بررسی سه نوع اندیس هندسی-حسابی در گراف ها و کاربرد آن ها

پایان نامه
چکیده

اندیس های توپولوژیکی بسیار زیادی وجود دارند که در علم شیمی به خصوص در تحقیقات qspr/qsar کاربرد دارند. بسیاری از خواص فیزیکی-شیمیایی مولکول ها را می توان به کمک اندیس های توپولوژیکی بررسی و پیش گویی کرد. در این پایان نامه سه نوع اندیس توپولوژیکی هندسی-حسابی معرفی می شود و کاربردهای این اندیس ها به طور مفصل مورد بررسی قرار می گیرد. مشخص کردن کران های بالا و پایین برای این اندیس ها در گراف ها به ویژه در درخت ها، گراف ها و درخت های مولکولی از جمله مواردی است که در این رساله مورد بررسی قرار می گیرد. نهایتا روشی جدید برای یافتن کران پایین اولین اندیس هندسی-حسابی در مجموعه ای خاص از گراف ها بیان می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مطالعه اندیس های توپولوژیکی در گراف ها و کاربرد آن ها در نانو تکنولوژی

مفهوم اندیس های توپولوژیکی برای اولین بار در سال ‎1947‎ بیان گردید‎.‎ این مفهوم در آن هنگام بیشتر درباره ی موضوعات خواص فیزیکی مواد از جمله نقاط جوش آلکن ها و پارافین ها مورد بحث قرار گرفت. در سال ‎1994‎ ایوان گاتمن در مقاله ی تحت عنوان مجموع فواصل روی ترکیب گراف ها توجه بیشتری به این موضوعات نشان داد و در واقع بحث فاصله ها و مجموع فواصل و همچنین توابع وزن دار که نوع خاصی از این فواصل را مد نظ...

نامساوی میانگین های حسابی - هندسی

در این مقاله، ضمن ارائه اثباتهایی از نامساوی میانگین های حسابی - هندسی، چندین کاربرد آن را بیان می کنیم. به علاوه میانگین های مهم دیگری را معرفی نموده، به توصیف تعمیم های مهم این نامساوی در جبر ماتریس ها و جبر عملگرها می پردازیم.

متن کامل

بررسی اندیس وینر در گراف ها

بررسی و پژوهش های اولیه در مورد اندیس وینر توسط هارولد وینر در سال 1947 میلادی انجام شد. وینر در این بررسی ها ارتباط بین نقطه جوش پارافین و ساختمان مولکولی آن را کشف کرد. از آن زمان تاکنون اندیس های توپولوژیک، پیوسته در شیمی استفاده شده اند. معمولاً مولکول ها مدل هایی همچون گراف های غیرجهت دار، به ویژه درخت ها دارند. برای مثال در جریان طراحی دارو، هدف، ساختمان شیمیایی با خواص مشخص است که فقط به ...

15 صفحه اول

دورهای برداشتنی از گراف ها و دی گراف ها

در این مقاله دورهای برداشتنی بدین معنی تعریف می شوند: اگر f یک کلاس از گراف ها (دی گراف ها) باشد که در خاصیت معینی صدق کند ، g in f دور c در g با گره برداشتنی است هرگاه g-v(c) in f دورهای با گره برداشتنی از گراف ها ی اویلری مطالعه می گردند. ما دورهای با اضلاع برداشتنی از گراف های منظم (دی گرافها) را نیز مطالعه می کنیم.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اراک - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023