بررسی تکنیک های گسترش یافته پیانو توسط برخی از آهنگسازان نیمه دوم قرن بیستم
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
- نویسنده مریم حسنی مهربان
- استاد راهنما امین هنرمند
- سال انتشار 1392
چکیده
این تحقیق تکنیک های گسترش یافته پیانو را در آثار منتخبی از آهنگسازان نیمه دوم قرن بیستم که پیشرفت چشمگیری داشته است، مورد مطالعه قرار می دهد و چالش های تفسیری نواختن این تکنیک ها را بررسی می کند. واژه تکنیک های گسترش یافته به طور مستقیم به تکنیک هایی اشاره می کند که در دوره های باروک، کلاسیک و رمانتیک رایج نبوده و معمولاً نیازمند انجام اعمالی در داخل پیانو می باشند که در قرن بیستم توسط آهنگسازان آمریکایی ظهور کرد. در فصل اول به اولین استفاده غیر معمول از ساز پیانو و معرفی این تکنیک ها با ذکر نمونه از آهنگسازان پرداخته می شود و فصل دوم شامل تمریناتی می باشد که نوازنده را در نحوه اجرای درست تکنیک هدایت می کند. فصل سوم مربوط به نت نگاری نوین می باشد. همان طور که صدا، هارمونی و تفکر قرن بیستم از دوره های قبل متفاوت شد، نت نگاری هم در قرن بیستم با تحول خاصی روبه رو گشت. امروزه خیلی از آهنگسازان دارای نت نگاری منحصر به فرد می باشند اما نمونه های بسیاری از این نت نگاری نوین بین المللی شده است که در این تحقیق به ذکر آن ها پرداخته می شود.
منابع مشابه
رویکرد تطبیقی زبانشناسی در مطالعات ترجمه نیمه دوم قرن بیستم
زبانشناسی تطبیقی یا زبانشناسی همسنجشی یکی از شاخههای عمده در زبانشناسی تاریخی است که به همسنجی زبانها به منظور اکتشاف و استخراج نزدیکیها و خویشاوندیهای آنها در طول تاریخ میپردازد. در قرن بیستم تئوریهای ترجمه از تأثیرات فرهنگ مدرن و نیز زبانشناسی بینصیب نمانده است. از این رو این مقاله به بررسی نظاممند تئوریهای ترجمه و تأثیر زبانشناسی بر ترجمه به ویژه در اواخر قرن نوزده و اوایل ...
متن کاملرویکرد تطبیقی زبانشناسی در مطالعات ترجمه نیمه دوم قرن بیستم
زبانشناسی تطبیقی یا زبانشناسی همسنجشی یکی از شاخههای عمده در زبانشناسی تاریخی است که به همسنجی زبانها به منظور اکتشاف و استخراج نزدیکیها و خویشاوندیهای آنها در طول تاریخ میپردازد. در قرن بیستم تئوریهای ترجمه از تأثیرات فرهنگ مدرن و نیز زبانشناسی بینصیب نمانده است. از این رو این مقاله به بررسی نظاممند تئوریهای ترجمه و تأثیر زبانشناسی بر ترجمه به ویژه در اواخر قرن نوزده و اوایل ...
متن کاملبررسی بازنمود آفرینش و مرگ در آثارسفالین غرب ( از نیمه دوم قرن بیستم تا امروز)
یکی از تحولات بزرگ در تاریخ بشر، زمانی به وقوع پیوست که انسان دریافت میتواند طبیعت مواد را تغییر دهد. سفال اولین نتیجه این تغییر ساختار مواد غیر آلی است که خاک با سه ماده دیگر آب، هوا و آتش صورت میدهد. گلی نرم که بهواسطه آتش تبدیل به سنگی سخت میشود. این کیمیای ترکیب در طول تاریخ موجب خلق حجمها، طرحها و نقشهای گوناگون شده است. تحولات سفال نهتنها در فرمها، تزیینات، روشها و فنون ساخت...
متن کاملفلسفه دین در نیمه دوم قرن بیستم
فیلسوفان و الهی دانان تحت تأثیر هگل یا کانت از امر ایدئال و متافیزیکی برتافتند و به سوی امر واقعی و تجربی روی آوردند. علم در موارد بسیار در تعریف تجربه و معرفت برتری یافت و الهی دانان غالباً درحذف دین از قلمرو تجربهی بشری و امر قابل شناسایی همکاری کردند. این تحولات سرانجام به نابودی رابطه ی نزدیک میان فلسفه و الهیات انجامید که در آغاز قرن بخش عمده ایی ازتفکر غرب بود. چهار سنت فلسفی که ...
بررسی رنگ در مجسمه های نیمه ی دوم قرن بیستم
هنر به ویژه مجسمه سازی، در نیمه ی دوم قرن بیستم دچار تحولات چشمگیری شده است. ظهور رنگ در مجسمه های این قرن اقدامی است مهم که خود ریشه در تحولات بنیادین مدرنیته و مدرنیسم دارد. انقلاب صنعتی و دسترسی به ابزار و مواد نوین، تحول در تفکرات فلسفی و تعاریف اولیه ی هنر که به ذهنیت گرایی و پالایش هنر از هر گونه سودمندی یا ارزش مبادله ای منجر می شود، طرح نظریه های مختلف علمی و توسعه ی فضاهای شهری و راه ه...
منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023