جلوه بصری شخصیت های اسطوره ای در انیمیشن ایران
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده آذین گودرزی
- استاد راهنما حسن سلطانی مجتبی اللهیاری
- سال انتشار 1392
چکیده
در دنیایی که در زمان حال در آن زندگی می کنیم انسان امروزی در روزگار دانش به سر می برد و خردگرایی دانشورانه بر ذهن و اندیشه اش چیره شده است. او نسبت به هویت فرهنگی اش بی تفاوت شده و از اهمیت اسطوره ها که همانا می توانند رویکردی نو را نسبت به مسائل زندگی اش نشان دهند به دور مانده است. اگر بیشتر به اسطوره ها بیاندیشیم و ریشه های فرهنگی و اجتماعی آنها را بیابیم متوجه خواهیم شد که این ریشه های مهم چه تاثیرات قابل توجهی در ساختن هویتمان دارند. اگر از زندگی ماشینی و مدرن خود کمی دور شویم درمی یابیم که از بسیاری از ارزش های انسانی و مفاهیم عمیق سرشت خود دور شده ایم. این پژوهش در راستای دستیابی به ارزشهای فرهنگی و انسانی انجام گرفته و بطور کلی پیدایش اسطوره و شناخت آن به انسان امروزی که از ارزش های خود دور شده است و غنی کردن بار آموزشی و فرهنگی برای انتقال مفاهیم اسطوره و نشان دادن ارزش های عمیق و واقعی یک اسطوره به واسطه فنون انیمیشن. در این باب تولید و ارائه فرم ها و بهره گیری از گرافیک تاثیر گذار انیمیشن که تاثیرات آنی و فراموش نشدنی دارد و قادر است مرزهای زبانی را در نوردد ضروری می باشد. با توجه به این که رسانه انیمیشن فرم های دلپذیری را در اختیار ما قرار می دهد می توان با استفاده از آن اسطوره ها را زنده نگه داشت و کمک بسزایی در پیشرفت علمی و فرهنگی مان انجام دهیم.
منابع مشابه
انیمیشن به مثابه اسطوره بررسی اسطوره شناختی انیمیشن های تولید شده در ایالات متحده آمریکا
پژوهش حاضر به بررسی دسته ای از انیمیشن ها و فیلم های لایواکشن تولید شده در استودیوهای ایالات متحده امریکا از دهه 40 میلادی تا زمان حاضر می پردازد. این انیمیشن ها از این جهت از میان نمونه های فراوان انتخاب شده اند که در باکس آفیس با استقبال روبرو شده، یا از جهات دیگر برجسته به شمار می روند، توسط کمپانی های بزرگ تولید شده و نزدیک به هشتاد مورد را در برمی گیرند. فیلم ها از منظر اسطوره شناسی - به م...
متن کاملپژوهشی پیرامون پیشینة جلوه های بصری نور در نگارگری*
یکی از عناصر زیبایی شناسی در آثار نگارگری ایران، علاوه بر ترکیبات حیرت انگیز ومسحورکننده رنگ و تقسیمات هندسی مکان و اشکال، نور است. همان طور که در صور نگارین نقاشی ایرانی مشاهده می شود، سطوح دو بعدی رنگین فاقد سایه و سایه روشن، حاکی از تصویر فاقد منبع نور واحد است. عدم حضور سایه در این آثار نشان می دهد که نوری فراگیر و بسیط سراسر تصویر را فرا گرفته است. تصویر، جهانی مملو از نور را افتتاح کرده ا...
متن کاملمروری بر کمیسازی جلوه ظاهر بصری
زیبایی ظاهر، در کنار ویژگیهای یک محصول، بدان مفهوم بخشیده و در ارتباط محصول با مشتری به طور قابل ملاحظهای موثر است. لذا ابزارها و روشهایی که بتوانند ظاهر محصول را کمی کرده و با پاسخهای انسانی مرتبط سازند همواره مدنظر صنعت و محافل علمی پژوهشی بوده و هستند. در این مقاله قصد داریم تا ضمن تقسیمبندی ظاهر به زیر مجموعههایی که اندازهگیری ظاهر را تسهیل کردهاند به دیدگاههایی که سعی در کمی کردن ...
متن کاملکاربرد جنبه های زیباشناسانه انیمیشن در خلق جلوه های بصری دیجیتال ((کابوس))
اهمیت جلوه های بصری دیجیتال در بیان تعاریف نوین سینمای جهان امروز، سبب شد تا مطالعه و بررسی علوم و فنون این تکنولوژی رو به رشد، به موضوعی جنجال برانگیز و مطرح در دنیا تبدیل شود. از این رو می توان گفت که جلوه های سینمایی به شکلی بارز، هنر و صنعت فیلمسازی را تحت سیطره خود قرار داده است و نظام تصویری نوینی را به وسیله ترکیبات هنرهای مختلف پایه گذاری کرده است که در این میان، هنر انیمیشن سهم به سزای...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023