تاثیر بازی های رایانه ای برادراک بینایی دانش آموزان کم توان ذهنی

پایان نامه
  • دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
  • نویسنده گیتی سخن سنج
  • استاد راهنما مهناز استکی مهدیه صالحی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین بازی های رایانه ای بر ادراک بینایی دانش آموزان کم توان ذهنی ناحیه یک شهر کرج به روش نیمه آزمایشی بدون گروه کنترل انجام شد. آزمودنی های این تحقیق 9 دانش آموز13 تا 17 سال مشغول به تحصیل در پایه پنجم ابتدایی مجتمع آموزشی ایمان که در دسترس پژوهشگر بوده اند، انتخاب شدند. برای سنجش میزان ادراک بینایی از آزمون فراستیگ در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. مقایسه و تجزیه و تحلیل داده های آزمودنی ها نشان داد که بازی های رایانه ای بر ادراک بینایی و خرده آزمون های ثبات شکل، ادراک فضایی، ارتباط فضایی،تشخیص شکل و زمینه و هماهنگی حرکتی چشم ها بطور معناداری تاثیر مثبت دارد.مقایسه مراحل پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از t وابسته انجام شد. کلید واژه ها : بازی های رایانه ای ، ادراک بینایی، دانش آموزان کم توان ذهنی

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بازی های رایانه ای و نقش آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان کم توان ذهنی

Mental retardation is a term used for those students who have fundamental limitations in the social and communicational skills and mental operation. These limitations result in the mentally retarded students to learn educational materials late. Therefore, these student’s schools face problems such as learning difficulties. Also, these students are, usually, known as having the lack of enough mo...

متن کامل

تأثیر آموزش بازی های رایانه ای بر عملکرد حافظه بینایی دانش آموزان نارساخوان

  In the current research, the effects of teaching computer games over the performance of visual memory of dyslexic students have been studied. At first, the available games were identified and, then, among them, one game which was at the same level of students’ academic and cultural levels was selected. To analyze the effect of this game, 20 individuals suffering from dyslexia (10 in an experi...

متن کامل

تاثیر بازی های رایانه ای بر هوش هیجانی دانش آموزان دوره اول متوسطه

هدف پژوهش حاضر تأثیر بازی های رایانه ای بر هوش هیجانی دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع زمینه‌یابی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه ناحیه یک شهرستان ساری به تعداد 5030 نفر که بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 357 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس پایه های تحصیلی به عنوان نمونه انتخاب شدند.جمع‌آوری ...

متن کامل

تاثیر بازی های رایانه ای بر میزان خلاقیت و فراشناخت دانش آموزان پسر شهر اهواز

هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بازی های رایانه ای بر میزان فراشناخت و خلاقیت دانش آموزان17-14ساله شهرستان اهواز بود روش این پژوهش از نوع شبه تجربی و طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر اهواز تشکیل می داد که در سال تحصیلی 91-90 مشغول به تحصیل بوده اند و از بازی های رایا نه ای استفاده نمی کردند. حجم نمونه در این پژوهش 40 نفر ...

متن کامل

تاثیر روش یادگیری مشارکتی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی

The goal of the current research is to study the effect of cooperative learning method on the academic progress of mental Retardation students. For this study, 38 mental Retardation students in the fifth grade from among exceptional schools in the city of Tabriz were randomly selected and were put into two test and control groups. Before the start of the program, an intervention was conducted u...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023