سودابه صالحی
استادیار گروه ارتباط تصویرى، دانشکدهی هنرهاى تجسمى، دانشگاه هنر
[ 1 ] - تایپنگاری در عنوانبندی فیلم
عنوانبندی فیلم، مرکز توجه اولیهی مخاطب است که در کنارِ القای مفاهیم خاص مرتبط با محتوای فیلم، عنوان و عوامل سازندهی فیلم را با استفاده از تایپنگاری معرفی میکند. به دلیل اهمیت تایپنگاری در طراحی عنوانبندی فیلم، یکی از چالشهای مهم در فیلمهای ایرانی نیز از ابتدا، نحوهی بهکارگیری حروف فارسی و همآهنگسازی آنها با رسانههای نوری بوده است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان و نحوهی حضور انواع...
[ 2 ] - دیزاین تألیفـی و دیزاینر مؤلـف
در عرصهیِ ادب و هنر، «مؤلـف» و «تألیـف» از جملـه واژههایِ بحث برانگیز بوده و هستنـد. جایـگاهِ محـوریِ مؤلف در دورانِ مختلف از جنبههایِ متفاوت، مورد توجه قرار گرفته است. در دوران معاصر نیز نظریههای نقدِ ادبـی دربارهی جایگاه مؤلف، سهم بهسزایی در شکلگیریِ دیـدگاههایِ جدیـد داشتهاند. مایـکل راک، طـراح و محقق، با انتشارِ مقالهیِ «طراح به مثابهی مؤلف» بحثی را در دنیایِ طراحـی پیـش کشیـد که تا پیش از ...
نویسندگان همکار