بررسی آثار نقوش تصویری بر روی مفرغهای لرستان
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده صادق نیازی
- استاد راهنما صدر الدین حاج سید جوادی مجتبی الهیاری
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1391
چکیده
در این تحقیق تاثیرات جغرافیایی ومحیطی وهمچنین تاثیرات فرهنگی مردم لرستان ودرک آنها از نقوش طبیعی بر روی مفرغها را مورد پژوهش قرار می گیرد و خواننده با مطالعه واشکال در خواهد یافت که نقوش روی مفرغها زبان بصری مردمی است که اعتقادات دینی خود را از دنیای پیرامون وآسمانی در قالب اشکال مفرغی نمایش می دادند . پیوند جامعه لرستان رابا نیروی نامرئی (ایزدان آسمانی ) برقرار کرده است . وهمچنین مفرغها توانایی هایی تکنولوژی وکیفیت ساخت این اشیاء برای خوانند گان اشکار می سازد .
منابع مشابه
بررسی نقوش کشتی های تاریخی بر روی آثار معماری سواحل خلیج فارس
این مقاله فاقد چکیده میباشد.
متن کاملبررسی نقوش کشتی های تاریخی بر روی آثار معماری سواحل خلیج فارس
این مقاله فاقد چکیده میباشد.
متن کاملبررسی نقوش حیوانی در آثار تمدن جیرفت
انسان در مسیر خلق میتواند دریافتهایش را برای بیان منظورهایش ترکیب یا تجزیه کند. نگرش نمادین به مخلوقات باعث شده است که هنرمندان ضمن رعایت جنبة واقعگرایی در نمادها، در آثار خود از نمادهای طبیعی نیز بهره ببرند؛ بهطوری که متناسب با نیاز و نیات تصویر و محتوای مورد نظر، انواع نمادها با الهام از طبیعت و ویژگیهایی نزدیک به جهان مادی خلق و استفاده شدند. آثار منقوش، بهعنوان نمادی از هنر ماندگار، ه...
متن کاملبررسی نمادهای اساطیری مفرغهای لرستان (در ادوار کهن)
شناخت سیر فرهنگ و تمدن و اندیشه ی مردم یک سرزمین جز با درک باورها، اعتقادات و اسطوره های آن سرزمین میسر نیست. شرق و غرب، شمال و جنوب، دشت و کوه، صحرا و بیابان، و وجب به وجب این سرزمین کهن و باستانی گنجینه های غنی و سرشاری است که آوازه ی آن شرق و غرب جهان را پر کرده و اشیای فرهنگی – تاریخی به دست آمده از آنها، زینت بخش تمامی گنجینه های معتبر دنیاست. سلسله جبال زاگرس و در قلب آن استان لرستان ن...
15 صفحه اولتحلیل نقوش انسانی مرتبط با اسطوره های ایرانی بر روی آثار فلزی ساسانی
چکیده: انسان پیش از تاریخ تا پایان دوره تاریخی با ناشناخته هایی روبرو بوده که به مدد اسطوره سازی و ایجاد نمادهایی پر رمز و راز سعی در درک و شناخت آنها داشته و در پاره ای موارد آنها را بیاری خود خوانده است. این ناشناخته ها در مواردی در نمادهای مادی تجلی پیدا کرده اند. نمادهایی که بیان اعتقاد و باور افراد جامعه نسبت به اتفاقات پیرامون وی بوده است. نقوش دوره ساسانی در طرح های هندسی، ا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023