نادر شایگانفر
استادیار فلسفه هنر دانشگده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر اصفهان
[ 1 ] - تعیین رابطه میان ویژگیهای شخصیتی، خلاقیت و خودشکوفایی در دانشجویان رشتۀ طراحی صنعتی: نقش تفاوت جنسیتی
هدف از انجام این تحقیق پی بردن به رابطه میان برخی از متغیرهای بنیادین در آموزش هنر نظیر ویژگیهای شخصیت، خلاقیت و خودشکوفایی با در نظر گرفتن تفاوت های جنسیتی در میان دانشجویان هنر بوده است. دانشجویان رشتة طراحی صنعتی هر چهار سال تحصیلی از میان دانشجویان دانشگاه هنر بصورت غیر تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در تحقیق عبارنتد از: ابزار سنجش خلاقیت آزمون تفکر خلاق تورنس (TTCT)؛ آزمون پنج ع...
[ 2 ] - فرافیلم و نسبت «خود» و «دیگری» در سینمای عبّاس کیارستمی
فرافیلم آن دسته از فیلمهایی است که موضوع آن ماهیت سینما و امر فیلمسازی است، فیلمسازان این آثار با نگاه انتقادی به شیوة تولید معنا، تخیلی یا تصنعی بودن فیلم را برجسته کرده و به رویارویی با توهم موجود در فیلمهای متعارف و واقعگرا میپردازند. تقابل و کشمکش شخصیتها در آثار سینمایی بهعنوان یک اصل، اهمیت مطالعة نسبت «خود» و «دیگری» را در آنها بهخوبی نمایان میکند. نسبت خود و دیگری در بخش زیاد...
[ 3 ] - Reflections on the Ontology of Mass Art as Avant-garde Art
The aesthetics of “everyday experience” is made by a paradigm that defines the duality of the Elite art/low-class art by focusing on the art of the majority/minority, based on the desire of the urban middle class, It has been put as the art of the people in opposition to the art of avant-garde. The study is based on reflections on possibility of finding the main origin between the art of the ma...
[ 4 ] - A Study the Rupture in Royal Portraiture of Qajar era based on Michel Foucault’s Theory of Power
Royal Portraiture is one of the last Iranian miniature styles which more or less can be considered a Synthesis Style of Iranian and European elements. This style was inspired by Westernization, but underwent important changes during the Qajar era. In this research, one tries to analyze and interpret one of its ruptures that occurred in the era of Mohammad Shah. The main issue of the present pro...
نویسندگان همکار