بررسی تصویرگری بیان گر در خلق پوسترهای آلخاندرو ماگایانس
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده سارا شمسی
- استاد راهنما محمد هادی دانش امید ابراهیم
- سال انتشار 1391
چکیده
مکزیکی بودن باید بسیار جالب باشد زیرا مکزیک جایی است که چیزی را دفع نمی کند. در آن جا هر نوع تاثیر خارجی پذیرفته می شود و به دلایل ناشناخته ای این تاثیرات هویت قوی مکزیکی را از بین نمی برند. آنها اندوخته و به فرهنگ محلی اضافه می شوند تا با یکدیگر زندگی کنند. مکزیکی ها وارث یکی از پیشرفته ترین فرهنگهای سرخپوستی در سراسر قارهی آمریکا هستند. آزتکها و مایاها، دو تمدنی که غنی در تصاویر شگفت انگیزند و مجذوب مرگ در مفاهیم پیدایش و تکامل جهان. این مجذوبیت در عین حال شوخی و طنز را همراه خود دارد که به بخشی از فرهنگ واقعی آنها تبدیل شده است. آنها وارث فرهنگ خرافات کاتولیکی، تابوها، تصویرها و نمادها هستند. خرافاتی که به فرهنگ آنها تحمیل نشده، بلکه اضافه شده است.
منابع مشابه
بررسی تطبیقی فرهنگ بصری، در پوسترهای دفاع مقدس و پوسترهای انگلستان درجنگ جهانی اول
درجهان معاصر، بسیاری از اشکال هنرهای تجسمی نه تنها با اهداف زیباییشناسانه بلکه با تأکید بر فرهنگ بصری، توصیف، تحلیل و تفسیر میشوند، در مطالعات فرهنگ بصری، تمرکز در معنای فرهنگی تصویر برتر از ارزش زیباییشناختی آن بوده و روابط فرهنگی بین تصاویر و مخاطب مورد بررسی و کنکاش قرار میگیرد، به همین سبب مطالعة فرهنگ بصری، به یک زمینة غالب تحقیق در علوم انسانی و هنر تبدیل شده است. از آنجا که ج...
متن کاملبررسی روایت و تصویرگری در گرشاسبنامه
چکیده : در این مقاله سعی شده است علاوه بر ، بررسی شاهنامه و گرشاسبنامه از نظر زیبایی شناسی و ساختار های زبانی و فکری ، آنها را با روشی تحلیلی از حیث کیفیت روایت و تصویرگری بسنجیم .روایت ها و تصویرگری های اسدی در گرشاسبنامه ، موجز ، زیاد ومکرر است اما به مانند تصویر های فردوسی ، هدفمند و مرتبط نیست. شیوه اسدی در روایت استفاده از مناظره و تمثیل است . برخلاف شاهنامه که داستان ها بیشتر از زبان قهر...
متن کاملبیان پذیری عرفان؛ بررسی ادله ناظر بر متعلق تجربه، تجربه گر و تجربه
بیانناپذیری شهودها و تجارب عرفانی، به معنای ناممکنبودن بیان لفظیِ تجربه عرفانی است. استدلالهایی نظیر انتقالناپذیری وجودی احساس، نمادینبودن زبان عرفان، نظریه استعاره، مفهومناپذیری تجربه عرفانی، معلومناپذیری تجربه عرفانی، محصورناپذیری تجربه عرفانی، فروتربودن رتبه معانی موضوعله نسبت به معانی شهودی، فنا، استحاله اشتراک لفظی و معنوی و زودگذری با رویکردهایی ناظر بر ذات تجربهگر، ذات تجربه و ذا...
متن کاملبررسی بیان تصویری تایپوگرافی در پوسترهای فرهنگی پس از انقلاب
تایپو گرافی در طول سالهای متمادی عمر بشر، نشانی از هیجان ها و خواستگاه و منزلگاه روح اتسان را در برداشته و با روح دوران خود آمیخته است، در زمانی نماد استقامت و پایداری و در دورانی نشان کار سخت و جامعه کارگری و در زمان معاصر ایران زمین گویای دست آویزی انسان به عروج آرمانی و مرتبه ای بالاتر از خود را نمایان می کند کماآنکه در جامعه غربی هیاهوی تبلیغات با صدای بلند را در گوشها و چشمهای ناشنوا به رخ...
بررسی روایت و تصویرگری در گرشاسبنامه
چکیده : در این مقاله سعی شده است علاوه بر ، بررسی شاهنامه و گرشاسبنامه از نظر زیبایی شناسی و ساختار های زبانی و فکری ، آنها را با روشی تحلیلی از حیث کیفیت روایت و تصویرگری بسنجیم .روایت ها و تصویرگری های اسدی در گرشاسبنامه ، موجز ، زیاد ومکرر است اما به مانند تصویر های فردوسی ، هدفمند و مرتبط نیست. شیوه اسدی در روایت استفاده از مناظره و تمثیل است . برخلاف شاهنامه که داستان ها بیشتر از زبان قهرم...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023