شناسایی نگاشت های حافظ صفرهای مشترک

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده علوم ریاضی
  • نویسنده سعید موذن
  • استاد راهنما فرشته سعدی ملیحه حسینی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1391
چکیده

فرض کنیم x و y فضاهای کاملا منظم و e و f فضاهای برداری توپولوژی باشند. نگاشت خطی t? a(x,e) ?(?? ) a(y,f)بین زیر فضاهای a(x,e) و a(y,f) از c(x,e)و c(y,f)را حافظ صفر مشترک نامیم هرگاه برای هر تعداد متناهی تابع?f ?_1,...,f_n در a(x,e)که صفرهای مشترک دارند تصاویر آنها نیز تحتt صفر مشترک داشته باشند.در این پایان نامه که مرجع اصلی آن [14] و [15] می باشد نگاشتهای حافظ صفرهای مشترک را بین زیر فضاهای خاصی از c(x,e)و c(y,f) بررسی می کنیم و نشان می دهیم که تحت شرایط خاصی این نگاشتها از نوع باناخ-استون هستند یعنی بفرم tf(y) = sy(f(h(y))) هستند که درآنs_y ? e ?(?? ) f,y ? y یک نگاشت خطی و h?y ?(?? ) x یک تابع است. در انتها نیز در مورد پیوستگی خودکار چنین نگاشتهایی مطالبی را ارائه می دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

روش های تخمین تعداد صفرهای انتگرال آبلی

ارتباط بسیار نزدیکی بین مساله شانزدهم ضعیف شده هیلبرت و مساله یافتن کران بالا برای تعداد صفرهای انتگرال آبلی وجود دارد. این مقاله به بررسی روش های مختلف برای تخمین تعداد صفرهای این نوع انتگرال می پردازد.

متن کامل

نگاشت های تقریباً حافظ طیف

فرض کنیم x و y فضاهای باناخ ابربازتابی و (b(x و (b(y به ترتیب جبرهای باناخ عملگرهای خطی و کراندار روی x و y باشند. اگر (p? b(x) -> b(y یک نگاشت خطی و دوسویی تقریباً حافظ طیف باشد، در این صورت p یک عملگر تقریباً ضربی یا یک عملگر تقریباً پادضربی است. علاوه براین، اگر y = x یک فضای هیلبرت تفکیک پذیر باشد، چنین نگاشتی اختلال کوچکی از یک خودریختی یا یک پادخودریختی خواهد شد. همچنین، پیوستگی خودکار چنین ...

مضامین مشترک میان حافظ و ابن فارض

این مقاله، مقایسه و مقارنه مختصری است بین حافظ و ابن فارض؛حافظ، سراینده زیباترین و عالی ترلین شعر رندانه – عاشقانه و عارفانه با این فارض حموی مصری بزرگترین و مشهورترین شاعر عارف عرب با فاصله یکصدو شصد سال که دارای وجوه افتراق و اشتراک بسیار هستندو در این مقاله ، قصد بحث تفضیلی و پرداختن به اصول و مبانی مشرب فلسفی و اخلاقی و ممیزات مکتب عرفانی و تجزیه و تحلیل عناصر هنری وفنی و زیبا شناختی و خیال...

متن کامل

یادداشتی بر نگاشت های جمعی حافظ طیف روی c*- جبرها

متیو و رادی [14] ثابت کرده­اند که اگر  ایزومتری طیفی یکانی از c*- جبر یکدار a به روی c*- جبر یکدارb  از نوع i با فضای ایده­آل هاسدورف و کلاً ناهمبند باشد، آنگاه  جردن ایزومورفیزم است. در این یادداشت نشان می­دهیم که اگر یک نگاشت جمعی پوشا و حافظ طیف باشد، آنگاه جردن ایزومورفیزم است بدون فرض اینکه کلاً ناهمبند باشد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023