تحلیل قابلیتهای نقاشانه در آثار مجسمه سازان معاصر انگلستان(2010-1960 میلادی)
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی
- نویسنده هومن مهدی زاده جعفری
- استاد راهنما بهنام کامرانی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
هدف از تدوین رساله حاضر، تعریف و تحلیل نگرشی جدید در جهان مجسمه سازی معاصر می باشد که از دهه 50 قرن 20 میلادی به بعد در رویکردهای نوین مجسمه سازی انگلستان به منصه ظهور رسید. این نگرش، به کارگیری ویژگی های نقاشی به طور مشخص در فضای حجمی مجسمه ها و چیدمانها را شامل می شود و از این رو برخلاف نگرش سنتی و کلاسیک، جهانی تازه در تعریف فرم، فضا و محتوا را در فضای سه بعدی مجسمه مطرح می سازد. در همین راستا به چگونگی بسط پیدا کردن دامنه سبک های هنری و عدم قطعیت در تعریف مرزبندی های سنتی اشاره می کنیم. به گونه ای که مجسمه سازی معاصر برای در نوردیدن و کشف هر چه بیشتر ابعاد فضا، از تعریف ساده و کلاسیک خود پا فراتر می گذارد. در این تحقیق که به روش توصیفی صورت می پذیرد، با شاهد قراردادن اطلاعات تاریخ هنری و همچنین تحلیل و توصیف تصاویر با تمرکز بر روی مهمترین اصل در نقاشی یعنی رنگ و تعامل آن با مجسمه سازی به طور خلاصه در دوره های تاریخی مختلف و به ویژه در آثار مجسمه سازان موج نوی انگلستان مورد بررسی قرار می گیرد.
منابع مشابه
تحلیل زمینه های پیدایش مجسمه سازی پست مدرن از 1960 تا 1980
در دورة پست مدرنیسم، هنر دچار کارکردهای متغیری شده و مدام در حال تغییر ماهیت و هویت است. این مسایل در ارتباط مستقیم با مجسمه سازی امروز است زیرا این گوناگونی حیرت آور در هیچ زمینه ای به اندازة جهان مجسمه سازی آشکار نیست. حال این سؤال مطرح می شود که چه تحولاتی در دوره مدرن منجر به ظهور مجسمه سازی پست مدرن شد؟ چنین فرض می شود که توجه به محتواگرایی و مفهومی بودن مجسمه برخلاف فرم گرایی حاکم در دوره...
متن کاملتحـولات گرافیـک بستـه بنـدی محصـولات برنـدهای، برند بزرگ فریتولی، از سال 1960 میلادی تا کنون
تغییر و تحول گرافیکی برندها، معمولاً تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییر مأموریت و بهدستآوردن سهم بیشتری از بازار یا حفظ آن و نیز عوامل اجتماعی، سیاسی یا پیشرفتهای فناورانه است. برخی از برندها و شرکتهای بزرگ با سابقه چند ده ساله، با گذشت زمان مجموعه عناصر بصری، نمادها و نشانههای قدیمی خود را کنار گذاشته یا بازنگری کرده و آنها را با قالبی جدید در معرض دید مشتریان خود قرار میدهند. تغی...
متن کاملتحـولات گرافیـک بستـه بنـدی محصـولات برنـدهای، برند بزرگ فریتولی، از سال 1960 میلادی تا کنون
تغییر و تحول گرافیکی برندها، معمولاً تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییر مأموریت و بهدستآوردن سهم بیشتری از بازار یا حفظ آن و نیز عوامل اجتماعی، سیاسی یا پیشرفتهای فناورانه است. برخی از برندها و شرکتهای بزرگ با سابقه چند ده ساله، با گذشت زمان مجموعه عناصر بصری، نمادها و نشانههای قدیمی خود را کنار گذاشته یا بازنگری کرده و آنها را با قالبی جدید در معرض دید مشتریان خود قرار میدهند. تغی...
متن کاملشناخت مولفه های پست مدرنیستی در مجسمه های جُرج سگال
در آثار بعضی از مجسمه سازان معاصر، به مولفه هایی بر می خوریم که بسیاری از منتقدان و صاحب نظران دنیای هنر آنها را به عنوان مشخصه های جنبش پست مدرنیسم می شناسند. مولفه هایی همچون تکثرگرایی برای نمایش بی حد و مرز قومیتها و ملیت ها، گرایش به واقعیت و به ویژه واقعیتهای اجتماعی، قالب گیری از پیکرهی انسان برای نزدیکی هرچه بیشتر به واقعیت، نمایش آثار در محیط و مکان های عمومی به دور از موزه ها و گال...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023