میانگین پذیری ضعیف از جبرهای بورلینگ جابجایی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، شرایط لازم و کافی برای میانگین پذیری و میانگین پذیری ضعیف جبرهای باناخ را بررسی می کنیم و نشان می دهیم که برای یک گروه فشرده ی موضعی با تابع وزن ‎?،جبر بورلینگ (l^1 (g,? یک جبر باناخ است. علاوه بر این اگرg یک گروه فشرده ی موضعی آبلی باشد، (l^1 (g,? میانگین پذیر ضعیف است اگر و تنها اگر هیچ همریختی گروهی پیوسته ی غیر بدیهی ?:g?c موجود نباشد که ?>(((sup_t?g(|?(t)|/(?(t)?(t^(-1.

منابع مشابه

میانگین پذیری ضعیف جبرهای باناخ

فرض کنید a یک جبرباناخ و ?:a?a یک همریختی پیوسته باشد. ما مفهوم (n)-میانگین پذیری ضعیف a را به–n-(?) میانگین پذیری ضعیف برای n?n گسترش می دهیم. همچنین شرایطی ارائه می دهیم که تحت آن گسترش مدولی جبرباناخ a و دوگان دوم a –n-(?)میانگین پذیر ضعیف باشند.

15 صفحه اول

میانگین پذیری ضعیف جبرهای برلینگ

این پایان نامه، به دنبال مشخصه ای برای جبرهای گروهی وزندار روی گروه غیر جابه جایی است. لذا نشان می دهیم که جبرهای گروهی وزندار روی گروه های گسسته و sin- گروه در صورتی میانگین پذیر ضعیف است که وزن آن کرندار قطری باشد. سپس برای هر گروه موضعا فشرده نیز نتیجه ی مشابهی را نیز ثابت می کنیم. در نهایت نشان می دهیم که میانگین پذیر ضعیف نیست.

15 صفحه اول

تعمیمی از میانگین پذیری ضعیف جبرهای باناخ

هدف از این پژوهش، بررسی میانگین پذیری ضعیف برخی جبرهای باناخ است. در ابتدا، نشان می دهیم که اگر a یک جبر باناخ باشد، که واحد تقریبی کراندار چپ داشته و همچنین یک ایده آل چپ در **a باشد، آن گاه برای هر 2m+1 ، m >1-میانگین پذیری ضعیف a از میانگین پذیری ضعیف a نتیجه می شود. در ادامه، به بررسی موضوعات مرتبط با میانگین پذیری و میانگین پذیری ضعیف مدول های توسعه یافته از جبرهای باناخ می پردازیم. سپس، ...

15 صفحه اول

?- میانگین پذیری و (?,?)- میانگین پذیری ضعیف جبرهای باناخ

در این پایان نامه، مفهوم ?- میانگین پذیری جبرهای باناخ را معرفی کرده و شرایط معادل با این مفهوم، ویژگی های مورثی و بعضی خواص آنرا بیان می کنیم. در ادامه میانگین پذیری ضعیف و n- میانگین پذیری ضعیف را بررسی کرده سپس شرایطی روی دوگان دوم جبرهای باناخ در نظر می گیریم که بتوان میانگین پذیری ضعیف جبرهای باناخ را از میانگین پذیری ضعیف دوگان دوم نتیجه گرفت. و در پایان با در نظر گرفتن این دو مفهوم، تعمی...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023