گرافیتی در حرکت:بررسی انیمیشن های دیواری و توانایی های بیانی آثار گرافیتی
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای نمایشی
- نویسنده حسن توکلی آبندانسری
- استاد راهنما فاطمه حسینی شکیب
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1391
چکیده
چکیده در این پژوهش سعی شده هنر گرافیتی و ویژگی های مفهومی و بصری آن مورد مطالعه قرار گیرد؛ همچنین با نگاهی به انیمیشن هایی که در خارج از استودیوها و درفضای شهری تولید می شوند، استفاده از قابلیت های هنر گرافیتی، در فیلم های انیمیشن مورد بررسی قرار می گیرد. این گونه انیمیشن ها به عنوان فرم جدیدی که در آن متحرک سازی در فضاهای متفاوتی نسبت به انیمیشن سنتی انجام می گیرد مطرح می شوند؛ در این شیوه، عناصر تصویری و تکنیک کار، ویژگی های جدیدی به محتوای اثر می دهد. بررسی این ویژگی ها و شناخت بیشتر آن ها از موارد مهمی است که این پایان نامه به مطالعه و تحلیل آن ها پرداخته است. این شیوه جدید و تجربی در انیمیشن با وام گرفتن و در هم آمیختن هنرها و سبک های تصویری، هنرتلفیقی وبرخورد بصری نوینی را خلق می کند که بدلیل ارتباطش با فرم های قدیمی تر مانند گرافیتی، سوالات جالب و تازه ای را پیش می کشد. محدوده زمانی و مکانی بخش تئوری را می توان ??-?? سال اخیر یا سالهای پس از جنگ دوم جهانی دانست، اگرچه تمرکز اصلی طرح روی هنر معاصرتر و امروزی است که نهایتا بیست-سی سال اخیر را نشانه می گیرد. محدوده مکانی آنچه که دنیای غرب و هنر غربی است (اروپای غربی و آمریکای شمالی عمدتا) و البته نگاهی نیز دارد به ایران و اینکه پتانسیل های بیانی و کاربردهای این فرم و رسانه در بستر کشور متفاوتی مثل ایران چیست؟ روش تحقیق تحلیل محتوا و تجربی می باشد. روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و استفاده از پایگاه های اطلاع رسانی است. همچنین با بررسی چند نمونه از انیمیشن هایی که در خارج از استودیو و در محیط شهری اجرا شده اند، مطالب جمع بندی و نتیجه گیری نهایی انجام شده است. واژه های کلیدی: گرافیتی، انیمیشن، هنر شهری، هنر خیابانی، پست مدرنیسم.
منابع مشابه
بررسی مضامین گرافیتی های شهرک اکباتان تهران
گرافیتی نوعی هنر رسانه ای غربی است که گروه های سیاسی به حاشیه رانده شده یا محروم از امکانات و تبلیغات رسمی برای بیان عقاید و دیدگاه های خود از آن بهره میگیرند. این هنر برای اولین بار در دهه80 میلادی در نیویورک به صورت رسمی معرفی شد. علاقهمندان به این حوزه به مدد نشانه های گرافیتی وجهی رمزگونه به بیان خود بخشیده و خود را از فرهنگ رسمی متمایز می کنند. در ایران هم مدتی است که هنرمندان ای...
متن کاملگرافیتی، رسانهای غیررسمی
گرافیتی بهحسب ظاهر نوعی نشانهگذاری هدفمند به دست انسان بر سطوح مختلف محیط شهری به شمار میآید و ازجمله مهمترین اهداف آن ارتباط و پیامرسانی است. نخبهگرایان هنرهای تجسمی غالباً از گرافیتی بهعنوان پدیدهای خرابکارانه (وندالیسم) یاد میکنند، درحالیکه بررسیهای چند دهه اخیر بهوسیله پژوهشگران مطالعات فرهنگی، نشان داده است که اقلیتهای اجتماعی به دلیل دسترسی نداشتن به رسانههای رسمی بهمنظ...
متن کاملبمبهای گرافیتی و EMP و HPM
از دیر باز بشر در آرزوی تولید سلاحی بود تا بتواند او را هر چه سریعتر به مقصود که همانا نابودی دشمن است برساند . اختراع بسیاری از سلاحها او را تا حدود زیادی به این مهم رسابید ولی با اختراع سلاحهای اتمی ، مشکل دیگر یعنی کشتار بی حد و حساب موجودات زنده از طریق استفاده از این نوع سلاحها بود که روح اکثر انسانها را آزرده می نمود. سلاحهای هسته ای از قدرت تخریب بالایی برخوردارند،دیدگاه کلی در مورد ان...
متن کاملگرافیتی به منزل? هنر اعتراض
گرافیتی یکی از پدیدههای هنری مردمپسند جدید است که به ویژه از نظر ارتباط با خردهفرهنگها، فرهنگ اعتراض جوانان و هنر خیابانی در شهرهای بزرگ مورد توجه قرار گرفته است. گرافیتی به منزل? راهی برای بیان عقاید و دیدگاههای گروههای سیاسی به حاشیه رانده شده یا محروم که از امکانات تبلیغات رسمی (پروپاگاندا) برخوردار نیستند، نیز مورد استفاده قرار میگیرد. جوانان هم به مدد نمادگرایی گرافیتی وجهی رمزگونه ...
متن کاملبمبهای گرافیتی و EMP و HPM
از دیر باز بشر در آرزوی تولید سلاحی بود تا بتواند او را هر چه سریعتر به مقصود که همانا نابودی دشمن است برساند . اختراع بسیاری از سلاحها او را تا حدود زیادی به این مهم رسابید ولی با اختراع سلاحهای اتمی ، مشکل دیگر یعنی کشتار بی حد و حساب موجودات زنده از طریق استفاده از این نوع سلاحها بود که روح اکثر انسانها را آزرده می نمود. سلاحهای هسته ای از قدرت تخریب بالایی برخوردارند،دیدگاه کلی در مورد ان...
متن کاملگرافیتی به منزل? هنر اعتراض
گرافیتی یکی از پدیده های هنری مردم پسند جدید است که به ویژه از نظر ارتباط با خرده فرهنگ ها، فرهنگ اعتراض جوانان و هنر خیابانی در شهرهای بزرگ مورد توجه قرار گرفته است. گرافیتی به منزل? راهی برای بیان عقاید و دیدگاه های گروه های سیاسی به حاشیه رانده شده یا محروم که از امکانات تبلیغات رسمی (پروپاگاندا) برخوردار نیستند، نیز مورد استفاده قرار می گیرد. جوانان هم به مدد نمادگرایی گرافیتی وجهی رمزگونه ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای نمایشی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023