بررسی نقش حس درمبانی تصویری گرافیک امروز
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر
- نویسنده مونا سرانجام
- استاد راهنما معصومه امیراینانلو
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1389
چکیده
امروزه تکنولوژی مدرن به ما این اجازه را می دهد که طرحهای بسیار عجیبی ارائه دهیم؛ هم به عنوان راه حل بهتری برای انواع تبلیغات و هم به عنوان طرحی که کمی سرگرمی در آن تعبیه شده تا طرح را به طرحی فراتر از رقابت های تبلیغاتی دیداری صرف بدل کند. طرحی که دریافت کننده را با به یاد ماندنیترین روش درگیر کند. خلق چیزی که مشکل ارتباط با مخاطب را به نحوی که برایش دارای مفهوم باشد حل کند. استفاده از گرافیک حسی در طراحی گرافیکی، یعنی اینکه طراح از دانش خود در چاپ و صنایع تولیدی برای خلق اثری کاملا متفاوت، بی همتا و خوشایند استفاده کند. این یک قصد عمدی از طرف طراح است که اثری خلق کند که دریافت کننده حقیقتا" دوست داشته باشد آن را نگاه کرده، برداشته و با دستهایش آن را امتحان کند. استفاده از مواد قابل لمس جزو ملزومات تبدیل طرح به یک اثر گرافیک حسی نیست، هرچند که ساده ترین راه حل است، نور و صدا هم میتوانند به عنوان بخشی از اثر گرافیک حسی استفاده شوند. در این پژوهش هم سعی من بر بوده است که راه حل بهتری برای ارتقا سطح آثار گرافیکی از سطح صرف دیداری به حواس نیرومند ( لمسی، بویایی، شنوایی، چشایی) ارائه کنم تا در دنیای گرافیک امروز بتوان با استفاده از انواع تکنیکها و با استفاده از ایده های خلاق و انواع متریال و به کار گیری خلاقانه انواع حواس با طرح های نو و ایده های جالب مخاطب را با موضوع در گیر و شاید به نوعی او را دچار نوعی هیجان و شوک زدگی کرد.
منابع مشابه
بررسی کاربرد نماد چشم جهانبین در طراحی شخصیتهای انیمیشنی و مسکاتها در گرافیک امروز*
چکیده: تکچشم جهانبین یکی از معروفترین و پرکاربردترین نمادهای مورد استفاده فرقه های انحرافی چون فراماسونری و شیطانپرستی به شمار میرود که در سالهای اخیر، استفاده و بهکارگیری از آن در شخصیتهای انیمیشنی و مسکاتها بسیار رواج یافته است. تکچشم بودن، اشاره به دجال یا ضدمسیح در این فرقهها دارد؛ دجال، ستمکاری است که در آخرالزمان مردم را گمراه خواهد کرد. این واقعیت، درهر سه دین یهودیت،...
متن کاملبررسی کاربرد نماد چشم جهانبین در طراحی شخصیتهای انیمیشنی و مسکاتها در گرافیک امروز*
چکیده: تک چشم جهان بین یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین نمادهای مورد استفاده فرقه های انحرافی چون فراماسونری و شیطان پرستی به شمار می رود که در سال های اخیر، استفاده و به کارگیری از آن در شخصیت های انیمیشنی و مسکات ها بسیار رواج یافته است. تک چشم بودن، اشاره به دجال یا ضدمسیح در این فرقه ها دارد؛ دجال، ستم کاری است که در آخرالزمان مردم را گمراه خواهد کرد. این واقعیت، درهر سه دین یهودیت، مسیحیت...
متن کاملاخلاق در طراحی گرافیک: بررسی مباحث اخلاقی حرفهی طراحی گرافیک
روبهرو شدن با مسئولیتهای اخلاقی و اجتماعی در فرآیندِ رشدِ هر حرفه جایگاه ویژهای دارد و همواره مورد توجه دستاندرکاران آن حرفه است. بحث اخلاق در حوزهی طراحی گرافیک نیز ازجمله مباحث مهم و قابل بررسی است. پژوهش پیشرو در صددِ آن است که ضمن جستجو در حوزة طراحی گرافیک، رویکردهای اخلاقی مطرح در این رشته را شناسایی کند و با برجسته نمودن نقطه عطفهای تاریخِ طراحی گرافیک، دغدغههای اصلیِ مسئولیت و اخ...
متن کاملبررسی عناصر تصویری عمارت عالی قاپو و کاربرد آن در گرافیک محیطی میدان نقش جهان اصفهان
بهره گیری از نقوش سنتی در گرافیک محیطی بافتهای تاریخی و ایجاد فضای کاملاً سنتی از مهم ترین اهداف این تحقیق به شمار می آید. در این تحقیق به شناسایی و دسته بندی عناصر تصویری عمارت عالی قاپو یکی از بناهای شاخص مجموعه تاریخی میدان نقش جهان پرداخته و به چگونگی استفاده از این نقوش در گرافیک محیطی میدان اشاره شده است. این تحقیق توصیفی براساس روش تحلیلی و گردآوری اطلاعات، به صورت کتابخانه ای و مطالعه می...
15 صفحه اولنقش رنگ در مفاهیم اجتماعی امروز
توسعه شهری در اغلب کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه، محیط شهری و فضاهای عمومی را به حالت معلق و آشفته نگه میدارد تاحدی که مشکلات اقتصادی و اجتماعی هر کشور، نحوه سیاستگذاری در محیطهای شهری را متفاوت کرده است. شهر به عنوان قلمرو زندگی جمعی و با دامنه مطالعاتی متعدد، همواره محل تأمل اندیشمندان و برنامهریزان بوده است. در شهرسازی نوین، نقش رنگ و نحوه مصرف مصالح رنگی و ضوابط مختص آن،...
متن کاملبررسی روایت تصویری به روش گرافیک نوول (رُمان مصور)
این تحقیق با هدف تعریف و شناخت گرافیک نوول یا رُمان مصور در زمینه تصویرسازی داستانی با رویکرد روایتگری بر اساس تصویر، انجام شده است. به این منظور پس از بیان کلیات تحقیق، ادبیات موضوع در قالب بررسی شده و جمع بندی و نتیجه گیری شده است. رمان مصور در طول همه فراز و نشیب هایش در عرصه زیبایی شناسی و در محدوده هنرهای تجسمی به تدریج شکل و هویتی خاص یافته و تبدیل به یک وسیله بیانیِ خاص با حیطه نفوذ بسیار ...
منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023