بازی های رایانه ای از منظر فقه جعفری
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
- نویسنده محمد جواد خرمی
- استاد راهنما جمشید معصومی
- سال انتشار 1392
چکیده
با دگرگون شدن جوامع امروزی والکترونیکی شدن اکثر فعالیتهای اجتماعی ، رایانه تبدیل به جزئی جدا ناپذیر در زندگی اجتماعی انسانهای امروز شده است .این وسیله مفید انسان را درگیر مسائلی ناخواسته وبعضاً نامطلوب می کند ، که هر فرد مسلمان باید وظیفه وتکلیف شرعی ودینی خود را در مواج? با آن به تفصیل بداند بازیهای رایانه ای به عنوان اصلی ترین قِسم از این دست ابتلائات در این مقاله از دیدگاه فقه جعفری مورد بررسی ومدّاقه قرار گرفته است. در ابتدا با دو تقسیم بندی کلی به شکلی وماهوی وبیان اقسام مختلف هر قِسم از بازیهای رایانه ای به بیان حکم کلی هر قِسم پرداخته ونهایتاً به بررسی فقهی لهو ولعب به عنوان اصلی ترین عناوین فقهی بازی با لحاظ نگاه رایانه ای به آن پرداخته است . بعضی از بازیهای رایانه ای با توجه به افکار واعتقادات مخّرب وفاسدی که در ذهن مخاطب ایجاد می کنند تحت عنوان کتب ضّاله رفته واحکام پیرامونی آن بر آنها حَمل می شود ؛ قِسمی دیگر با توجه به آسیبهای روانی که به مخاطب خود وارد می کند تحت عنوان اضرار به نفس بررسی می شود ودسته ای هم با وجود منفعت محلّله شرعی که در آن وجود دارد از عنوان لهو ولعب خارج می شوند. لکن قسم عمده ای از این بازیها تحت عنوان کلی لهو ولعب قرار می گیرند در این باب نظرات مختلفی از علماء وفقهاء وجود دارد که تفصیل آن خواهد آمد .
منابع مشابه
تطبیق موردی 9 بازی رایانه ای آموزشی با اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی های رایانه ای آموزشی
پژوهش حاضر باهدف تحلیل محتوای بازیهای رایانهای آموزشی بر اساس اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی است. پرسشهای اساسی این پژوهش عبارتاند از: 1. آیا بازیهای رایانهای آموزشی تولیدشده بر اساس استانداردهای طراحی بازیهای رایانهای جدی ساختهشدهاند؟ 2. آیا بازیهای رایانهای آموزشی تولیدشده با عناصر و اصول عمومی طراحی بازی مطابقت دارد؟ روش پژوهش، توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. جامعه آماری ای...
متن کاملنقش بازی های رایانه ای در آموزش ریاضیات
تحقیقات نشان میدهد استفاده از بازیهای مناسب و پر محتوا میتواند نقش بهسزایی در امر آموزش و یادگیری در تمام افراد و به خصوص در کودکان داشته باشد. به دلیل آنکه بازیها شامل تفریح بوده و فعالیتهای شامل تفریح نقش بزرگی در کسب مهارتهای مختلف برای درک و یادگیری موضوعات مختلف و حل مسائل مربوطه را دارند، می توان از آنها در آموزش استفاده کرد. با توجه به اهمیت ریاضیات در تمام مقاطع تحصیلی و مشکلات ...
متن کاملنقش معماری در باورپذیری بازی های رایانه ای
این مقاله نقش معماری در ایجاد حس غوطه وری در فضاهای بازی های رایانه ای را مورد مطالعه قرارمی دهد. موضوع این پژوهش از اهمیت بسیاری برخورداراست چراکه رایانه و رسانه های جدید تاثیر بسیار مهمی بر تصور انسان از گذشته، حال و آینده گذاشته و فرایند طراحی معماری در فضای واقعی را نیز دستخوش تغییر نموده اند. روش تحقیق این پژوهش از نوع بنیادی و توصیفی-تحلیلی است، که با مقایسه انواع بازی های رایانه ای دهه ا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023