سمانه کاکاوند

دانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشکده هنر، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، استان تهران

[ 2 ] - خوانش لایه‌های صریح و ضمنی نوشتار موجود در کتیبه قالی وقفی عصر زند

قالی محصول هم‌نشینی عناصر معنادار یا چینش هنرمندانه نقش‌مایه‌ها در کنار یکدیگر است. با این نگاه می‌توان کاربردهای مادی و معنوی دستبافته‌ها را دال بر قابلیت‌های معنارسانی این هنر ایرانی قلمداد کرد. از گذشته‌های دور قالی در مراسم مذهبی، سورها و سوگ‌ها، حضور داشته و علاوه بر فرش کردن فضاهای گوناگون،‌ اهداء و وقف آن نیز بیانگر گره خوردن این محصول هنری با تار و پود زندگی ایرانیان است. در این مقاله، ...

[ 3 ] - An intertextual study of the role of

Proving the influence of the Chinese pictorial tradition on Iranian art after the rule of the Mongol patriarchs has become an undeniable theory among researchers. The existence of dragons, ivy and ivy forms have been attributed to the Chinese; But this article adopted a different approach. Based on the belief that this world is the world of texts, he intends to read a sub-text of the large text...

نویسندگان همکار