حل عددی معادلات غیر خطی وابسته به زمان شرودینگر

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) - دانشکده ریاضی و کامپیوتر
  • نویسنده آمنه طالعی
  • استاد راهنما مهدی دهقان مصطفی شمسی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1386
چکیده

معالات شرودینگر غیر خطی یک مثال از مدل جامع غیر خطی است که بسیاری سیستمهای غیر خطی فیزیکی را توصیف می کند. در این رساله ابتدا به معرفی این معادلات می پردازیم . روش جدا کننده گام در زمانی را معرفی می کنیم که برای اینگونه معادلات روش موثر و پایداری است. سپس به حل عددی معادلات شرودینگر غیر خطی با دو خانواده از روشهای تفاضلات متناهی و شبه طیفی می پردازیم. در روشهای تفاضلات متناهی برخی کارهای انجام شده را بررسی کرده ایم سپس با استفاده از طرحهای فشرده سعی در بهبود دقت روش تفاضلات متناهی همراه با عملگر جدا کننده گام در زمان (ssfd) خواهیم کرد. مطالعات بسیاری برای حل معادلات شرودینگر غیر خطی با استفاده از روشهای شبه طیفی انجام شده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم. اما به نظر می رسد روش شبه طیفی مکان - زمان برای حل معادلات شرودینگر غیر خطی بکار نرفته است که در ادامه به بررسی این روش با استفاده از نقاط چبیشف گوس لوباتو خواهیم پرداخت.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جواب‌های وابسته به زمان معادلات فوکر- پلانک غیر خطی مربوط به توابع دلخواه از آنتروپی تسالیس

The nonlinear Fokker-Plank equations can be related to generalized entropies. We investigate the stationary solutions of Fokker- Plank equations which are related to entropies defined as arbitrary functions of Tsallis entropy. Also the transient solutions of the equations are determined for linaer drifts.

متن کامل

روش هاى چند گامی مستقل از مشتق برای حل عددی معادلات غیر خطی

در این مقاله٬ خانواده­ای از روش­های چند گامی کارا و مستقل از مشتق را برای حل عددی معادلات غیر­خطی بیان می­کنیم. این روش­های چند گامی مبتنی بر چند جمله ­ای درونیاب نیوتن و روش تجزیه آدومیان[1] بهبود یافته می­باشند. مرتبه همگرایی این روش­ها را محاسبه می­کنیم و با استفاده از چند مثال کارایی روش­های چند گامی مستقل از مشتق را  نشان می­دهیم.

متن کامل

روش تفاوتهای محدود در حل معادلات غیر خطی صفحات

در مرجع (1) طریقه حل معادلات غیر خطی صفحات با استفاده از روش تفاوتهای محدود ذکر شده است در آن مقاله با استفاده از معادلات فن کارمن که شامل دو معادله دیفرانسیل مرتبه چهار بر حسب تغییر مکان قایم (W) و تابع تنش اری (F) است تنش های و تغییر مکان صفحات تحت اثر بار یکنواخت بدست آمده است . از آنجایی که استفاده از طریقه تفاوتهای محدود در حل معادلات دیفرانسیل غیر خطی احتیاج به روشهای حساب عددی به خصوص...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023