نگاهی نو به استاپ موشن در گرافیک دیجیتال

پایان نامه
چکیده

" استاپ موشن" (stop motion) یا انیمیشن ایست – حرکتی یکی از تکنیک های ساخت انیمیشن که در آن با استفاده از فیلمبرداری فریم به فریم اشیاء فیزیکی را به حرکت در می آورند و از پشت سر هم قراردادن تصاویر این حرکت های فریم به فریم، تصور حرکت القا می شود. "موشن گرافیک" (motion graphic) نیز یکی دیگر از تکنیک های ساخت انیمیشن است. این تکنیک با استفاده از تکنولوژی ویدئو و با ایجاد توهم حرکت یا تغییر در ظاهر المان های بصری ایجاد می شود و معمولاً در رسانه های الکترونیک دیجیتال تجلی می یابد. این رساله با هدف بررسی تاریخچه " استاپ موشن" (stop motion) و تطبیق آن با کاربردهای جدید این تکنیک، شناخت ساختار، تکنیک ها، اصول و شیوه ها، بررسی قابلیت ها، پتانسیل ها و ویژگی های بارز " استاپ موشن" (stop motion) از جمله جذابیت، زمان پخش کوتاه و سرعت بارگذاری در راستای به کار گیری در کاربردهای جدید سامان یافته است. مساله اصلی این تحقیق تبیین ارتباط بین " استاپ موشن" (stop motion) و "موشن گرافیک" (motion graphic) و ترکیب این دو تکنیک جهت خلق اثری تلفیقی است و با توجه به نقصان اطلاعاتی در منابع وجود ، اولین پژوهش دانشگاهی است که بحث این ارتباط را مد نظر قرار داده است و از این حیث ضرورت انجام آن توجیه می شود. رساله حاضر بر پایه "روش تحقیق توصیفی- تحلیلی" و در هفت فصل تدوین شده است.

منابع مشابه

نگاهی نو به طراحی کتابخانه های دیجیتال: کاربرد هستی شناسی در طراحی کتابخانه های دیجیتال معنایی

هدف / زمینه: کتابخانة‎ دیجیتال، مجموعه‎ای یکپارچه از منابع و خدمات الکترونیکی برای گردآوری، سازماندهی، حفاظت و بازیابی اطلاعات به شکل دیجیتال است. ظهور وب معنایی و هستی‎شناسی در عصر حاضر، سبب ایجاد تحول در کتابخانه‎های دیجیتال و طراحی کتابخانه‎های دیجیتال معنایی شده است. در این راستا، مقالة حاضر در نظر دارد به بررسی کاربردهای هستی‎شناسی در طراحی کتابخانه‎های دیجیتال معنایی بپردازد.روش: هس...

متن کامل

تصویر سازی و استاپ موشن

هدف از مصور سازی دیواره ها، متن ها و کتاب ها، ارسال هرچه موثرتر پیام، برقراری ارتباط لازم، ایجاد تفهیم و تفاهم، نفوذ بیشتر-نسبت به نوشتارتنها- بوده است. برخی از اهداف تصویرسازی کتاب ها عبارتند از: جذاب و دلنشین ساختن اثر در جهت جلب هرچه بیشتر مشتری، حیثیت بخشی به کل یک واحد انتشاراتی، ایجاد ارزش های فرا اقتصادی، کمک به درک هرچه بیشتر مفاهیم، غنی و موثرتر کردن نوشته، نفوذ هرچه بیشتر در ذهن مخا...

15 صفحه اول

نگاهی نو به تأویل

تأویل از واژه‌ها و اصطلاحاتی است که از دیرباز به ویژه در جهان قرآن‌پژوهی مورد بحث و گفتگو بوده است و هنوز نیز جای بررسی و پی‌جویی دارد. در این گفتار بر پایه کهن‌ترین واژه‌نامه‌های زبان عربی نشان داده‌ایم که معنی اصلی و بنیادین «تأویل« از قوّه به فعل آمدن و به غایت و پختگی رسیدن است، و چون این معنی با غایت، فرجام، آغاز و باطن پیوندهایی دارد، واژه تأویل کم‌کم این معانی را نیز پذیرفته است. سپس کوشی...

متن کامل

مطالعه ترکیب بندی تصویر و حرکت قاب به عنوان عنصر بیانی در استاپ موشن (مطالعه موردی: استاپ موشن های شرکت laika) کورولاین-پارانورمن

سینما و انیمیشن و طبیعتاً تکنیک استاپ موشن، اشتراکات زیادی در قواعد دارند. تصویر (image) را می توان ازنظر میزانسن (mise-en-scene) به مثاب? بیان خاص یک کارگردان تفسیر نمود. از جهت دیگر سینما، ترکیبی از هنرهای گوناگون است که قسمتی از آن به هنرهای تجسمی، وابسته است. هنرهای تجسمی نیز، قواعدی در راستای مفهوم خود دارد. قواعدی که سازمان دهی عناصر را تحت الشعاع خود قرار می دهد. اما آیا این قواعد که در ی...

نگاهی نو به معنای ولایت

ولایت واژه‌ای است که در آثار بسیاری از صوفیه از آن سخن به میان آمده است؛  بااین‌همه پژوهش در آثار سلطان ‌محمد گنابادی ملقب به سلطان‌ علیشاه، عارف امامی قرن سیزدهم و چهاردهم نشان می‌دهد که او در آثار خویش به تقریر معانی جدیدی از ولایت در حوزه عرفان و تصوف پرداخته است. به اعتقاد وی لفظ ولایت که در احادیث مروی از پیامبر اسلام و امامان شیعه ـ علیهم السلام ـ  فراوان به‌کار رفته است به یکی از سه معنا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023