بررسی اجمالی تکنیک های آهنگسازی قرن بیستم از دیدگاه سازماندهی اصوات
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
- نویسنده بهرنگ خلیلی
- استاد راهنما حمیدرضا دیبازر احمد پژمان اتابک الیاسی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1391
چکیده
در بخش نظریه این پایانامه ارائه یک سیستم نظری- تحلیلی و همچنین ارائه اطلاعاتی از سیستم سازماندهی فرکانس ها در رپرتوار آهنگسازان قرن بیستم که در نهایت منجر به تقویت دیدگاه های آنالیزی و همچنین باز شدن افق های بسیار متنوع در نحوه ی سازماندهی فرکانس ها به صورت افقی و عمودی برای آهنگسازان می شود، هدفی است که در این اینجا دنبال می گردد. همچنین به بررسی مجموعه های نت و انواع تغییرات روی این مجموعه ها و اشکال مختلف ظهور آتها روی سطوح موسیقایی خواهیم پرداخت. دراین پایانامه نگاهی به تشکیل نتهای عمودی از روی حرکتهای افقی وبالعکس خواهیم داشت ودرنهایت ازتمام تغییراتی که در یک مجموعه نت ایجاد و نام گذاری می شود در جهت بسط و گسترش آن مجموعه نت استفاده خواهیم کرد که این موضوع بسط و گسترش یکی از مهمترین نکات در شکل دهی به یک ساختار کمپوزیسیون می باشد البته این موضوع از نقطه نظر فرکانس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و جنبه های دیگر آن از قبیل متر وریتم و ... بررسی نخواهد شد در ضمن در این پایانامه تا حد امکان سعی شده که تمامی مثال ها و بخشهای مختلف آن از یک قطعه (آنتوان وبرن اپوس(5باشد تا شیوه بکار گیری هر مجموعه نت در کل ساختار درک شود وجایگاه آنها با ذکر موومان و میزان مشخص گردیده است.
منابع مشابه
ریاضیات قرن بیستم
این مقاله مبتنی بر سخنرانی مایکل اتیا، ریاضیدان بزرگ قرن گذشته و حال حاضر دنیا است که در انستیتو فیلدز تورنتو در سال 2000 میلادی در گردهمایی جهانی ریاضیات ایراد گردیده است. در این مقاله به موضوعات کلیدی و مهمی اشاره شده است که شاخص های ریاضیات قرن بیستم هستند. به علاوه، چگونگی تاثیر فیزیک بر ریاضیات در قرن بیست و یکم مورد بحث قرار گرفته و همچنین پیش بینی هایی در مورد امکان توسعه ریاضیات در این ...
متن کاملساختار و تکنیک های آهنگسازی «دیالوگ ها» اثر الیوت کارتر
مقاله ی پیش رو، از دو منظر ساختار رده های نغمگی و همچنین تکنیک های آهنگسازی به بررسی قطعه ی «دیالوگ ها» اثر الیوت کارتر می پردازد. در بخش اول، به بررسی شیوه های آهنگساز در بیان زبان هارمونی این اثر و چگونگی استفاده ی او از مجموعه ها در سازماندهی رده های نغمگی، و نیز استفاده ی آهنگساز از مجموعه هایی که خود او از آنها تحت عنوان مجموعه های کلیدی یاد می کند، پرداخته شده است. علاوه بر این، اهمیت و ب...
متن کاملخوانش انتقادی مدل های وحدت علم در قرن بیستم
این مقاله به بررسی و ارزیابی مدلهای وحدت علمِ قرن بیستم اختصاص دارد. به این منظور مدلهای وحدت علم را به دو دسته تقسیم و آنها را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد. نخستین دسته، مدلهایی هستند که با تکیه برفیزیکالیسم از تقلیلگرایییاحذفگرایی دفاع میکنند.دومین دسته، مدلهاییاند کهبا تکیه بر روششناسی به دنبال تضمینی برای وحدت علم هستند.در ارزیابیگروه نخست با تکیه بر کارهای تامس نیگل و ویلیام جیم...
متن کاملغیرایدئولوژیکشدن اندیشههای سیاسی در پایان قرن بیستم
ایدئولوژیهای سیاسی در فرایند نوسازی، دنیوی کردن و عقلانینمودن زندگی انسان بهوجود آمدند. این ایدئولوژیها دارای اهداف کلان و وسیع نظیر ترقی، پیشرفت، عقلانیت، خردباوری و... هستند و برای رسیدن به آنها نیازمند نظامسازی و برنامهای برای ادارة امور جامعه میباشند. اینگونه است که نظامهای سیاسی ایدئولوژیک بهوجود آمدند. از طرفی مفهوم ایدئولوژی در طول عمر خود دچار تحول شده و امروزه به معنای یک سر...
متن کاملبررسی و تحلیل سیر معتزله پژوهی در قرن بیستم میلادی
کشف و انتشار نسخههای خطی معتزله و در رأس آنها دو کتاب «الانتصار» و «المغنی» در اوایل قرن بیستم میلادی، باعث شد مذهب معتزله که از قرنها پیش مورد بیتوجهی قرارگرفته بود، بار دیگر کانون توجه محققان قرار گیرد و در این راستا تحقیقات بیشماری در جهت معرفی اندیشههای معتزله انجام شود. در این مقاله، سیر معتزله پژوهی در قرن بیستم در سه مرحلهی زمانی بررسی میشود؛ مرحله اول، نیمهی نخست قرن بیستم یعنی...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023