تحلیل چیدمان در هنر معاصر ایران
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شاهد - دانشکده هنر
- نویسنده محمدرضا محمدی پور
- استاد راهنما احمد نادعلیان محسن مراثی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1386
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
رابطه میان نقاشی و هنر چیدمان در هنر معاصر
پژوهش فرا روی همچنان که از عنوان آن بر می آید کوششی است برای بررسی و شناخت بیشتر ارتباط میان هنر نقاشی و هنر چیدمان و هدف آن شناسایی نقاشی هایی است که با رویکرد چیدمان ارائه می شود، همچنین آشنایی با جنبه های نوآورانه ی چیدمان در نقاشی معاصر وتحلیل و شناخت فضای نمایش در ارائه ی امروزین نقاشی، که با روش تحلیلی- توصیفی و مطالعات کتابخانه ای مورد بررسی قرار گرفته است . هنر نقاشی مدرن با ورود هنرمعا...
15 صفحه اولعملکرد نمایهای شرقشناسی در هنر معاصر ایران
بیان مسئله: هنر دو دهۀ اخیر ایران تاکنون از جنبههای مختلفی نقد شده است و برخی از منتقدان گرایشهای اصلی آن را بازتولید گفتمان شرقشناسی دانستهاند. در همین رابطه، مسئلۀ پژوهش این است که چگونه میتوان ویژگیهای مشترکی را میان فرمول تولید این قبیل آثار هنری و عملکرد شرقشناسی یافت؟ بدین منظور از مفهوم نمایه، با استناد به مباحث نشانهشناسی و تاریخ هنر و بهمنظور خوانش نقادانۀ بازتولید گفتمان شرق...
متن کاملهنر معاصر ایران
امروز سخن گفتن از شکوفایی هنر معاصر ایران در زمرۀ بدیهیات است. صحنۀ این هنر، دست کم به لحاظ کمّی، چنان گسترده شده که دیگر نمی توان اهمیت آن را نادیده انگاشت. تعدد نمایشگاه های هفتگی، نه تنها در پایتخت بلکه در شهرستان ها، روزافزونیِ شمار گالری های تازه تاسیس خصوصی و ارتقای کیفی و کمّی فضاهای نمایش گذاری، اقبال نمایشگاه گردانان و مجموع هداران خارجی و موفقیت تجاری این هنر، از آن عرص های پرهیاهو ساخته...
متن کاملگفتمان نمایشگاه در هنر معاصر ایران (با تحلیل چرخه نمایشگاه «کارِگل»، تهران)
از سال 1990 میلادی تاکنون، موضوع «گفتمان نمایشگاه» در مباحث نظری هنر معاصر جهان مطرح بوده و در حیطه تمرین، به مثابه فرایندی پویا در تولید مفاهیم فرهنگی مؤثر بوده است. در هنر معاصر ایران به خصوص در دهه اخیر، مباحث مربوط به نمایشگاه و رابطه اثر هنری و بیننده تا حدودی اهمیت یافته، هرچند عملاً نحوه برگزاری نمایشگاهها از روشهای مدرنیستی فراتر نرفته و نشان دادن ابژه هنری به بیننده در نمایشگاه، همچنا...
متن کاملتحلیل زمینهمند نوسنتگرایی در هنر معاصر ایران (دهه ۱۳۴۰ شمسی) از منظر گفتمانشناسی میشل فوکو
گفتمان «نوسنتگرا» در پی راهبردهای کلی ساختار قدرت و زمینههای اندیشگیِ روشنفکران در هنر معاصر ایران پدیدار شده است. پشتیبانیهای فکری روشنفکران در ایجاد گفتمان «ضدغربزدگی» و «بازگشت به اصل»، و همچنین حمایتهای ساختار قدرت در ایجاد امکانِ پدیدار شدن آن، هنرمندان را در مسیرِ تمایزبخشی به هنر نوگرای ایران در برابر هنر مدرن غربی جهتدهی میکند. در چنین موقعیتی، هنرمندان هویت حرفهای خود را در فضای گ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شاهد - دانشکده هنر
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023