بررسی رابطه بین بازی های ویدیویی با پرخاشگری ومهارتهای اجتمایی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر خرامه
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
- نویسنده کبری مظفری
- استاد راهنما صدرالله خسروی لادن معین
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1389
چکیده
چکیده : یکی از هیجان زا ترین عرصه های زندگی بشر در قرن اخیر ، عرصه بازی های ویدیویی – رایانه ای می باشد که با افزایش سریع محبوبیت آن در بین کودکان و نوجوانان نگرانی همگانی از تاثیرات زیان بار این بازی فزونی گرفت از جمله نگرانی های عمده در مورد این بازی ها ویژگی آشکار خشونت آمیز بودن بسیاری از آنهاست . هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین بازی های ویدیویی ، پرخاشگری و مهارت های اجتماعی در دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر خرامه بود . روش پژوهش توصیفی –همبستگی بود که شامل کلیه پسران مقطع راهنمایی شهر خرامه که در سال تحصیلی 89-88 بود .حجم نمونه مورد مطالعه 130 نفر بود که بصورت هدفمند . برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه بازیهای ویدیویی وهمچنین پرسشنامه مهارت اجتماعی استفاده شد .اطلاعات گردآوری شده با استفاده از روش تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج تحلیل رگرسیون در عامل های پرخاشگری مهارت های اجتماعی نشان داد که رابطه منفی معنی دار وجود دارد که به ترتیب سطح معنی داری ( می باشد و همچنین در عامل های خشم ،پرخاشگری کلامی و بدنی ،رنجیدگی ،بدگمانی و مهارت های اجتماعی مثبت رابطه منفی معنی دار وجود دارد که به ترتیب سطح معنی داری بود ولی در عامل مهارتهای اجتماعی منفی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد که دارای سطح معنی داری می باشد بر اساس نتایج این پژوهش می توان نتیجه گرفت مواجهه ممتد با بازیهای ویدیویی -رایانه ای بویژه بازی های خشونت آمیز ،سبب ایجاد حالات پرخاشگری و کاهش عملکرد اجتماعی در دانش آموزان می شود . کلید واژه ها:بازیهای ویدیویی –رایانه ای ،پرخاشگری ،مهارت اجتماعی ،دانش آموزان
منابع مشابه
رابطه عملکرد خانواده، هیجان خواهی و پرخاشگری با اعتیاد به بازی های ویدیویی در دانش آموزان
هدف پژوهش حاضر، بررسی سهم متغیرهای عملکرد خانواده (حل مشکل، ارتباط، ایفای نقش، همراهی عاطفی، آمیزش عاطفی، کنترل رفتار و عملکرد کلی)، هیجانخواهی و پرخاشگری در پیشبینی اعتیاد به بازیهای ویدیویی دانشآموزان بوده است. روش پژوهش، همبستگی بود. به همین منظور، 302 دانشآموز پسر دوره متوسطه اول از مدارس شهر کرج در سال تحصیلی 1392-1391 با روش نمونه گیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب و مورد مطالعه قرار ...
متن کاملرابطه عملکرد خانواده، هیجان خواهی و پرخاشگری با اعتیاد به بازی های ویدیویی در دانش آموزان
هدف پژوهش حاضر، بررسی سهم متغیرهای عملکرد خانواده (حل مشکل، ارتباط، ایفای نقش، همراهی عاطفی، آمیزش عاطفی، کنترل رفتار و عملکرد کلی)، هیجانخواهی و پرخاشگری در پیشبینی اعتیاد به بازیهای ویدیویی دانشآموزان بوده است. روش پژوهش، همبستگی بود. به همین منظور، 302 دانشآموز پسر دوره متوسطه اول از مدارس شهر کرج در سال تحصیلی 1392-1391 با روش نمونه گیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب و مورد مطالعه قرار ...
متن کاملبررسی ارتباط بازیهای ویدیویی – رایانه ای با پرخاشگری در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی تهران سال 1382
سابقه و هدف: یکی از هیجان زاترین عرصه های زندگی بشر در قرن اخیر، عرصه بازیهای ویدیویی – رایانه ای می باشد که با افزایش سریع محبوبیت آن در بین کودکان و نوجوانان، نگرانی همگانی از تاثیرات زیانبار احتمالی این بازیها فزونی گرفت. از جمله نگرانیهای عمده در مورد این بازیها، ویژگی آشکار خشونت آمیز بودن بسیاری از آنهاست. این مطالعه با هدف بررسی وجود رابطه بین بازیهای ویدیویی – رایانه ای با پرخاشگری در ...
متن کاملرابطه عملکرد خانواده، هیجان خواهی و پرخاشگری با اعتیاد به بازی های ویدیویی در دانش آموزان
هدف پژوهش حاضر، بررسی سهم متغیرهای عملکرد خانواده (حل مشکل، ارتباط، ایفای نقش، همراهی عاطفی، آمیزش عاطفی، کنترل رفتار و عملکرد کلی)، هیجان خواهی و پرخاشگری در پیشبینی اعتیاد به بازیهای ویدیویی دانش آموزان بوده است. روش پژوهش، همبستگی بود. به همین منظور، 302 دانشآموز پسر دوره متوسطه اول از مدارس شهر کرج در سال تحصیلی 1392-1391 با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحلهای انتخاب و مورد مطالعه قرار ...
متن کاملبررسی رابطه هویت تحصیلی با اهمال کاری دانش آموزان دختر مقطع ششم ابتدایی، شهرستان خرامه
اهمال کاری یکی از پدیده های مشکل ساز برای تعداد زیادی از افراد است که میلیون ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار داده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هویت تحصیلی با اهمال کاری دانش آموزان دختر مقطع ششم ابتدایی، شهرستان خرامه است. بدین منظور تعداد 100 نفر از دانش آموزان با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. این پدیده یکی از مهم ترین علل شکست یا عدم موفقیت فراگیران است. نتایج، نشان دهنده ی این وا...
متن کاملبررسی ارتباط بازیهای ویدیویی – رایانه ای با پرخاشگری در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی تهران سال ۱۳۸۲
سابقه و هدف: یکی از هیجان زاترین عرصه های زندگی بشر در قرن اخیر، عرصه بازیهای ویدیویی – رایانه ای می باشد که با افزایش سریع محبوبیت آن در بین کودکان و نوجوانان، نگرانی همگانی از تاثیرات زیانبار احتمالی این بازیها فزونی گرفت. از جمله نگرانیهای عمده در مورد این بازیها، ویژگی آشکار خشونت آمیز بودن بسیاری از آنهاست. این مطالعه با هدف بررسی وجود رابطه بین بازیهای ویدیویی – رایانه ای با پرخاشگری در د...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023