کران بالا برای اندیس مرکز در گروه های توانا

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم ریاضی
  • نویسنده عاطفه شریفی بایگی
  • استاد راهنما سعید کیوانفر
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

هدف از این پایان نامه تعیین کران بالا برای اندیس مرکز در گروه های توانا بر حسب مرتبه زیر گروه مشتق است که در ابتدا این کران تابعی از مرتبه زیرگروه مشتق است، سپس کرانی برحسب یک تابع لگاریتمی و مرتبه زیرگروه مشتق مشخص می شودو در نهایت کران ارائه شده بر حسب مرتبه و رتبه زیرگروه مشتق می باشد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

کران هایی برای اندیس مرکز در گروه های توانا

نشان می دهیم که اگر g یک گروه توانا و زیرگروه مشتق آن دوری باشد آنگاه اندیس مرکز توسط تابعی از مرتبه زیرگروه مشتق کران دار است. همچنین کران های دیگری نیز به همراه شرایطی دیگر بیان می شود. در جایی دیگر نشان می دهیم که q8 نمی تواند زیرگروه نرمال یک گروه توانا باشد و از آن نتیجه می گیریم که گروه کواترنیون های تعمیم یافته و گروه نیم دووجهی نمی توانند توانا باشند.

15 صفحه اول

کران بالا برای فشار سیال داخل لوله بوسیله معادلات دیفرانسیل

شبکه­هایی بسته از لوله­های حاوی یک جریان پرفشار از یک سیال در بسیاری از پدیده­های طبیعی و دست­ساز وجود دارند. دینامیک چنین شبکه­هایی به پارامترهای زیادی وابسته است. از یک سو به کنش و واکنش پیچیده بین بدنه جریان و مواد تشکیل دهنده هر یک از لوله­ها و از سویی دیگر به اتصالات بین لوله­ها در شبکه وابسته است. زیرا جریان در لوله­های مختلف یک شبکه در نقاط اتصال بر یکدیگر اثر می­گذارند. یک روش جایگزین ب...

متن کامل

زیرگروه های مشتق و مرکز گروه های توانا

در این پایان نامه نشان می دهیم که اگر g گروهی متناهی و توانا باشد آنگاه اندیس z(g)در g بوسیله تابعی از مرتبه زیرگروه مشتق از بالا کراندار است.همچنین نشان می دهیم چنین کران بالایی برای همه گروه های توانا وجود دارد.و در مورد خاصی که مشتق g دوری است و همه عناصر مرتبه 4 از مشتق g در g مرکزی است, بهترین کران ممکن ارائه می گردد.

15 صفحه اول

متناهی شدن اندیس مرکز در گروه هایی با شرط متناهی روی زیر گروه های نرمال

فرض کنید ‎g‎ یک گروه، ‎z(g) ‎ مرکز آن و ‎n‎ عدد صحیح مثبت یا ?‎ باشد. گوییم گروه ‎g‎ در شرط c_n‎ صدق می کند یا ‎g‎ یک ‎-c_n‎گروه است اگر برای هر زیر گروه نرمال n از g ‎؛ ‎g^? n‎ یا nz(g):z(g)| < n|. در این رساله نشان می دهیم که اگر ‎n‎ عدد صحیح مثبت و ‎g‎ یک ‎-c_n‎گروه پوچ توان از رده پوچ توانی c>2‎ باشد، آن گاه ‎g‎ مرکزی-بوسیله-متناهی است. هم چنین اگر گروه ‎g‎ پوچ توان از رده3 c>‎ باشد، آن...

کران بالا برای نظم کاستلنوا-مامفورد

هدف ما در این پایان نامه به دست آوردن یک کران بالا برای نظم کاستلنوا-مامفورد یک زیرمدول مدرج از یک مدول کوهن مکالی روی یک حلقه استاندارد می باشد که تعمیمی از کران بالا برای نطم کاستلنوا-مامفورد یک ایدآل مدرج از حلقه چندجمله ای ها روی یک میدان می باشد.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023