات، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین به طور وسیع استفاده میشود به طور کلی هدف یک دسته بند متون، دستهبندی اسناد در قالب تعداد معینی از دستههای از پیش تعیین شده میباشد. هر سند میتواند در یک، چند و یا هیچ دستهای قرار بگیرد. در مورد هر سند به این سؤال پاسخ داده خواهد شد که این سند در کدام یک از دستهها قرار میگیرد. این موضوع میتواند در قالب یک ی...
متن کاملارائه ی یک مدل جهت دستهبندی متون فارسی با استفاده از ترکیب روش های دسته بندی
برای دستهبندی متن از تکنیکهای استخراج اطلاعات، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین به طور وسیع استفاده می شود به طور کلی هدف یک دسته بند متون، دستهبندی اسناد در قالب تعداد معینی از دستههای از پیش تعیین شده میباشد. هر سند می تواند در یک، چند و یا هیچ دسته ای قرار بگیرد. در مورد هر سند به این سؤال پاسخ داده خواهد شد که این سند در کدام یک از دستهها قرار می گیرد. این موضوع می تواند در قالب یک ی...
متن کاملچهره ی زروان در«کوش نامه»
مقاله حاضر به بررسی آیین زروانی در متن حماسی « کوش نامه » اثرایرانشان(ایرانشاه) بن ابوالخیر میپردازد. زروان، خدای زمان، از آیینهای رایج ایران باستان است که فلسفه و اندیشههای آن در متون فارسی به خصوص متنهای حماسی، بازتاب گستردهای یافته است. در این پژوهش با استفاده از تحلیل محتوایی، ابتدا زروانیسم و فلسفه آن به صورت مختصر، معرفی شده؛سپس با بررسی متن « کوش نامه» چهره و اندیشههای این آیین از...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد - دانشکده برق و کامپیوتر
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023