مقایسه فن مناظره در دو سبک خراسانی و عراقی
پایان نامه
- دانشگاه تربیت معلم - تهران - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
- نویسنده اسماعیل شریفی
- استاد راهنما غلامعلی فلاح حبیب اله عباسی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1391
چکیده
مناظره در دو سبک خراسانی و عراقی متفاوت است.
منابع مشابه
نگرشی بر تحوّل بنیادی تعبیرات و اصطلاحات استعاری از سبک خراسانی به سبک عراقی
در گستره ادب فارسی , شاعران و نویسندگان اهل عرفان با بهره جستن از مضامین و واژههایی که برای عشق صوری و ظاهری به کار می رود ( رخ و خط و خال , شراب و عیش و...) در مفاهیم و معانی هر یک , دگرگونی بنیادی و اساسی به وجود آورده اند و این الفاظ را به صورت استعاری و رمزی برای جمال حقیقی و خوشی ناشی از وصال و رسیدن به معبود ازلی به کار گرفته اند. ایشان , معنا را به کسوت لفظ پوشانده اند که با کنار زدن پو...
متن کاملکارکردهای داستان حضرت موسی(ع) در شعر سبک خراسانی و عراقی
حضور حجم گستردۀ توأم با ظرفیتهای فکری و بلاغی داستانهای پیامبران در قرآن کریم، مایۀ پذیرش نقشهای گوناگون از سوی این قصص قرآنی در عرصة شعر فارسی شدهاست. در این میان، گستردگی رخدادهای دورة حیات و تنوّع ابعاد شخصیتی حضرت موسی کلیمالله(ع) در قرآن، بهویژه تقابل او با نیروهای مخالف در چندین جبهۀ اعتقادی، سیاسی و اقتصادی، سبب شدهاست سرایندگان فارسیزبا...
متن کاملمقایسه رنجهای شاعرانی از سبک خراسانی و شاعرانی از سبک عراقی (فرخی و منوچهری سبک خراسانی، عطار و انوری سبک عراقی)
چکیده ندارد.
15 صفحه اولرقابت دبیران خراسانی و عراقی در دیوانسالاری غزنوی
روی کار آمدن حکومت غزنویان در شرق ایران و تلاش آنان برای تشکیل حکومتی مقتدر، نیاز به استفاده از دبیران ایرانی را برای آنان ضروری ساخت. با فروپاشی سامانیان، بیشتر دبیران شاغل در درون دیوان های سامانیان که از نخبگان خراسانی بودند، در دیوانهای غزنوی به کار گرفته شدند؛ بنابراین دبیران خراسانی قدرت بلامنازع در حکومت غزنویان شدند. در سال 420 ه.ق، با حمله ی محمود غزنوی به ری و شکست شاخه ی ج...
متن کاملتصویر شب در دیوان دو شاعر سبک خراسانی ودو شاعر سبک عراقی
در این پایان نامه به توصیف و تصویرپردازی از شب در شعر فرخی و ناصرخسرو از سبک خراسانی وعراقی و خواجو از سبک عراقی پرداخته شده است.
نگرشی بر تحوّل بنیادی تعبیرات و اصطلاحات استعاری از سبک خراسانی به سبک عراقی
در گستره ادب فارسی , شاعران و نویسندگان اهل عرفان با بهره جستن از مضامین و واژه هایی که برای عشق صوری و ظاهری به کار می رود ( رخ و خط و خال , شراب و عیش و...) در مفاهیم و معانی هر یک , دگرگونی بنیادی و اساسی به وجود آورده اند و این الفاظ را به صورت استعاری و رمزی برای جمال حقیقی و خوشی ناشی از وصال و رسیدن به معبود ازلی به کار گرفته اند. ایشان , معنا را به کسوت لفظ پوشانده اند که با کنار زدن پو...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه تربیت معلم - تهران - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023