پایداری معادلات تابعی و سایه زدن

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه،ابتدا نتایج پایداری را در گروه های متریک اثبات می کنیم سپس به بررسی نتایج سایه زدن برای نگاشت های غیر پوشا می پردازیم یعنی پایداری معادلات تابعی کوشی در مواردی که فضای هدف دارای مضرب 2 است باید یک به یک باشد. در نهایت با به کار گیری قضیه نقطه ثابت پایداری معادلات تابعی در فضاهای متریک و فرا متریک را مطالعه می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

پایداری متعامد معادلات تابعی

در دهه های اخیر پایداری معادلات تابعی توسط ریاضیدانان زیادی بررسی شده است. در این پایان نامه به بررسی مفهوم پایداری متعامد معادلات تابعی می پردازیم. ابتداپایداری متعامد معادلات تابع جمعی را بررسی می کنیم سپس پایداری متعامد معادلات تابعی درجه دوم کوشی درجه سه ودرجه چهار را مطالعه خواهیم کرد همچنین بااستفاده ازقضیه ی نقطه ثابت پایداری معادلات تابعی را بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

شرایط معادل با خاصیت سایه زدن و بررسی دیفئومورفیسم هایی با خاصیت سایه زدن میانگین

در این پاین نامه روی منیفلد بسته و دو بعدی m دیفئومورفیسم هایی را مورد مطالعه قرار داده ایم که دارای خاصیت سایه زدن میانگین می باشند.نشان داده ایم که c^1 درون مجموعه همه دیفئومورفیسم هایی که دارای این خاصیت هستند با محموعه دیفئومورفیسم های آناسوف مشخص می شوند.

قضیه نقطه ثابت و پایداری معادلات تابعی

روش نقطه ثابت دومین تکنیک پر کاربرد در بررسی پایداری هایرز – اولام در معادلات تابعی می باشد که برای اولین بار در سال 1991 توسط بیکر بکار برده شد. او برای بررسی پایداری معادلات تابعی یک متغییره ، از شکل دیگری از قضیه نقطه ثابت باناخ استفاده کرد. بیشتر ریاضی دانان از روشهای دیگری مانند روش رادو و قضایای دیاز و مارگولیز استفاده می کردند. هدف از نگارش این پایان نامه کاربرد شکل دیگری از قضیه نقطه ثا...

نقاط ثابت و پایداری معادلات تابعی کوشی

معادله تابعی، معادله ای است که یک تابع را به شکل ضمنی تعیین می کند و در آن ضابطه ی تابع به صورت صریح مشخص نمی شود. مسئله ی پایداری معادلات تابعی هنگامی مطرح می شود که معادله ی تابعی را با نامعادله ای که به عنوان یک اختلال معادله عمل می کند جایگزین کنیم. در واقع، مسئله ی پایداری معادلات تابعی این طور مطرح می شود که چگونه جواب های معادله ای که اختلاف آن از جواب های یک نامعادله داده شده ناچیز است ...

15 صفحه اول

پایداری معادلات تابعی فیبوناچی و شبه فیبوناچی

در این پایان نامه حل و پایداری معادلات تابعی فیبوناچی و شبه فیبوناچی روی فضاهای باناخ ناارشمیدسی بررسی می کنیم. به علاوه پایداری رابطه های بازگشتی غیرخطی روی فضای متریک و ناپایداری رابطه ی بازگشتی خطی مرتبه اول روی فضای باناخ را اثبات می کنیم .

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه تربیت معلم - سبزوار - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023