بازنمایی شعرنوی فارسی با بکارگیری شیوه های بیانی انحصاری انیمیشن
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
- نویسنده سیامک تکلّّو
- استاد راهنما فاطمه حسینی شکیب
- سال انتشار 1392
چکیده
چکیده انیمیشن و رابطه آن با شعر از دغدغه های تحقیق پیش رو میباشد. بر طبق فرض این تحقیق انیمیشن رسانه ارجحی برای بازنمایی شعر می باشد. دلیل آن زمانمندی اش همراه توانایی اش در خلق روایتهایی است که تنها از خصوصیات منحصر به فرد این رسانه بر می آید. در این مسیر با تحقیق کتابخانه ای سعی بر آن شده است که بااستفاده از رویکردی نشانه شناسانه رابطه ای را بین این رسانه و شعر برقرار کرده و بتوانیم رفتاری مشابه با شعر را برای گونه ای خاصی از انیمیشن تعریف کنیم. نتایج بدست آمده، نمایش خصوصیات منحصر به فرد انیمیشن و معرفی رمزگان برای ژانری از انیمیشن است که ما آن را انیمیشن شعر گونه می نامیم. واژه های کلیدی: انیمشن، شعر، نشانه شناسی
منابع مشابه
بررسی شیوه بیانی تکنیک متامورف در بازنمایی تخیل شاعرانه در انیمیشن
در این مقاله، متامورف فراتر از یک تکنیک انیمیشن، و بهعنوان شیوهای بیانی که ساختار استعاری دارد، مورد مطالعه قرار میگیرد. منظور از ساختار استعاری، ساختاری دو بخشی است که در آن دو شکلی که قرار است به هم تبدیل شوند، دارای شباهتهای ظاهری و یا مفهومی با یکدیگرند. این شباهت، عامل جانشینی و معناسازی است. همچنین این تکنیک را میتوان قابل مقایسه با شعر و رویا که مصادیق تخیل شاعرانهاند، دانست. هدف ...
متن کاملشیوه های بیانی نوین در انیمیشن تجربی
سینمای انیمیشن تجربی، به بخشی گسترده از سینمای تجربی اطلاق میشود که با اصطلاحاتی نظیر سینمای آوانگارد، زیرزمینی، مستقل و غیره همپوشانی دارد. با پیشرفت تکنولوژی در قرن حاضر و دیجیتالیشدن سیستمها و امکان دستیابی آسان هر فرد به ابزار فیلمسازی، این گستردگی بیشتر نیز شده و مرزها را کمرنگتر ساخته است. تماشای آثار این سینما، نیازمند درک متفاوتی از هنر فیلم است که بر این اساس، جایگاه مخاطب در ا...
15 صفحه اولشیوه های بازنمایی حرکات انسانی در انیمیشن ایران در مقایسه با انیمیشن دیزنی- پروژه عملی: « فراسو»
چکیده بازنمایی واقعیت؛ که از دوران رنسانس به این سو، در زیر سیطره ی هنرهای تجسمی قرار داشت؛ با تولد سینما و به مدد حرکت،قدرتمندتر از گذشته عرض اندام نموده و با نمایش تمام عیار زندگی؛ بی واسطه، مخاطبین را به خود جذب نمود. در هم آمیزی تخیل و فانتزی با سینما، انیمیشن به وجود آمد و از اوایل قرن بیستم، دیزنی یکه تاز این عرصه گردید.دیزنی بواسطه ی آفریدن صورتهای عام وجهانی؛ به گستره مخاطبینی فراتر از...
15 صفحه اولدرنگی در شیوه بیانی قرآن
فهم صحیح قرآن نیاز به فراتر رفتن از قواعد زبان عربى ندارد. نویسنده کوشیده است قواعد فهم قرآن را بررسى کند در این راستا مسئله عربى بودن زبان قرآن، ظهر و بطن آیات، مفهوم تأویل و نمونه هایى از معانى تأویلى موجوددر روایات، را مطرح کده و با تحلیل آنها به این نتیجه رسیده است که فهم آیات براساس شیوه اى که از خود قرآن به دست مى آید، کاملاً در چارچوب قواعد زبان عربى ممکن است و بطون آیات یا تأویل به معناى...
متن کاملشیوه های بازنمایی اعتیاد در سینمای ایران
Objectives: The aim of research was answer to this question that movie after revolution how was represented matters of addicts and addiction? Method: For answering to question 33 movies made between 1360 till 1390 which main characters were addicts, studied by content analysis. Results: The results showed that in studied movies, addicts were men, bachelor, or divorced and majority of them were ...
متن کاملمؤلّفههای بیانی انیمیشن و چگونگی اقتباس از قصّهها و افسانههای ایرانی (بررسی موردی: انیمیشن سینمایی جمشید و خورشید)
اقتباس از ادبیات کهن، بهخصوص قصّهها و افسانهها و کشف روابط و مناسبات چندلای افسانه با سبک و سیاق بیانی انیمیشن، یکی از شیوههایی است که امروزه مورد توجّه بسیاری از فیلمنامهنویسان انیمیشن قرار گرفته است. با توجّه به ویژگیهای ساختاری و قابلیتهای شگفتانگیز قصّهها و افسانههای ایرانی برای انطباق با زبان انیمیشن، فراگیری زبان رسانه و استفاده از شیوههایی چون اقتباس و بازآفر...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023