نقش ابوا در آثار برجسته رومانتیک
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده مصطفی رحمتی
- استاد راهنما حسن ریاحی امیراشرف آریان پور
- سال انتشار 1392
چکیده
در این فرصت پژوهشی سعی شده است تا به بررسی نقش ابوا در آثار برجسته موسیقی دوره رومانتیک پرداخته شود. روش تحقیق در این پژوهش با توجه به ماهیت و نحوه ی گرد آوری داده ها و نیز با عنایت به اینکه هدف از انجام این پروژه توصیفِ شرایط و برخی پدیده های موجود است؛ روش تحقیقِ توصیفی و غیر آزمایشی می باشد.نحوه ی جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای، بررسی متون، مشاهده و مصاحبه است. لذا مطالعات نظری در سه بخش پیگیری می شود. بخش نخست به معرفی ادبیات پژوهش پرداخته شده است. ساز ابوا مورد معرفی قرار گرفته شده و به معرفی آهنگسازانی که در دوره رومانتیک می زیسته اند و نام آن ها ماندگار شده پرداخته شده است. سعی بر این بوده است تا آهنگسازانی مورد بحث قرار گیرند که آثار آن ها دارای بیشترین اجرا در سالن های اجرای کنسرت می باشند. در بخش بعدی آثار منتخب از آهنگسازان مزبور مورد بحث قرار می گیرند و سولوهای ابوا از درون پارتیتور قطعات مذکور استخراج شده و معرفی می گردند. تجزیه و تحلیل یافته های تحقیقدر بخش بعد مورد بررسی زیبایی شناسانه قرار می گیرد و نتیجه تحقیق ارائه می شود.نتیجه گیری پژوهش با ارائه چند نکته بیان شده است. معرفی شخصیت های مختلف ابوا با مثال هایی که آورده شده معرفی شده است. نوازندگان ابوا و آهنگسازان می توانند از این تحقیق به تمامی نقش های ابوا در آثار برجسته موسیقی رومانتیک دست یابند.
منابع مشابه
نقش رابطه رومانتیک و رفتارهای غیرکلامی در پیش بینی خوش نودی زناشویی در زنان
رابطه یرومانتیک و رفتارهای غیرکلامی متغیرهایی اند که بر خوش نودی زناشویی زنان تاثیر می گذارند. با توجه به آن که بر پایه نتایج پژوهش ها، زنان دارای خوش نودی کم تر مشکلات روان شناختی بیش تری را تجربه می کنند این پژوهش با هدف روشن کردن نقش رابطه یرومانتیک و رفتارهای غیرکلامی در پیش بینی خوش نودی زناشویی در زنان همسردار شهرشیراز صورت گرفت.نمونه پژوهش را 180 نفراز زنان کارمند همسردارشهر شیراز، که به...
متن کاملمطالعه نقش برجسته های گیاهی سیراف در دوره ی ساسانی
هنر گچبری، از هنرهای تزئینی معماری بناهای ایران است که از دیرباز زینت بخش بسیاری از کاخ ها و بناهای قبل از اسلام بوده است. از نقوش ناب در گچبری ایرانی می توان به نقوش گیاهی اشاره کرد. که در کاخ های ساسانی نمونه های متنوعی از آن به چشم می خورد. این نقوش در گچبری ها، نقوش چکیده نگاری شده ای از طبیعت اند و اشکال متنوعی را در بر می گیرند که عبارتند از نقوش: نخل، انگور، انار، گل نیلوفر آبی و گل چند ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023