نتایج پیروی و فوق پیروی دیفرانسیلی توابع تحلیلی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ارومیه - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده سمیرا رهروی
  • استاد راهنما سعید شمس علی عبادیان
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

فرض کنیم $a:[0,infty] ightarrow l(mathbb{c}^n,mathbb{c}^n)$ نگاشت اندازه پذیر لبگی باشد که در شرط $$sup_{sgeq0}int_0^infty |e^{int_s^t [a( au)-2m(a( au)i_n]d au}|dt<infty.$$ صدق کند. نگاشت فنرگون $-a(t)$ مجانبی را در فضای اقلیدسی $mathbb{c}^n$ تعریف می کنیم و به بررسی ارتباط بین این مفهوم و زنجیرهای لاونر می پردازیم. همچنین با تعریف مفهوم نمایش $-a(t)$ پارامتری، نشان می دهیم هرگاه $sup_{sgeq0}int_0^infty |e^{int_s^t [a( au)-2m(a( au)i_n]d au}|dt<infty$ در این صورت $fin s(b^n)$ نگاشت فنرگون $-a(t)$ مجانبی است اگر و تنها اگر نمایش $-a(t)$ پارامتری داشته باشد. یعنی نشان می دهیم زنجیر لاونر $f(z,t)$ وجود دارد به طوری که $df(0,t)=e^{int_0^t a( au)d au}$ و $ {e^{-int_0^t a( au)d au} f(z,t)}_{tgeq 0}$ بر $b^n$ خانواده ی نرمال است و $f=f(.,0)$. همچنین ثابت می کنیم کلاس نگاشت های دو تحلیلی غیر نرمالیزه، $s^0_{a(t)}(b^n)$، که نمایش $-a(t)$ پارامتری دارند، بر $b^n$ فشرده است. سپس، جواب های به فرم چند جمله ای کراندار متناظر زنجیر لاونر $f(z,t)=e^{int_0^t a( au){ m d} au}z+ldots$، را معرفی کرده و شرط کافی برای این که نگاشت $g(z,t)=m(f(z,t))$ به فرم چندجمله ای کراندار باشد را به دست می آوریم، که در آن $m$ تابع تام و $f(z,t)$ جواب زنجیر لاونر به فرم چند جمله ای کراندار $-a(t)$ نرمالیزه است. همچنین نشان می دهیم جواب زنجیرِ لاونرِ به فرم چند جمله ای کراندار $-a(t)$ نرمالیزه، خود یک زنجیر لاونر است. می دانیم عملگر توسیع رافِر-سافریج نگاشت های تک ارز از قرص واحد $mathbb{c}$ را به نگاشت های دو تحلیلی $mathbb{c}^n$ توسیع می دهد، همچنین این توسیع حافظ ستاره گونی و تحدب نیز می باشد. فرض کنیم $f$ نگاشت موضعاً تک ارز بر قرص واحد و $q: mathbb{c}^n ightarrowmathbb{c}$ چندجمله ای همگنی از درجه 2 باشد، عملگر توسیع $ phi_{n,q} $ را به صورت $$[phi_{n,q}(f)](z)=(f(z_1)+f(z_1)q(hat{z}),sqrt{f(z_1)}hat{z})$$ تعریف می کنیم. این عملگر اخیراً توسط میوِر معرفی شده است. قرار می دهیم $ q(eta)=1+frac{4}{pi^2}(log frac{1+sqrt{eta}}{1-sqrt{eta}})^2 $. با فرض $g=frac{1}{q}$, به کمک زنجیرهای لاونر نشان می دهیم اگر $f$ در عنصر اول زنجیر $-g$ لاونر نشانده شود، آن گاه $f=phi_{n,q}(f)$ نیز در عنصر اول زنجیر $-g$ لاونر نشانده می شود. همچنین هرگاه $f$ نگاشت ستاره گون سهموی در قرص واحد $u$ باشد در این صورت $f=phi_{n,q}(f)$ ستاره گون سهموی در گوی واحد $b^n$ است اگر و تنها اگر $|q|leqfrac{1}{4}$. و در نهایت نشان خواهیم داد این عملگر فنرگونی از نوع $eta$ را نیز حفظ می کند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

پیروی و ابر پیروی دیفرانسیلی قوی روی توابع تحلیلی

این پایان نامه شامل سه فصل هست . در این پایان نامه مسئله پیروی و ابر پیروی دیفرانسیلی قوی روی توابع تحلیلی تعریف شده در دیسک واحد مورد بررسی قرار می گیرد.در فصل اول تعاریف و قضایای مقدماتی و لم های مورد نیاز ذکر می شود. در فصل دوم قضایایی از پیروی ذکر می شودکه به منظور استفاده در فصل سوم بیان شده اند.در فصل سوم قضایاونتایجی از ابر پیروی ها و نتایج ساندویچی ذکر می شود.

نتایج پیروی توابع چند ارز تعریف شده توسط ضرب پیچشی

در این پایان نامه با استفاده از روش پیروی دیفرانسیل به برخی ویژگی های کلاس های توابع چند ارز که به وسیله ضرب پیچشی تعریف شده اند می پردازیم.

15 صفحه اول

پژوهشی در بابِ پیروی از هَنجارِ باور

بنا بر تزِ هنجارینگیِ باور، رابطه‌ای هنجارین میان باور و محتوای آن وجود دارد. رابطۀ هنجارینِ مذکور را معمولاً توسط هنجاری که در ادبیات فلسفی «هنجار باور» می‌نامند صورتبندی می‌کنند؛ به این صورت که «شخص باید به p باور داشته باشد اگر و فقط اگر p صادق باشد» (Shah, 2003, 2009). تمرکز ما در این مقاله، ناظر به موضوعی خاص راجع به تزِ هنجارینگی باور به نامِ «استدلال هنجار غیر هدایتگر» بوده که توسط گلور ویکفور...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ارومیه - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023