بررسی نقاشی مقدس هند پیش از دوران مغولی-اسلامی پروژه عملی: اسارت و رهایی
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر
- نویسنده ندا جعفرزاده کرمانی
- استاد راهنما محمد کاظم حسنوند پریسا شاد قزوینی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1384
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
بررسی نقشمایه گل لوتوس در هنر ایران، هند و مصر- پروژه عملی: رهایی انسان معاصر
چکیده این پژوهش در پی ارائه و یافتن ویژگیهای گل لوتوس به مفهوم عام و کلی آن و همچنین جنبه ی تقدس آن در تمدن های مصر، ایران و هند بوده است.در این تحقیق اسطوره ها و ایزدان این سه تمدن که نماد نیلوفرین داشتند و جایگاه این نقشمایه و سیر تحول لوتوس در سه تمدن نامبرده مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. در هر تمدن این گل شاخصه ویژه اسطوره ها و ایزدانی است که به گونه ای در تصاویر توسط لوتوس به نمایش ...
15 صفحه اولتحلیل گفتمان نقاشی دفاع مقدس در دوران جنگ (در مقایسه با نقاشی جنگ در شوروی)
بیان مسئله: هنر «دفاع مقدس» برای حدود یک دهه مهمترین جریان هنر رسمی در ایران بود. این هنر، یکی از روشنترین تجلیهای گفتمانی است که حول اتفاقات جنگ ایران و عراق ایجاد و با نام گفتمان دفاع مقدس شناخته شد. گفتمانی که اگرچه حول یک جنگ خاص شکل گرفت، اما بههیچوجه محدود به آن نبود و تجلی...
متن کاملنگرشی تحلیلی بر آثار نقاشی دیواری دفاع مقدس- پروژه عملی: نمودهای حقیقت در دفاع مقدس
با وقوع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ضرورت ترویج روحیه مقاومت موجب شد آثار متعددی در حوزه نقاشی دیواری به موضوع دفاع مقدس اختصاص یابند؛ به مرور، این امر به رسم تجلیل از شهدا بر دیوارهای شهرها بدل گشت که تاکنون ادامه دارد. از آنجا که نقاشی دیواری بخش وسیعی از جامعه را مخاطب قرار می دهد و موضوع دفاع مقدس نیز به لحاظ محتوایی، هویت و حیثیت جامعه ما را در بردارد، نحوه روایت ارزش های آن برای آگاهی نسل ...
15 صفحه اولتحلیل گفتمان نقاشی دفاع مقدس
نقاشی جنگ که تأثیر بسزایی در روند شکلگیری جریانهای پس از خود دارد، در یک متن گفتمانی خاصّی پدید آمده است. در این مقاله بهصورت توامان «متن» و «بافت» مورد مطالعه قرار گرفتهاند. به جهت مناسب بودن موضوع و قابلیّت فوقالعاده نظریه گفتمان لاکلاوموف در تبیین تمامی امور و پدیدههای سیاسی ـ اجتماعی این نظریه به عنوان چارچوب نظری در نظر گرفته شده و نقاشیهای دفاع مقدس و بازنمایی جنگ در آنها و تولید گفت...
متن کاملبررسی رویکردهای اقتصادی در نقاشی ایران پس از انقلاب اسلامی- پروژه عملی: فقر
عالمان علم اقتصاد بالاخص اقتصاددانان کشور ما تنها چند دهه است که دریافته اند هنر دارای بعد اقتصادی است و این بعد اقتصادی قابل مطالعه، ارزیابی و رشد و بالندگی می باشد. به طوری که بتوان به آثار هنری علاوه بر ارزش های معنوی به عنوان یک کالای سرمایه ای باارزش و ماندگار در جامعه نگاه کرد. خرید و فروش آثار نقاشی (به عنوان یکی از معدود راه های معاش هنرمندان)، عوامل تاثیر-گذار داخلی و خارجی بر بازار آ...
15 صفحه اولبررسی جریان های موجود در نقاشی معاصر ایران (پس از انقلاب اسلامی) – پروژه عملی: «شهر من»
واقعه انقلاب اسلامی در سال 1357 نقطه عطف در تاریخ ایران هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ فرهنگی و اجتماعی به شمار می رود. همچنین می توان گفت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 نقاشی معاصر ایران را متحول ساخت. هنر نقاشی ایران در طول سه دهه گذشته (پس از وقوع انقلاب) در سیر تکاملی خود بسیار فعال و پویا بوده است. در دهه اول انقلاب، نقاشی ها بیشتر دارای مضامین اجتماعی، سیاسی و دینی بودند. وقوع جنگ تح...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023