بازی درمانی با استفاده از تکنیک واقعیت افزوده برای کودکان اوتیستیک
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - پژوهشکده فنی و مهندسی
- نویسنده انتصار حسینی
- استاد راهنما فرانک فتوحی قزوینی
- سال انتشار 1393
چکیده
اوتیسم اختلال رشد ذهنی پیچیده ای است که معمولا در 3 سال اول زندگی شخص ممکن است بروز کند. این افراد در برقراری ارتباط با دیگران، شناخت اشیاء و جهان اطرافشان، بیان خواسته ها و مهارت های اجتماعی دچار مشکل و اختلال هستند. روش های درمانی برای این افراد قابل پیاده سازی در محیط های دیجیتال می باشند و از جمله ابزارهای مهم و کاربردی بستر تلفن همراه است که با استفاده از آن می توانیم روش های درمان کلینیکی را پیاده سازی کنیم. در این پروژه به دنبال پیاده سازی روش درمانی "سیستم برقراری ارتباط با تبادل تصویر" هستیم که با استفاده از تکنیک واقعیت افزوده انجام می گیرد.
منابع مشابه
تاثیر آموزش بازی درمانی مادران کودکان اوتیستیک بر بهبود مهارت های ارتباط زبانی کلامی کودکان
هدف: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر آموزش بازی درمانی مادران کودکان اوتیستیک بر بهبود مهارت های ارتباطی زبانی کلامی کودکان اوتیسم بود. روش: مطالعه حاضر از نوع آزمایشی و کاربردی می باشد که به صورت پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش شامل کودکان اوتیستیک با درجه متوسط درخودماندگی مراکز نگهداری کودکان اوتیسم بود. از بین مراکز نگهداری کودکان اوتیسم ، 2 مرکز به طور در ...
متن کاملتأثیر کتاب داستانی واقعیت افزوده بر درک خواندن کودکان
هدف: بررسی تفاوت میان درک خواندن کودکانی که کتاب داستانی واقعیت افزوده میخوانند با کودکانی که همان کتاب را بهشکل سنتی میخوانند. روششناسی: با رویکرد کمّی و با روش شبهآزمایشی بهشکل میدانی و طرح آزمایشی پسآزمون با گروه کنترل انجام شده است. 34 کودک 7 تا 9 سال در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند و کتاب داستانی را با و بدون ابزار واقعیت افزوده خواندند، سپس با...
متن کاملبررسی تأثیر شن بازی درمانی بر کاهش اختلالات اضطرابی کودکان دبستانی با استفاده از نرمافزار مشاهدهگر
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر شن بازی درمانی در کاهش اختلالات اضطرابی دختران دبستانی شهرستان بابل صورت گرفته است. در چهارچوب روشی نیمهآزمایشی و فقط با گروه آزمایش، 20 دختر 7 تا 10 ساله که در پرسشنامه اضطراب اسپنز نمره یک انحراف معیار بالاتر از میانگین کسب نموده بودند با تشخیص روانپزشک به عنوان نمونه داوطلب انتخاب شده سپس 10 جلسه تحت تأثیر متغیر مستقل شن بازی درمانی قرار گرفتند. به منظور بررسی...
متن کاملتحلیل بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا در یادگیری همیارانه
پژوهش حاضر با تحلیل یک بازی گروهی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده بنام سفارش غذا سعی دارد پتانسیل های این فناوری را در یادگیری همیارانه تبیین نماید. بر همین اساس، سوال پژوهش حاضر چنین مطرح شده است که تا چه اندازه اصول پنج گانه یادگیری همیارانه در بازی مذکور نمود دارند. اهمیت این موضوع به پتانسیل منحصربفرد واقعیت افزوده در حفظ محیط واقعی در کنار محیط مجازی برمی گردد که امکان تعامل چهره به چهره و د...
متن کاملبررسی تاثیر فناوری واقعیت افزوده با استفاده از مدل طراحی آموزشی مریل بر پیشرفت تحصیلی
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر فناوری واقعیت افزوده با استفاده از مدل طراحی آموزشی مریل در مقایسه با تأثیر طراحی آموزشی مریل بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی در درس زیستشناسی و روش پژوهشی حاضر کاربردی و از نظر شیوه جمعآوری اطلاعات، شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش شامل دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم تجربی در دبیرستانهای شهر جدید اندیشه که در سال تحص...
متن کاملبهبود دقت واقعیت افزوده با استفاده از تارگت ها - مطالعه موردی: بصری سازی زیرساخت های زیرزمینی
زیرساخت های زیرزمینی شامل برق، گاز، مخابرات، آب و فاضلاب توسط سازمان های مرتبط مدیریت و کنترل می شوند. در پروژه های همراه با حفاری امکان تشخیص اشتباه مکان تأسیسات وجود دارد. بنابراین به منظور جلوگیری از آسیب به زیرساخت ها و بروز خسارت های مالی و جانی فراوان، بررسی آنها ضروری است. امروزه GIS فراگستر و فناوری های جدید نظیر واقعیت افزوده می توانند به عنوان...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - پژوهشکده فنی و مهندسی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023