بررسی جایگاه کمدی موقعیت در انیمیشن
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
- نویسنده ملیحه کفشی تقی آبادی
- استاد راهنما محمدرضا حسنایی
- سال انتشار 1391
چکیده
چکیده این پژوهش در پی آن است که شکلی از کمدی، را تحت عنوان کمدی موقعیت تعریف کند و میزان تاثیر آن بر انیمیشن را مورد مطالعه قرار دهد. رساله حاضر به تعریف خنده از دیدگاه های روانشناسی و فیزیولوژی می پردازد. همچنین به بیان نظریات مرسوم و قابل ملاحظه خنده از دیدگاه فلسفی، روانکاوی و ذهنی می پردازد. روش های موردنیاز انسان متمدنی که در لفافه زبان و خنده به کنایه و تحقیر می پردازد. با تعریف کمدی و معرفی انواع آن، راه را برای بیان ریشه ها و چگونگی شکل گیری گونه ی مدرن تر یعنی کمدی موقعیت گشوده، جایگاه آن در رسانه را مورد توجه قرار می دهد. در ادامه از طریق مطالعه کمدی موقعیت در فیلم زنده، به شاخصه هایی در کمدی موقعیت زنده دست می یابد. آنگاه به بررسی جایگاه آن در انیمیشن هایی که در چارچوب کمدی موقعیت قرار می گیرند، پرداخته و به کمک شاخصه های فوق، با بررسی کمدی موقعیت در سه انیمیشن پرفروش جهان دردهه اخیر(2002-2012) پرداخته و میزان حیات این شکل از کمدی را در انیمیشن بلند مورد توجه قرار می دهد. از اهداف این پژوهش، اثبات این فرضیه است که انیمیشن های فوق از ویژگی ها و شاخصه های کمدی موقعیت بهره مند بوده اند. کلید واژه ها: انیمیشن، سینمای کمدی، شوخی، کمدی موقعیت، سیتکام.
منابع مشابه
بررسی ساختار کمدی موقعیت
طراحی و نوشتن و نیز تولید مجموعه های تلویزیونی به خصوص سیت کام نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد که آن را زبان تلویزیون می نامیم چون بر گرفته از ساختار و قواعد خود تلویزیون می باشد . کمبود منابع پژوهشی جامع و متنوع در زمینه ی سیت کام و مشاهده ی برخی ضعف ها و نارسایی ها ساختاری در مجموعه های کمدی ، ضرورت این پژوهش را نشان می دهد. در این پژوهش سعی بر آن بوده تا با بررسی وگردآوری منابع مکتوب به رو...
15 صفحه اولجایگاه طراحی محیطی و مدیریت فضاسازی در سینمای انیمیشن رویکرد تحلیلی – آموزشی
هر اثر هنری برای جذابیت و تاثیرگذاری بیشتر، سعی دارد مخاطب را وارد فضای اثر هنری کند. این فضا در ابتدا شکلی مجازی دارد و ناشی از ذهن هنرمند است؛ سپس شکل عینی یافته و در قالب اثر هنری بروز می کند. فیلمساز نیز فضای مجازی فیلم را که درون ذهن وی و نویسنده فیلمنامه نهفته است با واسطه تصویر، در قالب توالی نماها آشکار می کند. قبل از قرارگیری پلان ها، صحنه ها و سکانس ها در کنار هم، برای تحقق تصور مجازی...
متن کاملبررسی تطبیقی «رسالهالغفران»، «کمدی الهی» و «آفرینگان»
این مقاله کوششی است در بررسی و تطبیق چند معراجنامه که عبارتند از: «رساله الغفران» ابوالعلاء معری، «کمدی الهی» دانته و «آفرینگان» صادق هدایت. وجه شباهت هر سه آنها، سفر به عالم ارواح و جهان پس از مرگ، و تفاوت آنها در نگرش دینی «رساله الغفران» و «کمدی الهی» با نگرش نیهیلیستی «آفرینگان» است. هدف مقاله بررسی تاثیرپذیری «کمدی الهی» از «رساله الغفران» و نیز تبیین دو نگرش دینی و نیهیلیستی در زمینه ج...
متن کاملبررسی دوازده اصل بازیگری در انیمیشن
چکیده بازیگر از ارکان هنرهای نمایشی به شمار می آید. بخش مهمی از تولید احساس درامات کی و انتقال آن به بیننده بر عهده بازیگر است. بینندگان و دوستداران فیلم نیز بیشتر از هر عنصر دیگری با بازیگران ارتباط برقرار میکنند. نظام ستار هسازی به عنوان کیی از موفق ترین نظام های اقتصادی هالیوود بر همین اساس شکل گرفته است. بدین خاطر همواره مسائل گوناگونی در مورد بازیگری در سینما و تئاتر مطرح است. اما در...
متن کاملبررسی تطبیقی «رسالهالغفران»، «کمدی الهی» و «آفرینگان»
این مقاله کوششی است در بررسی و تطبیق چند معراجنامه که عبارتند از: «رساله الغفران» ابوالعلاء معری، «کمدی الهی» دانته و «آفرینگان» صادق هدایت. وجه شباهت هر سه آنها، سفر به عالم ارواح و جهان پس از مرگ، و تفاوت آنها در نگرش دینی «رساله الغفران» و «کمدی الهی» با نگرش نیهیلیستی «آفرینگان» است. هدف مقاله بررسی تاثیرپذیری «کمدی الهی» از «رساله الغفران» و نیز تبیین دو نگرش دینی و نیهیلیستی در زمینه ج...
متن کاملهنر کمدی شکسپیر
شکسپیر از بسیاری جهات با سایر نمایشنامه نویسان تفاوت دارد که برجسته ترین این ویژگی ها خلق شخصیت ها و موقعیت های تراژیک و کمیک. و نیز بعد تلفیق چیزهایی است که در ظاهر سنخیتی با هم ندارند. از جمله، شکسپیر بیش از هر کمدی نویس دیگری اسطورهء ازدواج رمانتیک را در قالب کمدی پروراند. آنچه او را تا این اندازه منحصر به فرد می کند ورود وی به درون ذهن و قلب شخصیت های در حین عیاشی یا دلقک بازی است. شکسپ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023