پیکسلیشن و خلاقیت های بصری در آثار داائیست ها موضوع عملی: ساخت فیلم «ضد خاطرات»
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر
- نویسنده تارا نجداحمدی
- استاد راهنما محمدعلی صفورا
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1387
چکیده
دادا یک حرکت انقلابی هنری بود که در اعتراض به اندیشه های متداول در اوایل قرن بیستم ایجاد شد. در حقیقت دادا عکس العملی نسبت به تخریب و نابودی حاصل از جنگ جهانی اول بود. ویژگی دادا در کار کردن با اشیا و اتفاقاتی بود که بر حسب اتفاق در کنار یکدیگر قرار می گرفتند و قوانین مربوط به نظم و ترتیب را در پروسه آفرینش هنری تکذیب می کردند. از همین رو است که دادا هنری آنارشیستی و گاه حتی "ضد هنر" نامیده می شود. در این نوشتار به ویژگی های سینمای تجربی دادا و انیمیشن های دادائیستی پرداخته شده، و ضمن برشمردن ویژگی های این آثار به معرفی و تحلیل چند اثر دادائیستی معروف نیز پرداخته است. انیمیشن های دادا برای بیننده بسیار متفاوت و تکان دهنده هستند، تکنیک مورد علاقه دادائیست ها استاپ موشن، به معنای جان بخشی به اشیا است. این تکنیک درست روی مرز خیال و واقعیت حرکت می کند. دادائیست ها به هنر به عنوان سلاحی قدرتمند و تاثیرگذار نگاه می کردند، نه صرفا انعکاسی زیبا از دنیای پیرامون و ایده های انتزاعی. اندیشه های دادا پس از مرگش در 1924، بعدها در سال های1960 در مجموعه آثار پاپ رویت شد و امروز نیز روح دادا در دل هر هنرمندی که به دنبال ابداع ایده های نو وروش های خلاقانه می گردد زنده است.
منابع مشابه
موضوع نظری: تحلیلی بر آثار انیمیشن فرشید مثقالی - موضوع عملی: ساخت فیلم "گل سبز"
این مجموعه شامل 2 کتاب و 8 فصل می باشد. در کتاب اول سه فصل از هشت فصل مربوط به طرح تحقیق، روش تحقیق و سابقه موضوع برای مجموعه حاضر است و در فصلهای بعدی آثار مکتوب و انیمیشن آقای فرشید مثقالی مورد تحلیل قرار می گیرد. کتاب دوم این مجموعه نیز گزارشی است از نحوه ساخت فیلم "گل سبز" که بعنوان پروژه علمی اینجانب ارائه شده است . قابل توجه اینکه در طراحی هر فصل از مقدمه کلی در ابتدای این مجموعه صرفنظر ش...
15 صفحه اولجایگاه پس زمینه در ساخت فیلم انیمیشن موضوع عملی ساخت فیلم (رویای برگ )
در این تحقیق ابتدا بررسی اجمالی در باره پس زمینه در تاتر و سینما شده است ، سپس لی اوت ، زیرا در روند تولید قبل از انجام پس زمینه قرار گرفته است و نقش بسیار مهمی را در اجرای پس زمینه بعهده دارد. در بخشهای بعدی نیز سعی شده است به عامل پس زمینه به شکل جزئی تری برخورد شود و انواع مختلف انیمیشن بحث و بررسی شود.
15 صفحه اولتهیه کنندگی انیمیشن (اهمیت و جایگاه تهیه کننده در تولید فیلم های انیمیشن) موضوع عملی: ساخت فیلم رویای سبز
چکیده ندارد.
15 صفحه اولسمبل و متافر در سینمای انیمیشن . موضوع عملی : ساخت فیلم رویای سبز
هزاران سال پیش انسانهای اولیه هنگامیکه زبان کلامی ارتباط رسانی اولیه را نمی دانستند با استفاده از حرکات نمادین چهره و دست و گاهی علائم وتصاویر ویژه ای که در طی تکرار وقایع خاصی برای آنها مفهوم پیدا کرده بود، استفاده می کردند. امروزه با وجود یکصد زبان ، هزاران گویش مختلف که باعث پیچیده تر شدن ارتباطات کلامی شده محققان را برآن داشت بفکر چاره ای بیفتند زبانهای مختلف شامل اسپرانتو، ایزوتایپ و غیره ...
15 صفحه اولکاربرد نور و رنگ در ایجاد سبک بصری فیلم انیمیشن، پروژه عملی ساخت فیلم: کشت، گرسنگی، کلاغ را مترسک
چکیده ندارد.
ایدئولوژیِ جنسیتیِ بصری در آثار نقاشان زن و مرد با موضوع پرترة زنان در شش دهة گذشته در ایران
با نگاهی مقایسهای میان آثار نقاشان مرد و زن که به تصویر چهرة زن پرداختهاند و بررسی این آثار در طول تاریخ نقاشی معاصر ایران که نگارندگان آن را به سه دورة مجزا تقسیم کردهاند میتوان به نتایج قابل توجهی دربارة ایدئولوژیِ جنسیتی موجود در این آثار دست یافت. این پژوهش با تلفیق دو مفهوم ایدئولوژیِ جنسیتی و ایدئولوژیِ بصری به صورت «ایدئولوژیِ جنسیتیِ بصری» و کاربست این سازة مفهومی در تحلیل نمونههایی از ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023