تعریف پذیری در درجات شمارش
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی اصفهان
- نویسنده پیام سراجی
- استاد راهنما مجتبی آقایی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1381
چکیده
در این رساله ابتدا نظریه توابع بازگشتی (محاسبه پذیر) و سپس نظریه درجات حل ناپذیری به طورخلاصه معرفی می شوند.در ادامه ثابت می کنیم که هر رابطه شمارش پذیر روی درجات شمارش ، c ، به طور یکنواخت ، با پارامترهایی در c ، تعریف پذیر است. در نتیجه ، تئوری مرتبه اول c ، به طور بازگشتی با حساب مرتبه دوم یکریخت است. با کمک یک صورت کارآمد از لم کدگذاری ، نشان داده می شود که تئوری مرتبه اول درجات شمارش مجموعه ها، تمیز پذیر نیست.
منابع مشابه
تعریف پذیری عملگرها در تئوری فضاهای هیلبرت
چکیده در این پایان نامه به معرفی منطق پیوسته و ساختارهای متریک پرداخته و سپس با در نظر گرفتن فضاهای هیلبرت به عنوان ساختارهای متریک، تئوری این فضاها را از دید منطق پیوسته مورد مطالعه قرار می دهیم. هدف اصلی بررسی تعریف پذیری در این تئوری می باشد. نشان خواهیم داد عملگرهای خطی تعریف پذیر روی فضاهای هیلبرت به صورت عملگرهای اسکالر به علاوه فشرده هستند. همچنین توصیف عملگرهای تعریف پذیر نتایج بیشتری ...
15 صفحه اولمراتب و درجات شرک
مراتب و درجات شرک شهید آیتاله مرتضی مطهری همچنانکه توحید مراتب و درجات دارد، شرک نیز به نوبه خود مراتبی دارد که از مقایسه مراتب توحید با مراتب شرک به حکم «تعرف الاشیاء باضدادها» هم توحید را بهتر میتوان شناخت و هم شرک را. تاریخ نشان میدهد که در برابر توحیدی که پیامبران الهی از فجر تاریخ به آن دعوت میکردهاند، انواع شرکها نیز وجود داشته است. * شرک ذاتی * شرک در خالقیت * شرک صفاتی* شرک در پرس...
متن کاملتعریف پذیری کلاسهای شیب و هم شیب
همچنان که می دانیم کلاسهای شیب از نوع متناهی هستند در حالیکه کلاسهای هم شیب همیشه از نوع هم متناهی نیستند. ما با استفاده از تناظر بین کلاسهای تعریف پذیر مدولهای چپ و کلاسهای تعریف پذیر مدولهای راست ثابت می کنیم که این موضوع روی عدم تقارن موجود بین مفاهیم پوششها و روکشها یا اظهارات غیر از این، تقریب های راست وچپ اثر می گذارد. بویژه ما نشان می دهیم که کلاسهای تابی تعریف پذیر شامل مدولهای انژکتیو...
15 صفحه اولمراتب و درجات توحید
مراتب و درجات توحیدشهید آیتاله مرتضی مطهری توحید درجات و مراتبی دارد، همچنان که شرک نیز که مقابل توحید است مراتب و درجاتی دارد. تا انسان همه مراحل توحید را طی نکند، موحّد واقعی نیست. 1- توحید ذاتی توحید ذاتی یعنی شناختن ذات حق به وحدت و یگانگی. اولین شناختی که هر کس از ذات حق دارد، غنا و بینیازی اوست، یعنی ذاتی است که در هیچ جهتی به هیچ موجودی نیازمند نیست و به تعبیر قرآن «غنی» است. همه چیز به...
متن کاملتحلیل معنایی درجات تقوا در نهج البلاغه
واژه تقوا در نهج البلاغه پس از قرآن، از جمله واژههای کلیدی است که میتواند نقش تعیین کنندهای در سازندگی انسان داشته باشد. از ویژگی های مهم واژه تقوا در طرح معنایی، طرح شبکههای معنایی آن است که در هر متن با تحلیل زبانشناسی آن شبکهها میتوان به افقهای تازهای در لایههای معنایی تقوا رسید. مقایسه میان مختصات معناشناختی قرآن و نهجالبلاغه پنجرههای جدیدتری را بر روی پژوهشگران باز میکند. در ا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023