مشخص کردن فضاهای دوگان موضعی از فضای باناخ

پایان نامه
چکیده

دوگان موضعی فضای باناخ‎‎ ‎x‎‎‎‎‏‏، زیر فضایی بسته ‏از ‎ ‎x‎^{*}‎ ‎‎‎‏ است که در شرایط اصل انعکاس موضعی نسبت داده شده به ‎‎x‎ ‎ ‏به عنوان زیر فضایی از ‎ ‎x‎^{**}‎ ‎ ‎‎‏ صدق می کند. در این پایان نامه به معرفی فضاهای دوگان موضعی می پردازیم. جزئیات خاصیت های اصلی از این مفهوم را توضیح می دهیم. در این جا خاصیت های تکنیکی که ویژگی های فضاهای دوگان موضعی فضای باناخ را معرفی می کند را بیان می کنیم و مثال های جدید از فضاهای دوگان موضعی ‏ارائه می دهیم. با استفاده از مفهوم فراتوان ها نشان می دهیم هسته ‎‎n({t‎^{*}}‎)‎‎_{‎mathfrak{u}‎}‎ ‎ ‎‎‏ دوگان موضعی ‎ ‎‎y‎_{‎mathfrak{u}‎}‎‎/‎overline{r(t‎_{‎mathfrak{u}‎})‎}}‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎ است. هم چنین نشان خواهیم داد برای دوگان موضعی ‎‎z‎ ‎ ‏از ‎ ‎x ‎‏‎‎‎‏، فضای دوگان ‎ ‎x‎^{*}‎ ‎‎‏ فضای ‎‎mathfrak{l‎^{1}‎}‎ ‎‎‏ ( به ترتیب فضای ‎ ‎‎mathfrak{l‎‎‎‎}‎^{‎infty‎}‎‎ ‎‎‏ ) است اگر و فقط اگر ‎ ‎z ‎فضای ‎ ‎‎mathfrak{l‎^{1}‎}‎ ‎ ‎‎‏ ( به ترتیب فضای ‎ ‎‎mathfrak{l}‎^{‎infty‎}‎‎‎ ‎‏) باشد. ‏به ویژه این مطلب برای هسته های ‎ n({t‎_{‎mathfrak{u}‎}}‎^{*})‎‎ ‎‎ و‎‎ n({t‎^{*}}‎_{‎mathfrak{u}‎})‎‎ درست است.

منابع مشابه

مرکز توپولوژیکی ضعیف از دوگان دوم جبرهای باناخ

در این مقاله برای اولین بار مفهوم جدیدی به عنوان مرکز توپولوژیکی ضعیف چپ و راست برای دوگان دوم جبرهای باناخ a ، را تعریف کرده و رابطۀ آن را با آرنز منظم پذیری بررسی می کنیم.

متن کامل

فضاهای باناخ جداپذیر با دوگان جداناپذیر

در این پایان نامه به مطالعه مثالهای مشهور و تاریخی فضاهای باناخ جداپذیر با دوگان جداناپذیر می پردازیم.

15 صفحه اول

روابط اندازه پذیر و معادلات عملگری تصادفی در فضاهای باناخ

در این مقاله، نگاشت های چندمقداری یا روابط اندازه پذیر را معرفی و ارتباط بین تعاریف مختلف اندازه پذیری آنها را مطالعه می کنیم. موضوع نگاشت های چندمقداری اندازه پذیر در نظریه بازیها و نظریه کنترل کاربرد دارد. مطالب بیان شده را برای بررسی وجود جواب معادلات عملگری تصادفی غیرخطی در فضاهای باناخ به کار می بریم.

متن کامل

فضاهای باناخ دوگان شامل یک کپی طولپا از l1

در سال 1964 جیمز در مقاله ای تحت عنوان فضاهای باناخ به طور یکنواخت غیر مربعی، ثابت کرد اگر یک فضای باناخ شامل زیرفضای یکریخت با c_0 (l_1) باشد، آنگاه شامل کپی های تقریباً طولپا از c_0 (l_1) است. ما شکل متمم دار از این نتایج را بیان می کنیم. همچنین نشان می دهیم یک فضای باناخ دوگان که شامل یک زیرفضای یکریخت با l_1 [0,1] (l_? ) است باید شامل کپی های تقریباً طولپا از l_1 [0,1] (l_? ) باشد. همچنین نشا...

15 صفحه اول

عملگرهای ترکیبی وزن دار روی فضاهای باناخ دوگان و پیش دوگان از جبرهای بیورلینگ روی z

فرض کنیم ‎$‎‎‎ u‎$‎ یک دنباله وزنی بر ‎$‎‎‎mathbb{z}‎$‎ و ‎$‎‎‎‎varphi‎‎$‎ و ‎$‎‎‎‎‎psi‎‎‎$‎ توابع مختلط مقدار روی ‎$‎‎‎mathbb{z}‎$‎ باشند به طوری که ‎$‎‎‎.‎varphi‎(mathbb{z})‎subseteq ‎mathbb{z}‎$‎‎ در‎ این پایان نامه‏، کراند‎‎اری‏، فشردگی‏ و فشردگی ضعیف عملگرهای ترکیبی وزن دار ‎$‎‎‎c_{‎psi‎‎, ‎varphi‎}‎$‎‎ را بر پیش دوگان فضاهای باناخ ‎$‎‎‎c_0(mathbb{z}, dfrac{1}{ u})‎$‎‎ و دوگان فضا...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده علوم پایه

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023