تجزیه و تحلیل سوییت ویولنسل شماره پنج باخ
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
- نویسنده غزاله حاج کاظم شیرازی
- استاد راهنما کریم قربانی حمیدرضا دیباذر
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
به طور قطع تمامی نوازندگان حرفه ای ویولنسل به اجرا و ضبط این سوییت ها پرداخته اند و اگر با دقت به اجرای هر کدام از این نوازندگان گوش داده شودظرافت ها آکسان ها و آرتیکولاسیون های متفاوتی را در اجرای هر کدام حس می کنیم.از آنجایی که دست نوشته مکتوبی از باخ از این سوییت ها نیستلذا تا کنون حدود 80 نسخه از سوییت های ویولنسل باخ توسط نوازندگان این ساز ارایه شده است.که تعدد نسخه های داده شدهنمایانگر پیچیدگی تحلیل این سوییت ها می باشد.لذا نمیتوان یک برداشت و نگاه خاص از آنها را به عنوان مرجع قطعی قلمداد نمود. این سوییت ها را از دو منظر میتوان بررسی نمود: 1-داشتن تنوعات و گوناگونی تکنیک 2-داشتن موسیقی ای پر عمق و محتوا که در عین حال بیانی کاملا سلیس دارد. در هر حال تمامی این خصوصیت ها باعث شده است تا سوییت های باخ امروزه به یکی از محبوبترین آثار برای اجرا تبدیل شود.
منابع مشابه
تجزیه و تحلیل سوییت شماره ی 3 باخ و بررسی تفاوت های اجرایی آن در ویولنسل با ویولا
این پایان نامه از دو بخش عملی و نظری تشکیل شده است. بخش نظری شامل برسی تفاوتهای اجرای سوییت شماره 3 اثر یوهان سباستین باخ. بخش عملی شامل اجرای قطعاتی برای ویولا به همراهی پیانو از دوره های مختلف تاریخی می باشد. این قطعات عبترتند از: 1- سوییت شماره ی 3 اثر باخ - دوره ی باروک 2 - کنسرتو در ر مازور اثر هوفمایستر - دوره ی کلاسیک 3- رومنس شماره ی 5 اثر بتهوون - دوره رمانتیک 4- قطعه ی مدرن اثر ...
15 صفحه اولتجزیه و تحلیل لوت سویت شماره 1 باخ
در این پایان نامه سعی شده است تا با بررسی تاریخی ویژگی های موسیقی و شیوه های اجرایی مرتبط با لوت سویت شماره 1 ، اثر یوهان سباستین باخ و همچنین تجزیه و تحلیل آن از نظر ساختار هارمونیک و فرم شناخت کامل تری از اثر حاصل شود، تا نهایتا با این شناخت، اجرای مناسب تر و آهاگانه تر آن ممکن شود. بنا بر تاثیر شیوه موسیقی فرانسوی در دوران باروک بر خلق این اثر، این شیوه و رابطه آن با این سویت بیشتر مورد توجه...
لوت-سوییت شمارة ١ یوهان سباستین باخ، و چهار ویرایش آن برای گیتار
چکیده این مقاله چهار نسخة مختلف و معتبر از تنظیم لوت-سوییت ب.و.ف ٩٩٦ در می مینور اثر یوهان سباستین باخ (1750-1685) بر روی گیتار را بررسی می کند. ضمن معرفی اثر، از لحاظ نوع برخورد هر یک از نسخه ها، آنها را نخست مورد ارزیابی کلی قرار می دهیم و در صورت نیاز با وارد شدن به جزئیات، مقایسه ای را در زمینه های مختلف، از قبیل کوک، انگشت گذاری ها، محدودة صوتی، بهره گیری از مصالح سازی و احیانا س...
متن کامللوت-سوییت شمارة ١ یوهان سباستین باخ، و چهار ویرایش آن برای گیتار
چکیده این مقاله چهار نسخة مختلف و معتبر از تنظیم لوت-سوییت ب.و.ف ٩٩٦ در می مینور اثر یوهان سباستین باخ (1750-1685) بر روی گیتار را بررسی می کند. ضمن معرفی اثر، از لحاظ نوع برخورد هر یک از نسخه ها، آنها را نخست مورد ارزیابی کلی قرار می دهیم و در صورت نیاز با وارد شدن به جزئیات، مقایسه ای را در زمینه های مختلف، از قبیل کوک، انگشت گذاری ها، محدودة صوتی، بهره گیری از مصالح سازی و احیانا س...
متن کاملاقناعِ سخنورانه در موسیقی یوهان سباستین باخ، با نگاهی بر پرلود سوییت شمارهی 3 ویُلنسِل در دو ماژور BWV 1009
مقایسهی موسیقی با زبان از دیر باز امری معمول بوده است. در دوران رنسانس و با رشد انسانگرایی، موسیقی نه تنها به صورت دانشی ریاضی بلکه به عنوان علمی در ارتباط با کلام و انتقال مفاهیم و معانی نیز مورد توجه قرار گرفت. این مهم عاملی شد تا در گذر زمان، پیوند عمیقی بین موسیقی و فنِ سخنوری (رتوریک) ایجاد شود. در این میان آهنگسازان آلمانی، جهت استفاده از قدرت اقناعیِ نهفته در فن رتوریک؛ اصول ساختاری، ف...
متن کاملتجزیه و تحلیل سونات شماره 3 هایدن
در این پایان نامه تجزیه و تحلیل سونات شماره سه هایدن در چهار بخش ارائه میگردد. ابتدا به شرح دوره های موسیقی کلاسیک از سده های میانه الی معاصر پرداخته میشود و بدنبال آن جزئیات و نشانه های موسیقی دوره کلاسیک بهمراه زندگینامه یوزف هایدن شرح داده میشود و در آخر سونات شماره سه هایدن در سه مومان اول تا سوم تحت عناوین آلگرو ، منوئت تریو و سکرتسو تجزیه و تحلیل میگردد.
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023