بررسی آثار زنان طراح گرافیک ایرانی

پایان نامه
چکیده

این رساله در 6 فصل تنظیم شده است : در فصل اول ؛ به موضوع پژوهش ، مساله ،پیشینه و هدف و ضرورت آن پرداخته شده است . در فصل دوم ؛ در بخش اول در مورد معنای لغوی گرافیک صحبت شده و در بخش دوم و سوم با نگاهی گذرا به تاریخ طراحی گرافیک در ایران و جهان و بررسی موقعیت زنان شاغل در ایران میپردازیم . در فصل سوم ؛ به بررسی فعالیت و اثار زنان طراح گرافیک جهان می پردازیم . در بخش اول با عنوان "دلیل تاکید بر زنان طراح گرافیک" دلیل انتخاب موضوع پژوهش شرح داده شده و تا اینجا مطالب از طریق روش کتاب خانه ای بدست آمده است و در ادامه تقریبا تمامی مطالب به صورت مشاهده ای موردی و از طریق تحقیق میدانی جمع آوری شده است. در فصل چهارم ؛ که وسیع ترین فصل پایان نامه نیز می باشد با رویکرد اختصاصی به معرفی زنان طراح گرافیک در ایران و بررسی فعالیت و آثار ایشان می پردازیم؛ در این فصل با عنوان "زنان طراح گرافیک ایرانی" زنان را به دو گروه شاغل در حیطه آموزشی و شاغل در بازار کار حرفه ای گرافیک تقسیم می کنیم و در بخش اول به گروه شاغل در حیطه آموزشی و در بخش دوم به شاغلین در بازار کار حرفه ای میپردازیم و در ادامه به تفصیل در مورد هر کدام از این دو گروه با ذکر نام تعدادی از فعالان در آن عرصه به بحث و تجزیه تحلیل می پردازیم و با نمونه آثار هر یک از طراحان آشنا می شویم . در فصل پنجم به بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج آماری و میزان شرکت طراحان در مسابقات؛ نمایشگاه ها وبینالها و ... پرداخته شده است . فصل ششم شامل نتیجه مطالعات و تحقیقات چهار فصل مذکور می باشد و به صورت مختصر بیان شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

"طراح گرافیک و طراحی فرهنگ" در ایران صنعتی و پساصنعتی

فلسفه های فکری دوران مدرن و پست مدرن، بر تمامی وجوه زندگی هنرمندان تأثیر گذاشته، طراحان گرافیک نیز، تحت تأثیر این تفاوت نگرش در جامعه صنعتی و پساصنعتی قرار گرفته‌اند؛ همین‌طور تحول اساسیِ جایگاه هنرها ناشی از تغییر مشهود در ابزارها، شیوه ها و ... است. در این مقاله با مقایسه تطبیقی بین ارتباطات تصویری (گرافیک) مدرن و پست‌مدرن، تفاوت نگرش جوامع صنعتی و پساصنعتی بر وظایف طراح و نیز تأثیر این دو جام...

متن کامل

بررسی ویژگی های بصری آثار طراحی گرافیک شاخص مدرسه باوهاوس

مدرسه باوهاوس یکی از پیشتازان هنر مدرن بود که بین سال­های 1919 تا 1933 میلادی در آلمان فعالیت می­کرد نقش مهمی در برقراری پیوند میان هنر و صنعت ایفا کرد. آثار گوناگونی در رشته­های مختلف هنر و طراحی از این مدرسه بر جای مانده است؛ از جمله­ی این آثار، طراحی گرافیک باوهاوس، در دوران خود، جزء آثار پیشتاز محسوب می­شده است. نگارندگان در این مقاله در پی آن هستند تا ویژگی­های بصری آثار طراحی گرافیک شاخص ...

متن کامل

چیستی هویت بصری ایرانی از منظر گرافیک

سیطره و نفوذ رسانه‌های جدید که عمدتاً با نرم‌افزار، تصویر، فونت و موضوع مشترک در حال گسترش است،اگرچه نویدبخش زبان بصری یکدست برای ارتباط آسانتر است‌، اما این یکدستی زبانی، همواره مخاطراتی چون، به حاشیه‌راندن یا فراموشی فرهنگ‌های بصری متنوع جهانی را نیز به دنبال داشته است. در ایران نیز این مخاطرات، با عدم استمرار محتوا و عناصر بصری ایرانی در حوزه‌های مختلف، چون، مخدوش‌شدن سیمای شهرها، ناپدید‌شدن ...

متن کامل

گرافیک در کتاب‌های آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان:نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی

کاربرد گرافیک در آموزش زبان، از عناصر بنیادین طراحی آموزشی است. بر پایه‌ی نظریه‌های یادگیری شناختی، عناصر دیداری اگر به درستی به کار روند، نقش بسزایی در پشتیبانی از یادگیری دارند؛ همان‌گونه که کاربرد نادرست آن‌ها نیز به آموزش آسیب می‌رساند. با وجود این، در تهیه‌ی مواد آموزشی، اغلب، یا گرافیک نادیده گرفته می‌شود و یا کاربرد آن آگاهانه نیست. این پژوهش با توجه به نظریه‌های یادگیری شناختی، به بررسی...

متن کامل

بررسی رادیو گرافیک موقعیت وشکل سوراخ چانه ای در جمعیت انتخاب شده ایرانی

 سابقه و هدف: سوراخ چانه‌ای یکی از ساختمان‌های آناتومیک نرمال فک پایین می‌باشد که به صورت دو طرفه قرار گرفته است. جایگاه رادیولوژیک این لندمارک در نژادهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است ولی تا کنون بررسی دقیقی در جمعیت ایرانی صورت نگرفته است. هدف این مطالعه بررسی رادیوگرافیک این ساختمان یک جمعیت ایرانی است . مواد و روش‌ها: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی از 190 مورد از رادیوگرافی پانورامیک بیمارا...

متن کامل

چیستی هویت بصری ایرانی از منظر گرافیک

سیطره و نفوذ رسانه های جدید که عمدتاً با نرم افزار، تصویر، فونت و موضوع مشترک در حال گسترش است،اگرچه نویدبخش زبان بصری یکدست برای ارتباط آسانتر است ، اما این یکدستی زبانی، همواره مخاطراتی چون، به حاشیه راندن یا فراموشی فرهنگ های بصری متنوع جهانی را نیز به دنبال داشته است. در ایران نیز این مخاطرات، با عدم استمرار محتوا و عناصر بصری ایرانی در حوزه های مختلف، چون، مخدوش شدن سیمای شهرها، ناپدید شدن ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023