تخمین حالت سه بعدی بدن انسان

پایان نامه
چکیده

یک دسته از رویکردها برای تخمین حالت ? بعدی بدن انسان، رویکرد تمایزی است که با یادگیری مدلی، حالت ? بعدی را از ویژگی های تصویر ورودی تخمین می زند. به دلیل نبود اطلاعات عمق در تصویر، این رویکرد با چالش ابهام در عمق روبرو شده است. برای حل این چالش که یکی از اساسی ترین چالش های مساله تخمین حالت ? بعدی است، روش های نظارتی متعددی ارایه شده است. اما این روش ها به داده ها ی آموزشی بسیار زیادی (بیش از هزاران) نیاز دارند. بنابراین در سال های اخیر به منظور کاهش این نیاز، روش های نیمه نظارتی برای حل چالش ابهام در عمق مورد توجه قرار گرفتند. یک دسته از روش های نیمه نظارتی، روش های مبتنی بر گراف است که برای تخمین برچسب داده ها از گراف که تخمینی از منیفولد داده ها است، استفاده می کنند. یکی از مولفه های اصلی این روش ها، ساخت گراف همسایگی است به طوری که این گراف همسایگی از داده های بدون برچسب و برچسب دار ساخته می شود. بهبود کیفیت ساخت گراف تاثیر به سزایی در کارایی و دقت این روش ها دارد. اما به دلیل استفاده از فاصله ی اقلیدسی در ساخت گراف، گراف ساخته شده شامل یال های میان بر می باشد. این یال های میان بر، داده ها با برچسب های متفاوت را به یکدیگر متصل می نمایند. در این پایان نامه روشی نیمه نظارتی مبتنی بر گراف جهت تخمین حالت ?بعدی از دنباله ای از سیاه نماها ارایه شده است. اما به دلیل استفاده از فاصله ی اقلیدسی و چالش ابهام در عمق، گراف ساخته شده شامل یال های میان بر است. با بهره گیری از پنجره های زمانی لغزنده و مقایسه شباهت بین پنجره های زمانی، یال های میان بر در گراف همسایگی را کشف و حذف می نماییم. علاوه بر رفع چالش ابهام در عمق، به واسطه استفاده از رابطه ی بین داده های بدون برچسب و برچسب دار چالش نیاز به داده ی آموزشی زیاد نیز مرتفع می شود. روش پیشنهادی را بر روی فعالیت های گوناگونی آزمایش کردیم و نتایج حاصل از آن را با چند روش های نیمه نظارتی اخیر مقایسه نمودیم. کاهش میانگین مربع خطا (mse) روش پیشنهادی نسبت به روش های اخیر و همچنین گراف اولیه نشان دهنده ی بهبود عملکرد روش پیشنهادی است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تخمین چنددوربینی حالت سه بعدی انسان با برازش افکنش مدل اسکلت سه بعدی مفصل دار در تصاویر سایه نما

Automatic capture and analysis of human motion, based on images or video is important issue in computer vision due to the vast number of applications in animation, surveillance, biomechanics, Human Computer Interaction, entertainment and game industry. In these applications, it is clear that 3D human pose estimation is an essential part. Therefore, its accuracy has a great effect on the perform...

متن کامل

تخمین حالت سه بعدی انسان از تک تصویر با استفاده از شبکه‌ی عصبی غیرخطی کانولوشنی مبتنی بر اطلاعات شکل

 تخمین حالت سه بعدی انسان یکی از مسائل پراهمیت و پرکاربرد در بینایی ماشین است. تخمین حالت انسان، از اسکلت دو بعدی و با استفاده از اطلاعات چندگانه آغاز و طی یک روند تکاملی، به تخمین اسکلت سه بعدی با بهره‌گیری از حداقل اطلاعات ورودی سوق یافته است. در این مقاله، مسئله‌ی تخمین حالت سه بعدی انسان با استفاده از اطلاعات یک تصویر رنگی بررسی شده است. روش پیشنهادی جزء آن دسته از روش‌هایی محسوب می‌شود که ...

متن کامل

مدل سازی اجزاء محدود سه بعدی پای انسان در حالت ایستادن متعادل

در این مطالعه مدل اجزاء محدود سه­بعدی از ساختمان پا، به واسطه‌ی بازسازی تصاویر سی­تی ایجاد شده است. مدل حاضر شامل 19 استخوان، 114 لیگامنت و فاشیای پلانتار می­باشد که در حجمی از بافت نرم محصور می­گردند. با تعریف شرایط مرزی و بارگذاری مناسب و همچنین در نظر گرفتن برهم‌کنش‌های مفصلی، حالت ایستادن متعادل شبیه­سازی شده است. در این مطالعه توزیع فشار تماسی در سطح پلانتار پا و همچنین توزیع تنش در ساختار...

متن کامل

تخمین حالت و همتراز سازی مدل های سه بعدی با کمینه سازی تابع خطا در تصاویر سایه نما

امروزه با توجه به رشد روز افزون مدل¬های سه بعدی در رسانه های دیجیتال و به خصوص اینترنت، نیاز به یک سیستم یک پارچه جستجوی مدل های سه بعدی به شدت احساس می شود.  از آنجائیکه بسیاری از توصیف گرهای مورد استفاده در این زمینه نسبت به تغییرات و تبدیلات تشابه، بدون تغییر نیستند، هم تراز کردن مدل های سه بعدی یکی از مهمترین گام های رسیدن به یک سیستم بازیابی و یا تشخیص مدل های سه بعدی با دقت بالا می باشد. ...

متن کامل

تلفیق داده های تک سنجنده ی کینکت برای مدل سازی سه بعدی بدن انسان

سنجنده­ی کینکت به دلیل برخورداری از هزینه ی پایین و قابلیت استفاده از آن در موقعیت ها و شرایط متفاوت، می تواند به عنوان ابزاری کارا برای مدل سازی سه بعدی بدن انسان بکار گرفته شود. از کاربردهای ساخت مدل سه بعدی بدن انسان می­توان به ایجاد اتاق پرو مجازی برای انتخاب و مشاهده لباس، تولید کاراکترهای گرافیکی در بازی­های رایانه­ای، ساخت آواتار شخصی برای ارتباطات مجازی، تولید پویانمایی و فیلم سه بعدی، ...

متن کامل

مدل سازی اجزاء محدود سه بعدی پای انسان در حالت ایستادن متعادل

در این مطالعه مدل اجزاء محدود سه­بعدی از ساختمان پا، به واسطه ی بازسازی تصاویر سی­تی ایجاد شده است. مدل حاضر شامل 19 استخوان، 114 لیگامنت و فاشیای پلانتار می­باشد که در حجمی از بافت نرم محصور می­گردند. با تعریف شرایط مرزی و بارگذاری مناسب و همچنین در نظر گرفتن برهم کنش های مفصلی، حالت ایستادن متعادل شبیه­سازی شده است. در این مطالعه توزیع فشار تماسی در سطح پلانتار پا و همچنین توزیع تنش در ساختار...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده فنی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023