واژه نامه بسامدی فرخی سیستانی و شناخت سبک شاعر بر مبنای تحلیل آماری واژگان او
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران
- نویسنده طلعت کاویان پور
- استاد راهنما
- سال انتشار 1353
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
صدامعنایی بر مبنای زیباییشناسی در شعر فرخی سیستانی
هر یک ازحروف مصوت و صامت، از نظر صوتی دارای ویژگیهایی هستند که موسیقی حاصل از تکرار آنها، زمینهای زیباشناسانه مییابد و در غالب موارد میتواند، تأثیر خاصی در خواننده ایجاد کند. از همین رو ارزشمندترین بخش موسیقی شعر، میزان هماهنگیهای آوایی حروف با معنا و مضمون شعر است که، میتواند از منظر زیباشناسی ساختار شعر هم مورد توجه قرارگیرد. بر همین اساس باید گفت، گذشته از بار معنایی الفاظ، نغمة حروف ...
متن کاملواژه نامه بسامدی رساله القدس
موضوع پژوهش حاضر تهیه واژه نامه بسامدی رساله القدس می باشد. در این دفتر واژه ها بترتیب حروف الفبا مرتب شده اند. واژه هایی که به عنوان تیتر انتخاب شده و نیز واژه هایی که یک یا چند واژه دیگر را دربرمی گیرند با یک خط که زیر آنها کشیده شده است مشخص شده اند. بطور کلی تمام واژه ها از اعدادی که نمایانگر بسامد آنهاست با دو خط اصلی متمایز می گردند. عدد اول نمایانگر صفحه و عدد دوم که با دو نقطه از عدد او...
15 صفحه اولضرورت تصحیح دوبارة دیوان فرخی سیستانی
از تصحیح دیوان فرخی سیستانی شصت سال میگذرد. تصحیح این دیوان در آن روزگار با امکانات و نسخههای در دسترس، کوششی ستودنی است؛ اما ابیات بسیاری در چاپ دبیرسیاقی وجود دارد که به سبب روش تصحیح و دسترسینداشتن ایشان به نسخههای بهتر و بیشتر، معنای مناسبی ندارد. نویسندگان این جستار به بیش از هفتاد نسخه از دیوان این شاعر بزرگ دسترسی یافتند؛ از میان آنها ده نسخة مهمتر تهیه شد و سرانجام شش نسخۀ باارزش ب...
متن کاملزبان و واژگان شاعر
هر شعری، پیش و پس از سروده شدن، با زبان و واژهها سروکار دارد. فکر، تخیل و به طور کلی ماهیت هر شعری، در چارچوبِ نظام زبانی و دایرة واژگانی شاعر شکل میگیرد. به تدریج، سنتها و عادات، هر گروه از کلمات را در حوزة معنایی و سبکی خاص جای میدهد. شاعران بزرگ، همواره توانستهاند حدودِ عادات واژگانی را شکسته و خود روشهای تازهای را در این زمینه پدید آورند. معانی و مضامین گوناگون هر شاعری، با تعدادِ معین ...
متن کاملمؤلفههای زبان غنایی در تغزلات فرخی سیستانی
فرخی سیستانی یکی از نخستین شاعران زبان فارسی است که تغزلهای او بهطور گسترده سرشار از کلام عاطفی است. در این مقاله که به شیوۀ سندکاوی نوشته شده، مؤلفههای زبان غنایی در تغزلهای این شاعر توصیف و تحلیل شده است. ساخت نحویساده، زمینۀ رواییبرخی تغزلها، کاربرد مَثَلو نداشتن ارجاعِ برونمتنی پیچیده، به زبانی ساده انجامیده که گوینده با آن، عواطف و احساسات خود را بهروشنی به مخاطب منتقل کرده است. ازسوی ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023